mortilludde Skrevet 3. september 2014 #801 Del Skrevet 3. september 2014 Hei damer:) Ja, nå har jeg vært hjemme med lille nurket i noen dager og jeg kan ikke få sagt det ofte nok- gled dere damer:) melkespreng og såre pupper er ingenting mot den kjærligheten man opplever som nybakt mor! Vi er jo så flott skrudd sammen at de hormonene som utløses når vi ammer gir oss en enorm lykkefølelse:) magisk! Og nå er det ikke lenge igjen for flere av dere. Som trøst kan jeg si at jeg hadde overhodet ingen tegn til fødsel før vannet gikk, og da vannet hadde gått skjedde det jo ingenting med kroppen! Utrolig merkelig opplevelse igrunn for når jeg kom inn på fødeavdelingen og sa at jeg skal visst bli satt igang så var det veldig uvirkelig. Mentalt var jeg ikke,der og da, forberedt på fødsel i det hele tatt. Ville heller foretrukket at kroppen ga noen tegn og forberedte meg litt, for når det blei satt igang så kom alt veldig brått på meg. Jeg hadde ingen åpning så alt gikk fra 0- full åpning på bare noen få timer. Fødselen var intens og dessverre ingen veldig god opplevelse, veldig smertefullt, men en enorm lettelse og glede da han kom ut! Det første døgnet etter fødsel var jeg veldig i fødselen ennå for å si det sånn, men dagen etter slipper følelsen og man glemmer utrolig raskt smertene. Vi er jo lagd sånn heldigvis! Jeg hadde to fantastiske jordmødre som fortalte når jeg skulle presse og puste og hvordan jeg skulle bruke kraften i mine "ur-brøl" til å presse istedenfor å brøle. Så hun ene stod og lokket munnen min på slutten da lillemann skulle ut. Og det funka! Da brukte jeg kraften min til å få han ut istedenfor å få det ut gjennom munn. Håper jeg ikke skremmer ved å fortelle, det er selvsagt ikke meningen! Ønsker bare å dele! Lykke til alle sammen:) håper det blir en lignende side når barna er født for det hadde vært fint å ha noen å dele alt med da også Jeg var ute på en laang hadlerunde dagen før fødsel, fra 12-18, mye bevegelse, ut og inn av butikker og bil, mye bevegelse! Kanskje det satte det igang:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146636885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 3. september 2014 #802 Del Skrevet 3. september 2014 Hei damer:) Ja, nå har jeg vært hjemme med lille nurket i noen dager og jeg kan ikke få sagt det ofte nok- gled dere damer:) melkespreng og såre pupper er ingenting mot den kjærligheten man opplever som nybakt mor! Vi er jo så flott skrudd sammen at de hormonene som utløses når vi ammer gir oss en enorm lykkefølelse:) magisk! Og nå er det ikke lenge igjen for flere av dere. Som trøst kan jeg si at jeg hadde overhodet ingen tegn til fødsel før vannet gikk, og da vannet hadde gått skjedde det jo ingenting med kroppen! Utrolig merkelig opplevelse igrunn for når jeg kom inn på fødeavdelingen og sa at jeg skal visst bli satt igang så var det veldig uvirkelig. Mentalt var jeg ikke,der og da, forberedt på fødsel i det hele tatt. Ville heller foretrukket at kroppen ga noen tegn og forberedte meg litt, for når det blei satt igang så kom alt veldig brått på meg. Jeg hadde ingen åpning så alt gikk fra 0- full åpning på bare noen få timer. Fødselen var intens og dessverre ingen veldig god opplevelse, veldig smertefullt, men en enorm lettelse og glede da han kom ut! Det første døgnet etter fødsel var jeg veldig i fødselen ennå for å si det sånn, men dagen etter slipper følelsen og man glemmer utrolig raskt smertene. Vi er jo lagd sånn heldigvis! Jeg hadde to fantastiske jordmødre som fortalte når jeg skulle presse og puste og hvordan jeg skulle bruke kraften i mine "ur-brøl" til å presse istedenfor å brøle. Så hun ene stod og lokket munnen min på slutten da lillemann skulle ut. Og det funka! Da brukte jeg kraften min til å få han ut istedenfor å få det ut gjennom munn. Håper jeg ikke skremmer ved å fortelle, det er selvsagt ikke meningen! Ønsker bare å dele! Lykke til alle sammen:) håper det blir en lignende side når barna er født for det hadde vært fint å ha noen å dele alt med da også Jeg var ute på en laang hadlerunde dagen før fødsel, fra 12-18, mye bevegelse, ut og inn av butikker og bil, mye bevegelse! Kanskje det satte det igang:) Så morro å høre fødselshistorien din! Og også litt lettelse å høre at en ikke trenger å vente på verken rier, slimpropp eller omtrent at vannet går før det er igang Og så bra at alt gikk fint, selv om det var smertefullt. Du skremmer absolutt ikke (ikke meg ihvertfall), synes det bare er bra å høre hvordan ting egentlig foregår istedet for det en får se på tv. Kos deg videre med den lille! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 3. september 2014 #803 Del Skrevet 3. september 2014 Åh, må bare få ut litt røyk ut av ørene her... Ringte inn til NAV for å høre angående søknaden min, siden permisjonen skal begynne på søndag. Som jeg fryktet, kunne hun fortelle meg at de hadde sendt avslagsbrev for 2 dager siden pga. manglende inntektsopplysninger. Jeg har purra på de (jobber i kommunen) minst 2 ganger, men fortsatt har hun ikke klart å sende det avgårde. Kjenner flere i kommunen som har hatt samme problem, blant annet ei som fødte i mai som fortsatt ikke er ferdig med nav og søknader. Så nå har jeg sendt enda en purre-mail, og nå BØR hun få det gjort! Hadde håpet å slippe dette stresset nå rett før Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 3. september 2014 #804 Del Skrevet 3. september 2014 Mortilludde : godt jobba!!!! Og gratulere igjen. Ingen frykt her i gården, men man gruer seg jo alltid litt til intensiteten på slutten. Du skal være så stolt av deg selv😀! Tipptopp : jeg tittet på Cubus for deg tidl i dag, og to pack med bodyer er en lyseblå og en... Dessverre lyseblå m striper... Så da er det vurdering på deg😉. Atanih: UTROLIG kjedelig med NAV STYR. El rettere sagt kommune styr!! Håper dette ordner seg raskere enn for venninnen din. Ening med samtlige at det er litt beroligende at fødsel kan starte uten forvarsel! Har dog startet med løs mage og murringer med de to andre, men 3- mann.... lurefrøken! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 3. september 2014 #805 Del Skrevet 3. september 2014 Vips: tusen takk. Har ikke noe imot striper, men vil ha en ensfarget til hentesettet. Blir litt overkill med striper til det strikkede settet og også til nødsettet (om mini kommer før settet kommer). Og jeg har da nettop tisset på meg! Eller så har vannet begynt å gå :/ men jeg er en evig pessimist og regner med at jeg bare tisset på meg. Samme skjedde med første og da var det mer væske pluss at jeg lakk i flere timer så jeg måtte selvsagt inn på sykehuset. Fikk konstatert at det var urin og at jeg ikke lenger hadde kontroll på blæra. Nice! Litt flaut da :/ Gikk på do for å tømme blæra, men kom ikke ei dråpe. Ikke rart det... Var jo på do mindre enn 10 min før lekkasjen. Så da er det bare å vente å se om det kommer mer... Vi skal på middag hos svigers igjen (Jippi! Kremt) og det blir lite flaut om jeg sitter å lekker tiss i stua dems. Hehe! Off! Blandede følelser. Håper på vann, regner med tiss. VIL ha vann! Vil bli ferdig! Tenk om det er vann? Vi har jo ikke montert senga engang! Alt er jo klart (vasket og slikt) men ingenting er satt opp og frem eller lagt på plass. Tatam ti tam Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 3. september 2014 #806 Del Skrevet 3. september 2014 Håper det er vann Tipptopp! Du har jo hatt mye tegn i det siste! Takk for at du deler fødehistorie Mortilludde Får stadig bekreftet at det ikke er noen fasit på hvordan fødsler starter og blir hvertfall. Gleder meg bare til å bli ferdig med fødsel uansett hvordan det blir, og kunne holde lille nurket i armene Kos deg med din lille! Jeg fikk avslagsbrev fra NAV sist uke av samme grunn som deg Atanih. Ringte lønningskontoret i kommunen i dag. Så lenge de hadde fått de skjemaene de skulle ha, og kopi av min søknad til NAV, sa de at det ble en sak mellom NAV og kommunen, og at jeg uansett får lønn fra kommunen. Håper det er det samme for deg så det løser seg og pengene kommer til deg som de skal Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 3. september 2014 #807 Del Skrevet 3. september 2014 Oioioi Tipptopp! Har du luktet på det? De sier jo fostervann skal lukte litt søtlig, har jeg lest... Evt gå med bind en times tid og ta med til sykehuset for sjekk. Føler jeg har lekket noe stadig vekk, og får helt noia siden det var ei som skrev at venninna mista babyen på termindatoen, for hun hadde lekket fostervann lenge og det var ikke noe igjen til babyen. Ikke for å drive skremmepropoganda! Det er vel ytterst sjeldent at det skjer også. Eller at hun som skrev det bare var ute etter å skremme en nervøs gravid dame som så etter tegn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 3. september 2014 #808 Del Skrevet 3. september 2014 [quote name="girasol" post="146637377" timestamp="1409755984" Jeg fikk avslagsbrev fra NAV sist uke av samme grunn som deg Atanih. Ringte lønningskontoret i kommunen i dag. Så lenge de hadde fått de skjemaene de skulle ha, og kopi av min søknad til NAV, sa de at det ble en sak mellom NAV og kommunen, og at jeg uansett får lønn fra kommunen. Håper det er det samme for deg så det løser seg og pengene kommer til deg som de skal Ja, fikkmmail av hun som hadde med det å gjøre. Hun sa i bunn og grunn at jeg får lønning som vanlig fremover, noe med at kommunen har 3 mnd frist fom permisjonsstart. Men jeg bare skjønner ikke problemet med å bare få sendt det så fort som mulig og få det ute av verden -___- Så lenge jeg ikke går en måned uten penger, så! Kommunen og nav får styre med det de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 3. september 2014 #809 Del Skrevet 3. september 2014 [quote name="girasol" post="146637377" timestamp="1409755984" Jeg fikk avslagsbrev fra NAV sist uke av samme grunn som deg Atanih. Ringte lønningskontoret i kommunen i dag. Så lenge de hadde fått de skjemaene de skulle ha, og kopi av min søknad til NAV, sa de at det ble en sak mellom NAV og kommunen, og at jeg uansett får lønn fra kommunen. Håper det er det samme for deg så det løser seg og pengene kommer til deg som de skal Ja, fikkmmail av hun som hadde med det å gjøre. Hun sa i bunn og grunn at jeg får lønning som vanlig fremover, noe med at kommunen har 3 mnd frist fom permisjonsstart. Men jeg bare skjønner ikke problemet med å bare få sendt det så fort som mulig og få det ute av verden -___- Så lenge jeg ikke går en måned uten penger, så! Kommunen og nav får styre med det de Det med 3mnd frist sa de til meg også. De hadde prøvd å si fra til NAV flere ganger uten at det hjelper. Men så lenge vi får lønn så kan de jo bare være treige. Men jeg tenker som deg at det vel bare er å få det ut av verden! Lager jo mye krøll og unødig stress hos oss som får brevene, og sikkert hos de med telefoner og mailer og sånt. Ja ja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 3. september 2014 Forfatter #810 Del Skrevet 3. september 2014 Er det noen som vet om slimproppen alltid går? Den gikk 5 dager før fødsel med førstemann, så jeg går i grunnen bare å venter på at det skal skje nå også.. Tre uker igjen til termin, men nr.1 ble født nesten tre uker før termin.... Det er ikke alltid den går før du er på føden, og det er heller ikke alltid du får med deg at den har gått. Jeg mistet den to dager før jeg fødte nr 1... Så aldrig noe til den når jeg fødte nr 2 og nr 3. Fulte med på vært tørk da, og følger årvåkent med på det nå. Har ikke sett noe til den... Hele trenger ikke å gå om gangen heller.. Kan komme bare litt, og litt. Trenger ikke å være lik i farge vær gang heller. Kan være med å uten blod i Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 3. september 2014 #811 Del Skrevet 3. september 2014 Krysser fingre for vann tipptopp !!! Du får høre med jmor om du er i tvil. Hvor er A87??? Skjer det noe der mon tro? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 3. september 2014 #812 Del Skrevet 3. september 2014 Atanih: fikk ikke helt noen formening om lukt. Er helt rolig, var gjennom dette med førstemann så du skremmer ikke meg Er ganske rolig her, tviler på at noe er i gang og regner med litt ukontrollert tissing. Slapper av på sofaen med mobil og spill på dataen mens vesla underholder meg med dans. Prøver å fokusere på noe annet slik at jeg ikke ligger å kjenner etter tegn. Da kan man jo bli sprø. MEN det murrer i ryggen og strikkepinner i venstre, nedre mageområde. Vi får se Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146637429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 3. september 2014 #813 Del Skrevet 3. september 2014 Vel, lekker her også, og tena lady er blitt min beste venn.. Får på Rema 1000 Bl.a. Bedre i formen idag, så har fått vasket grindsengen og hevet sengebunnen. Må bare lokalisere babydynen.. Hvor er den?? Legger ikke på sengen før vi kommer hjem fra klinikken, ingen hast, tar 3 minutter å legge på sengetøy.. Fått ryddet og vasket litt. 2 netter med cosylan har gjort underverker på kroppen, en uthvilt kropp bekjemper virusinfeksjon bedre enn en sliten en. Legevakten som konfererte med kk, så da fikk jeg lov til å ta 5 ml ved leggetid.. Lykke! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enblå<3og<3torød Skrevet 3. september 2014 #814 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har født en herlig liten gutt idag, 1 dag på overtid 💙 Allerede hjemme, og koser oss masse Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 3. september 2014 #815 Del Skrevet 3. september 2014 Gratulerer med den lille! Kos dere! Her er det bare tull og tøys. Vært tørr som Sahara siden lekkasjen, så jeg tisset nok bare på meg. Jaja. Er så fint og flott med gravid kropp. Hehe Murrer, øm og ukomfortabel i kroppen, men ikke noe voldsomme saker. Fått ladet kameraet, kjøpt lypsyl og bleier til både mor og mini Pakket babycall, laken og uteklær til vesla og satt frem reisemadrassen. Må bare putte oppi fleece og en liten lue. Samt pakke overnattingsbagen hennes. Så da gjenstår da bare å finne en pokkers bag (mase på sambo atter en gang) og få stappet mine ting oppi. Pluss finne bukse og sokker til meg og kjøpe en genser. Så er jeg helt ferdig. Da mangler bare mini litt. Han må ha lue® til barsel, 1-2 bodyer (vil bruke egne mest), kanskje en bukse og sokker og så må hentesettet pakkes, først nødsettet så det "orginale" om det når frem. Bilen er fylt opp med diesel og er klar I morgen skal sengen bæres opp og monteres og leiligheten skal shines! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 3. september 2014 #816 Del Skrevet 3. september 2014 Krysser fingre for vann tipptopp !!! Du får høre med jmor om du er i tvil. Hvor er A87??? Skjer det noe der mon tro? Oi, mye aktivitet, tar seg virkelig opp. Det er så artig å gå inn å lese Vips77: Jeg er her fortsatt Jenta ligger fortsatt "innabords", men jeg har på følelsen at hun nærmer seg "paradis" snart Hun har all grunn til å komme til verden, siden alt det elementære er klart Fikk melding fra mamma om at 9.september er det fullmåne og kanskje hun melder sin ankomst da, hehe, vi får se Enblå<3og<3torød: Gratulere så mye med gutten :) Tipptopp: Så spennende, krysser fingre for at det er fødsel på gang Du får holde oss oppdatert! Atanih: Så kjedelig med trøbbel med NAV og kommunen. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få papirmølla inntakt. Krysser fingrene for at de får ut fingeren og ordner opp!! Jeg har også hatt klusj med NAV og det er like stress hver gang. Pernille_: Hvor er du?? Fødsel på gang? Dette har vært en meget aktiv og bra dag. Har møtt ei venninne jeg ikke har møtt siden slutten av juni. Hun hadde ikke mulighet å komme på babygavedrysset mitt, så gaven hadde hun med i dag. Jeg fikk ammeinnlegg, bleieposer og body Etter det dro jeg hjem og tok energiblund, deretter var jeg og trente i lage søsteren min. Etter det laget vi kyllingsalat hos henne etterfulgt av is i sunn versjon, så nå er jeg god og mett Det klaffet endelig at "rette vedkommende" var i resepsjonen på treningssenteret og jeg har nå fått fryst abonnomentet mitt fra 12.september (termindato) og 2 mnd. De sa at de var fleksibel mtp graviditet og fødsel og at standard var å fryse i 2 mnd så fikk jeg heller gi beskjed hvis jeg var klar etter 6 uker Dermed er alt i boks for at hun kan melde sin ankomst. Uke 39+0 i dag så spenningen stiger så mye at jeg skjønner ikke hvilken ende det skal ta. Møtte en bekjent ute som ikke vet at jeg er gravid. Jeg sa det ikke med en gang, men jeg sa at blikket hennes falt stadig vekk på magen min. Hun spurte hvordan det gikk med studiene og da fikk hun jo svaret på det hun lurte på da jeg sa at jeg hadde permisjon Samboer har vært skikkelig distre i det siste, likner ikke han. Enten holder han på å sprekke av spenthet eller så er han i "ammetåka". Han finner ikke kredittkortet sitt så han er på jobb og leter etter det nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 3. september 2014 #817 Del Skrevet 3. september 2014 Så utrolig koselig med to fødsler her inne! Gratulerer så mye mortilludde og Enblå<3og<3torød!! Må være helt fantastisk å være dere nå <3 Jeg begynner endelig å føle meg litt mer klar enn jeg har gjort nå. Har hørt mye på låten "I am the lucky one" av JJ Heller, som er en mors sang til barnet i magen. Så søt og så nydelig, så jeg har grått noen gravidtårer ja. Anbefaler den veldig, ligger både på spotify og youtube om dere vil høre. Idag har jeg fått gjort litt mer enn jeg pleier. Hadde en ganske god natt i natt, med bare to toalettbesøk og litt dypere søvn, så da har energinivået vært litt høyere idag (ikke mye å skryte av, men dog). Har fått kastet noen gamle syltetøyglass o.l. fra kjøleskapet, bakt rundstykker og vært på Obs! Nå ligger jeg strak på sofaen som vanlig, og er sulten (sooom vanlig). Igår spiste jeg godt over 3000 kalorier (regna bare grovt over, fordi jeg følte jeg hadde spist så mye), og tror kanskje jeg kommer oppunder 3000 idag også Sykt! Satser på at det bare er en periode, for jeg kan ikke tvangsfore ungen helt til han kommer heller Imorgen skal jeg prøve å få oversikt over hva som er viktig å få gjort før babyen kommer. Har bl.a. veldig lyst å skifte trekk på sofaen, vaske soveromsgardiner og kjøpe Doomoo ammepute. Vi får se! Natta så lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 3. september 2014 Forfatter #818 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har født en herlig liten gutt idag, 1 dag på overtid 💙 Allerede hjemme, og koser oss masse Gratulerer sååå mye ❤️😊👍 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 3. september 2014 #819 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har født en herlig liten gutt idag, 1 dag på overtid 💙 Allerede hjemme, og koser oss masse Gratulerer så masse! Gi oss gjerne en fødselshistorie etterhvert også! Klem! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotoon Skrevet 3. september 2014 #820 Del Skrevet 3. september 2014 Gratulerer så mye En blå<3og<3torød! Jeg håper på vannet tipptopp👍😉 I morgen er jeg uke 38... Storesøster kom på dag 38+2 startet 38+1 så jeg har store stoore forhåpninger om det samme nå... Redd jeg blir skuffet..utrolig hvor sakte tiden plutselig går... Som om at dagene plutselig stopper opp. .jeg finner ikke på så mye å gjøre heller merker jeg... Drar jeg på shopping ender jeg bare opp med alt mulig tull som jeg egentlig ikke trenger.. og det har jeg ikke råd til akurat nå... Og er jeg hjemme så ender jeg opp med å sovne på sofaen... Prøver meg innimellom på litt strikking men har ikke tålmodighet . I morgen skal jeg heldigvis både til jordmor og på modningsakupunktur... Tror dere jordmor vil sjekke modning på meg om jeg spør? Føler liksom at det er tidlig siden jeg "bare" er i uke 38 men bør det ikke spille litt rolle at jegfm fikk to uker før forrige gang?? Hvordan er det forresten med vektøkning jenter? Forrige gang gikk jeg opp 19-20 kg. Følte meg ikke særlig stor egentlig.. nå har jeg gått opp 14..magen er mindre enn forrige gang også men jeg har vært betydelig roligere denne gang og ærlig talt gitt litt faen i kosthold så jeg er overrasket over at jeg ikke er gått opp mere enn forrige gang... Håper bare det forsvinner like fort denne gangen😏 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 3. september 2014 #821 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har akkurat rundet 10 kg, og sier meg fornøyd med det. Kun magen og lårene som har fått gjennomgå, men merker nå at vannet i kroppen også begynner å ta seg opp. 37 uker idag! Altså torsdag Så nå er småen velkommen hvilken som helst dag i grunnen. Inntil da får jeg spise ananas, mulig lage grøt til frokost i morgen med kanel og vaske hele huset Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 3. september 2014 #822 Del Skrevet 3. september 2014 Angående vektøkning: Jeg har gått opp 8-9 kg og er veldig fornøyd med det, men jeg har vært bevisst på trening og kosthold hele veien så jeg er ikke overrasket. Noen utskeielser innimellom har det vært. Uke 39+1 i dag. Spenningen stiger for fullt! Jeg og samboer gjettet at tøtta skulle komme den 3.september, men det har allerede passert kalender. Nå har jeg gjettet termindatoen som er den 12., mens samboer tipper den 14.september, men det er bare ren gjetting. Jeg føler meg helt stappet i magen etter kveldsmiddagen! Selv om hodet er festet er det tungt og bøye seg. Flere som synes det er tungt å bøye seg? I dag var det ei jeg snakket med som spurte "Hvor har du gjort av magen?" da jeg sa at det var 9 dager til termin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 4. september 2014 #823 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg har født en herlig liten gutt idag, 1 dag på overtid Allerede hjemme, og koser oss masse Gratulerer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 4. september 2014 #824 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg har spist havregrøt med kanel på nesten hver dag hele graviditeten, så at det skal kunne hjelpe på noe fødsel tror jeg nok ikke. Men det som ikke funker for en kan jo funke for en annen. Har vel mest tro på at babyen kommer når h*n er klar, uansett hva en gjør 37 uker i dag, syns de siste ukene har gått veldig fort! Håper bare de siste går like fort når jeg ikke jobber lenger Tungt å bøye seg ja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 4. september 2014 #825 Del Skrevet 4. september 2014 Gratulerer med gutten enblå<3-og <3torød!!! Veldig gøy. Godt jobba! A87- nå trodde jeg det var noe på gang hos deg! Men vi kan jo satse på helgen 😉. Jeg har vel egentlig satt meg den 14 som finale... Lenge, men nå har vi jo holdt på med å ruge en stund, så det går nok bra. Ja apropos Pernille? Hvor er du? Komisk at vi savner hverandre når det blir stille en dag👏👏😜😜😅! I dag er det siste jmor time på meg og magen. Da er det oppfølging på sykehuset fom neste helg/ sen uke. KJEDELIG! Her i huset er alt klart! Leander vuggen i stua kom opp i går. Og stativ til bagen hun skal sove i på soverommet er kjøpt og klart. Oppredningen tar vi når jeg kommer hjem, om ikke har jeg jo to storesøstre som mer enn gjerne fikser for lillefrøken! Har alle navnet klart?? Noen som vil avsløre? Ha en god dag! Med masse fødesymptomer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/33/#findComment-146638859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå