Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Der var vi i riktig måned damer ;)

Kanskje noen rakk å lure seg ut før kalenderen bladde om?

I morgen blir det full rulle for meg. Først shopping med mamma og vesla, så hjem å slenge middagen i ovnen og hive i oss den så fort sambo kommer hjem, før vi hiver oss i bilen og drar på kaffebesøk til noen venner av oss.

Både før og etter skal jeg prøve å rydde litt til. Har nyvaskede klær som må brettes og legges på plass og en hel haug med sokker som må parres. Rart vi mangler sokker når sambo gjemmer rene som er single? Fant en haug i skapet hans. Ikke hadde han forklaring på hvorfor han la de der uten å si i fra. Vi har egentlig en liten kurv på badet til single sokker :)

Hehe.

Satser også på at vi enten i morgen kveld eller på tirsdag får ommøblert stuen slik at vi får mer plass. Trenger jo plass til både babyting og storesøsters ting.

Jeg må også løse "problemet" med hentesettet til mini. Det har ikke kommet enda og jeg aner ikke når det dukker opp. Vil heller ikke "mase" da det er en snill oldemor som spurte om hun fikk strikke til oss. Tror hun satser på termin, men jeg håper jo at denne uka er en fin uke ;)

Jeg må uansett kjøpe en lyseblå, ensfarget body til å ha under hentesettet.

Listene med hva som må gjøres og hva som må kjøpes får fler og fler streker på seg. Snart er listene helt krysset ut, men vi rekker nok ikke bli ferdige før han kommer :)

Finner fremdeles ikke kameraladeren og kjenner jeg blir litt stressa. Det er nesten tomt for batteri. Iiiiik!

Jeg er nå (1.sept.) 38+0 fullgåtte og jeg kjenner spenningen stige!

På fredag skal jeg til jordmor og skal spørre om stripping. Satser på å få time hos fysio rett etter og hun har lovet meg at når jeg er i uke 38 og senere kan hun begynne å "klusse" med ryggen min. De har en gylden regel som sier at man ikke skal røre ett vist område på nedre del av ryggen til gravide, da dette kan sette igang fødsel. Hun hadde litt lyst å sjekke om det funka også ;) så jeg håper hun fortsatt er villig. Hehe.

Det er flere som kjeder seg? Kjeder vettet av meg for jeg teller jo nesten timer. Nå er det ikke lenge igjen! Men tiden står jo stille. Hehe.

Nei! Får gå å legge meg og håpe jeg får sove raskt, så går hvertfall tiden litt "fortere".

God natt :)

Fortsetter under...

Flere som har babyer som stadig hikker nå på slutten? Nå er det 2.gangen bare i kveld! Og han gjør det igrunnen veldig ofte for tiden. Kjenner det helt nederst i magen, så han ligger godt planta i bekkenet tror jeg. Han var jo ikke festa sist kontrolltime, men kjent ganske vonde/ubehagelige stikkinger i underlivet etter det, så mulig han er festa nå.

Nei, det er blitt sent og jeg må prøve å sove av meg denne forkjølelsen. Nesa er både tett og rennende samtidig, noe av det verste som finnes.

Håper alle får en god natt! :)

Tenk nå er det endelig VÅR måned jenter :D

Min tidlig ul termin er i dag :)

Men oul er på lørdag så nå er det spennende tider ;)

Ønsker dere alle en fantastisk måned!

Og ei flott ny uke med blanke ark :)

Oj, her var det mye å lese! Har ikke vært her inne på noen dager da jeg har vært ganske dårlig.. Denne kraftige forkjølelsen slipper liksom aldri, snart 6 uker nå med kraftig hoste. Inatt har svetten rent av meg, med rennende nese og vond hals. Blir visst ikke frisk til fødsel jeg. Hver gang jeg føler meg litt bedre og drar på besøk til noen, blir jeg straffet dagen etter med verre form, så får vel bare mure meg inne hjemme.. :-(

Så gøy med første fødsel her inne! Gratulerer, mortilludde! Herlig å være ferdig og hilse på mageboeren!

Her har det kun vært litt nedpress og vondt i bekkenet i tissen, så det driver vel å åpner seg. Vondt å sitte på huk.. Hadde ingen tegn på fødsel før det var igang med de andre, spent på om det skjer denne gangen også. 2,5 uke igjen til termin, gikk ikke over med de 2 andre, så tror ikke jeg gjør det denne gangen heller, var noen dager før termindatoen da.

Imorgen skulle mannen reist bort en uke på jobb, men måtte bli hjemme siden jeg er for syk til å ta meg av barna, og det er jeg veldig glad for.. Syk og dårlig alene med 2 små så sent i graviditeten var ikke noe forlokkende, så nå er vi ihvertfall sikker på at han når fødsel! Hurra!

Off, du har vært sjuk lenge nå! Får bare bli hjemme og pleie deg selv så godt du kan :) Og så bra at mannen kunne bli hjemme!

Ja, plutselig var måneden her! Nå er det ikke lenge igjen for noen :) Ligger med litt skrekkblandet fryd, et helt nytt liv venter oss siden det er vår første. Det er nå livet begynner sier de, men vi gleder oss masse. Delv om vi begge nok er litt nervøse. Men så lenge vi kommer oss på sykehuset i tide er det bare å "slappe av" og ta ting som det kommer.

Siste innspurt! Dette klarer vi jenter ;)

Annonse

Hei hei damer :)

Stikker innom å hilse på :) Lenge siden jeg har vært aktiv her... Nå er september her, og jeg er på overtid!

Venter spent, men det drar ut...

Hvordan går det med dere andre??

Nå er det meste klart til den lille kommer :) Jeg vil virkelig bare få det overstått nå. Selv om jeg har hatt et veldig greit svangerskap med lite langvarige plager, så eg jeg skikkelig drittlei nå!! Den lille lå i sete veldig lenge, og jeg var egentlig veldig forberedt på at det kom til å bli keisersnitt, da jeg ikke ønsket setefødsel. Men plutselig snudde nurket seg, og hodet ble festet *knips*... Da fikk jeg plutselig "panikk" for å føde vanlig. Men nå er jeg klar :)

Jeg er førstegangsfødene, og aner virkelig ikke hva jeg skal kjenne etter :D Vet det blir såpass vondt at man ikke er i tvil om at fødselen er i gang... Jeg har hatt mensmurringer og stikkninger der nede i ukevis allerede, jeg har vært evig optimist, og tenkt at NÅ skjer det noe.. Men nei... Jeg går fortsatt å venter!!

Titter innom innimellom her, og ser hvordan det går med dere andre! Ønsker dere alle lykke til videre :)

Ja her regner jeg det blir skikkelig liv fremover. Både i prating og i nye liv ;)

Blir en spennende tid i møte for alle. Like spennende om det er første, andre, tredje, fjerde (eller femte?) barnet.

Men for dere med første er jo dette helt uvant så dere er nok ekstra spente ;)

Sitter nå å inntar en pulverkaffelatte i påvente av at mamma skal hente oss til shopping. Ble lettere grinete når jeg sto å helte oppi melka i steameren for å lage skikkelig latte for å oppdage at sambo bare hadde kjøpt melk og IKKE kaffen. Knurr!

Så da ble det nødløsning med pulver. ÆSJ!

Lurer på om jeg skal droppe rullestolen i dag og heller pine bekkenet igjennom shoppingen. For det setter igang kraftige kynnere og det igjen kan starte rier ;)

Skal prøve å få ny fysiotime denne uka uansett, så om det ikke funker så får jeg satt bekkenet på plass igjen snart ;)

Jo. Ang. Hikke...

Min første hikket helt ekstremt. Flere ganger daglig fra midten av andre trimester. Mot slutten ble hikkingen så kraftig og langvarig at hun vred seg i ubehag.

Var ikke særlig behagelig for meg heller da hun hadde hodet godt ned i bekkenet og det kjentes til tider ut som hun skulle hikke seg ut derfra. Ekstra ubehagelig om jeg satt for å si det slik ;)

Hun fortsatte å hikke like mye på utsiden og plagdes med det. Det ble bedre ved 5 mnd. alder og forsvant helt ved 1 års alder. Hikker nå bare normalt (kald/våt).

Mini denne gangen hikker også, men bare par ganger i uka og har mild, kortvarig hikke.

Velkommen inn Ocean :) Hyggelig å se deg her! 

Jeg ligger på en blanding mellom skikkelig misfornøyd og pittelitt spent i dag. Jeg har så syyyykt vondt i bekkenet at jeg klarer nesten ikke røre meg. Det startet i natt, så jeg har sovet skikkelig dårlig med masse snutrøbbel, og i dag har det vært like ille. Jeg hadde masse murringer i natt og masse nedpress, og jeg følte jeg måtte nr 2 på do hele tiden. HÅPER dette er gode tegn på at noe er på gang! To dager til termin og utålmodigheten melder seg stadig oftere. Det som er heldig i dag er at mannen tok bilen og skal hente i bhg i ettermiddag, så jeg blir fint nødt til å sitte hjemme og hvile meg. Det trengs. Men de bekkenplagene er så plagsomme! Sitter jeg for lenge i sofaen blir det iallfall feil, så i sted la jeg meg på senga og tok en formiddagslur. Nå er jeg enda mer ødelagt. Hadde jeg ikke gravid-vaggen fra før har jeg iallfall fått den nå!! Jeg var på svangeskapskontroll i dag tidlig, og magemålet hadde gått betydelig ned. Sett i sammenheng med bekkensmertene jeg har nå kan det være et ganske tydelig tegn på at han er på god vei ned i bekkenet! Krysser fingrene for at det skjer noe snart! 

Jeg er også plaget med mye hikking flere ganger i uka. Sammen med kynnere og stikk i symfysen kan det være nokså plagsomt. Jeg slenger meg på sofaen og puster tungt når det står på, så mannen har flere ganger blitt bekymret for tidlig fødsel. Men det er bare nok en gravidplage ;)

Ja, der var september her! Slapper mer av nå egentlig. Ingen augustbarn på meg men gleder meg til september frøkna er i armene mine💗. Så kos at det er flere her i disse dager! Gøy å følge fødemaraton!

Flea: så spennende at det skjer noe!

Hadde jo murringer i hele går kveld jeg også, men skikkelig nr2 trang konstant! Men har sovet som en stein i natt uten vondter! Men i morges satte jeg i ett hyl, da virket det som om hele bebisen gravde seg ut med 1000 strikkepinner og skikkelig nr2 trang nok en gang. Så etter mange uker uten noe tegn på verken hodefeste el fødetegn, er vel dette noe iallefall! Hadde nedpress etter dette, men ikke nå! Kjenner vel litt for godt etter også😁😅!

Frøkna hikker vel litt mindre nå enn i forrige mnd, da var det to ganger om dagen helt slavisk. Nå kan det gå dager.

I helgen var det ut å spise på resturant både fredag og lørdag! Deilig !!! Har ikke blitt invitert bort på middag på lenge, så da var dette beste alternativ. Deilig å slippe å lage selv i denne tilstanden.

Andre som er veldig varme om dagen? Og lekker melk som en sil? Mye hormoner !

Jepp, stort sett veldig varm. Men jeg lekker ikke melk. Det kan komme noen dråper råmelk hvis jeg klemmer men jeg prøver å ikke fremprovosere det. Jeg synes egentlig puppene har sunket litt sammen i forhold til hvordan de var i starten av graviditeten! Men jeg regner med de tar seg fort opp ved fødsel. 

Annonse

Da var shoppingrunden med mamma iver og middagen er kuttet opp og står i ovnen.

Jeg droppet rullestolen i håp om at å provosere den kraftige bekkenløsningen nok til å sette i gang fødsel.

MEN DEN GANG EI!

Tror dere ikke at det at hodet har festet seg gjør slik at jeg har "bare" normal bekkenløsning nå? Hehe. Hodet gjør bekkenet stabilt.

Så jeg ble bare sliten og øm. Måtte ta noen pauser selvfølgelig og å henge litt over vogna innimellom, men hele greia var resultatløst ;)

Jaja.

Er jo igrunn greit å ikke ha så kraftig lenger.

Så nå er det bare å håpe middagen blir ferdig før vi skal på besøk, men har mine tvil. Blir nok sein middag ja.

Ja ja tipptopp, litt ok at det er litt mer stabilt i bekkenet nå.... Men litt kjedelig at det ikke satte igang noe da....!

Bekkenet mitt er nå værre, så det jeg kjenner er vel også ett "normalt "bekken som har utvidet seg før fødsel.

Puppene mine er faktisk blitt to hakk større.... Passer ammebh jeg kjøpte for stor i sommer, har små til "vanlig" så jeg klager ikke. 😀

Lekker ingen melk, kommer to-tre bittesmå dråper råmelk hvis jeg klemmer. Hadde håpt puppene ble noe større, men er fortsatt A-cup, bare tallet som har blitt større... og det er ikke lett å fonne ammebher som passer! De jeg har kjøpt er altfor posete enda, liker ikke bher som ikke har noe som helst innlegg. Så om noen vet hvor de selger ammebh med innlegg er det bare å hyle ut!

Fortsatt sjuk her, sov litt av og på i senga helt til kl.14 idag, med bare et par dopauser fra morgenen av. Har fått rydda stua bittelitt og støvsugd, det var deilig. Altfor mange støvdotter som lå under bord og rundt omkring nå... Uff. Samboer er på jobb og kurs i hele dag, så blir nok å slenge en grandis i ovnen siden det er det eneste vi har i hus utenom brødmat.

Håper alle får en fin kveld :)

Jeg lekket råmelk hver natt i noen uker, men de siste dagene har jeg tatt sjansen på å sove uten sportsbh og har ikke lekket noe, men lekket litt tidligere i dag. Det virker som brystene har blitt litt større de siste dagene.

Har hatt ekstra masse energi både i går og i dag :) Jeg synes hun kan bore seg ut av magehuset snart! 3.september hadde vært en fin dato, nå på onsdag :)

Har vært i byen og gjort unna en del gjøremål. Må ofte på do nå som hodet har festet seg, når jeg er ute og spaserer kjennes det ut som jeg kontinuerlig må på do.

Prøvde med nok ett middel for å få bukt med mugget i soveromsvinduskarmen, denne gangen kraftvask som jeg fikk anbefalt på en malerforretning. Fikk ikke bort alt på første forsøk, men nå har jeg prøvd for andre gang. Går ikke det, vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Vil ikke plassere babyen på et soverom med muggel. Kraftvask er ett sterkt middel så jeg var godt utrustet med munnbind, ble varmt i toppen av å bruke det :) Etterpå skal jeg vaske yttergangen, deretter gå i dusjen, for så å se på TV. Er i ett vanvittig redebyggingsmodus i dag. Tolker det som ett godt tegn :)

Jeg synes graviditeten har gått fort, men nå på slutten føler jeg at jeg har vært gravid i ett år, føles som en evighet. Flere som har det sånn?

Her føles det som at jeg kommer til å gravid for alltid.. De siste 2,5 ukene igjen føles endeløse. Ihvertfall nå som jeg bare ligger som et slakt på sofaen og hoster. Men egentlig er det jo kjempeflott tid! Snart 9 måneder har passert, helt utrolig..

Magen har sunket her, merker at det er lettere å bevege seg! Og puppene er blitt litt mer slunken. Men de står nok på spreng når melken kommer.. Sprengte pupper da! Bare vent Atanih.. ;-)

A87 mugg er skikkelig vrient å få bort. Har du ett fukt / kondens problem er det nesten umulig å få bukt med! Hadde det her i huset også, måtte skifte ut hele ventilasjonsanlegget og over natten var vinuskarmer tørt og muggen kunne vaskes bort! Har ikke vært noe siden👍. Men det elsker jo fuktige karmer..... Lest noe om einerkvister og mugg.....

Nå er det 6 dager igjen til termin! Inger fler tegn her!

Så nå er det ryggmasasje, manchego, chili oliven, frosne druer( selvsagt!) og en kjapp og lang gåtur med den 4- bente! Og kanskje vipsmannen er klar litt senere 😉😉😉! Så snakkes i morgen jenter.

Hei:) så mye som blir skrevet her på få dager! Gøy å lese når man legger seg på sofaen for kvelden;) Ikke minst gratulerer så mye til deg som hadde født!

Jeg husker ikke hvem nå i farten, men du er plaget av "strikkepinner" ? Det samme er jeg og har vert det i mange uker. Det kjennes rett og slett ut som om hele dåsa revner;p Jeg hadde det på samme måten i første graviditet og jordmor sa det helt sikkert var modning. Jeg kom inn på sykehuset med 4 cm åpning uten å kjenne noe første gang. Det eneste tegnet var at jeg fikk et kraftig sånn "stikk" før vannet gikk.

Hodet er nå godt festet. Jeg kjenner derfor litt mer stabilitet i bekkenet. Litt merkelig at det fester seg med nr. 2 og ikke med 1. Men sånn er vel naturen:)

Angående melkeproduksjon: har noen av dere slitt med amming med første men fått det til knirkefritt med nummer 2? Med tanke på fødsel og barsel er ammingen det eneste jeg gruer meg til:/ Husker sist at jeg fikk utdelt en skikkelig gammel Gro Nylander film "bryst er best". Men når melken aldri kom og babyen hadde dårlig sugeteknikk, ble jeg sint og følte meg som verdens dårligste mor. Ingen fortalte meg at det slettes ikke er alle som får til ammingen selv om det fremstilles som om det skal falle heeeeelt naturlig for oss. Så ja, litt for lite fokus på hva en kan møte på i barsel for de som er førstegangs.

Puppene er også som før graviditeten. Melk har jeg ikke fått, men det kan komme noen dråper råmelk om jeg trykker de frem. Håper uansett på bedre tilstander denne gangen:)

Jeg slet skikkelig med ammingen med første, hadde melk da, den kom bare ikke ut. Flere i familien som har hatt det problemet. Pumpet meg flere ganger for dagen i 9 måneder, slitsomt!

Med andremann gikk det helt knirkefritt..

maliini: Ikke noe særlig og slite med amminga. Ordnet det seg til slutt da? Satser på at det går bra for deg denne gangen :) Jeg var på ammeveiledning (gratis) i juni og det var veldig nyttig.

Vips77: Ja, mugg er sabla vrient å få bort. Skal få samboer til å prøve også, kanskje jeg har gjort noe feil? Hvor hadde dere mugg? At det er mugg i vinduskarmen på soverommet vårt stresser meg. Det er tydeligvis gått en god del inn i treverket...

Min mage har også sunket ned litt og det er deilig. Når jeg skal stå opp fra senga på natta for å gå på do, får jeg sånn ubehag i bekkenet.

Jordmor sa at det er lite sannsynlig at "startskuddet" går når samboer ikke er hjemme, siden jeg ikke er innstilt på det. Tror dere at det ligger noe i det?

Var så heldig at vi fikk bacalaorester med oss da vi får på middag hos svigers i går. Etter og ha inntatt bacalao + 2 norske epler, er jeg stappmett. Kanskje lilletøtta har så dårlig plass at hun snart sniker seg ut? :D

A87: vi hadde mugg i vinduskarmen på soverommene og i kjøkkenvinduet. Hadde da akkurat flyttet inn her og ble lettere hysterisk over det. Fikk inn en "mugg" ekspert for å se om det var noe skadelig å puste inn... noen sporer avgir farlige gasser.... Men "bare" mugg her. Nå er alt tørt og fint. 👍😀. Men som sakt er det et fukt /kondens problem vil det ikke forsvinne. Har dere dårlig med lufting?

Jeg føler meg utrolig snurt i kveld :snurt:

Jeg har hatt så gode tak i flere timer i dag samme hva jeg gjorde så kom de, og de ble sterkere, og kom oftere. Og kjentes plutselig veldig godt nede i magen, og murra godt bak i korsryggen. Men så plutselig poff borte å full stopp i 21 tiden. Jeg ble rett å slett SÅ skuffa når de begynte og avta :(

For jeg så for meg at det kunne bli en innleggelse på føden i løpet av natten, eller i løpet av morgen dagen. Men niks som tyder på det nå :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...