Vips77. Skrevet 29. august 2014 #701 Del Skrevet 29. august 2014 A87- jeg sendte inn tiø NAV rundt den 12 juli. Og ringte dem for ca halvannen uke siden og de sa penger ville komme inn fra 1 september. Og tilbakebetalt fra permisjonstart. Kanskje det er slik for deg også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146624463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 29. august 2014 #702 Del Skrevet 29. august 2014 Innskrivingsmøtet var i grunnen helt greit. Jeg stod fortsatt på mine foreldres adresse, og det gjorde jaggu samboer også selv om han aldri har hatt det som adresse! Haha, så greit å få orden i det. Både dette innkallingsbrevet, og brevet om OUL kom til mine foreldre (før jeg hadde fortalt dem om graviditeten), så håper de klarer å sende brev fra sykehuset til riktig adresse fra nå av. Ellers fortalte hun bare litt hva som skulle skje dagene en var på sykehuset når en skulle føde, når en skulle ringe inn til fødeavdelinga og når en kunne vente (f.eks. ved rier), så greit å få litt info om det også så jeg ikke føler meg hysterisk om jeg ringer for ingenting. Etter sykehusbesøk gikk vi på "bilvindusshopping", for vi har jo ikke egen bil foreløpig. Veldig farlig å ta meg med til en sånn butikk så jeg kan prøvesitte drømmebilen...! Vi skal få den hjem en dag til uka også tenker jeg, teste hvordan vogna får plass i den osv. Uff, er farlig å få forhåpninger, vi må jo i så fall ta opp lån. Er en bruktbil, men ikke fra lenger tilbake enn 2010, så absolutt ny nok for meg! Det som var så greit var at den passa både til lille meg med korte bein, og lange mannen på over 180. Men nå vil jeg ikke tenke mer på det! Haha. Allerede verker ryggen, men satser på at det har noe med at jeg gikk på converse sko idag. Veldig innstilt på shoppingtur i morra for å kjøpt litt av det siste nødvendige til meg og baby. Ha en fin dag videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146624596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flea Skrevet 29. august 2014 #703 Del Skrevet 29. august 2014 A_87: Jeg ser du har spurt om NAV flere ganger. Jeg har fått svar og fikk beskjed om å sende inn bekreftelse på termin, og det har jeg gjort. Jeg får uansett utbetalt vanlig lønn fra arbeidsgiver, også får de tilbakebetalt fra NAV, så de tar risikoen med eventuell ventetid på penger, så jeg tenker ikke videre på det. Arb.giver kommer til å mase på meg hvis det er noen papirer som mangler. Det er fordelen med fast jobb Kanskje du burde ringe og sjekke at alt er ok? Fortsettelsen på visa om vinskapet: Det ble jo så klart oppdaget at det stod et digert brømmel inne på boden.... Og det på grunn av at jeg måtte tisse!! Vi var på vei ut døra også måtte jeg bare skynde meg på do før vi dro. Utålmodig som han er kan han ikke bare stå og vente eller sette seg i bilen, neida, da må han gå ut med papirsøpla. Og den samler vi i en kasse inne på boden. Jeg hadde slengt over noen gardiner som broren min skal få for å skjule innholdet, også satte jeg rundt masse ting som allerede stod i den kroken, med håp om at han ser de vante tingene og ikke legger merke til at det har est ut litt i underkant.... Jeg ante fred og ingen fare, så kommer jeg ut fra do og hører bare "har du bygd opp en pappeskekrok?" Hæ? Sa jeg bare og gikk ut i bilen. Så snakket vi ikke mer om det før til kvelden, og da spurte jeg om han hadde sett under gardina. Han måtte jo sjekke hva det var da sa han, men han hadde ikke sett hva som stod på esken, bare at det var en stor pappeske. SÅ han vet ikke ennå HVA det er, bare at det er noe til han Vi ble enige om at han venter til fødsel med å åpne den. Han tror det er oppvaskmaskin da, for den vi har er ganske ustabil. Og det kan han jo få tro I dag var jeg på en ekstra kontroll på sykehuset som jordmor på hs hadde bedt om. Hun var bekymret for vekten min og ville jeg skulle til vurdering om jeg skulle settes i gang på termin. Legen så først på papirene mine og sa umiddelbart at det ikke var nødvendig. Hun tok også en ul og estimert vekt på baby nå er 3,4 kilo. Hun anbefalte meg helt klart å vente på naturlig fødsel i stedet for å bli satt i gang. Ingen fare verken med min størrelse eller babyens. Fint å få en ekstra ul da, men litt unødvendig av jordmora å styre sånn synes jeg..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146624648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 29. august 2014 #704 Del Skrevet 29. august 2014 Hei, alle dere fine :-) Jeg klarer ikke helt å følge med i svingene, men det er så stas å lese alt dere skriver. Jeg var på innskrivngssamtale for noen uker siden, og synes ikke det var så veldig nyttig. Men det var sikkert det for sykehuset. Det er jo slik at man skal slippe å gjøre journalnotater og anamnese når man kommer inn midt i riene, og det forstår jeg jo godt. Ellers spurte jeg om en omvisning på fødeavdeling, som jeg fikk, og for meg var dette kanskje det mest nyttige med hele besøket. Åh, dagene går så sakte! Jeg skulle virkelig ønske at lillegull kom nå! Mannen sa igåt kveld at jeg virkelig ser fødeklar ut nå, og det føler jeg selv også! Magen er stor og står rett ut, det er massevis av tydelige vener på magen, og jeg føler den er skikkelig strukket... Fy søren, ganske vill fasong, spør du meg, hehe ;-) Dessuten er magen litt nedsunket og hodet festet seg for flere uker siden. Så please, kom nå, lille venn! I kveld skal vi i selskap til familien da det er en i familien som har bursdag. Det blir koselig, men samtidig kjenner jeg mest behov for å bare være hjemme og 'ruge'... Flere som har det sånn? Jeg er rastløs, men samtidig giddalaus, litt kjip kombinasjon! Men det må være fordi jeg hele tiden forbereder meg og venter på det som skal skje.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotoon Skrevet 29. august 2014 #705 Del Skrevet 29. august 2014 Skjønner deg veldig godt Pernille_ det er godt men kjedelig på samme tid synes jeg... Tre lange uker igjen her nå.. føler meg rimelig fødeklar og kan ikke skjønne hvordan det skal bli hvis jeg må gå hele veien... Evt overtid! Vi har ikke vært på noe innskriving på at.olav. det var vi ikke forrige gang heller. Kan ikke huske noe slik. De fikk helsekortet mitt når vi kom på føden og thats it... Trengte ikke mye omvisning heller da vi var der i 3 timer å så var det rett på barselhotellet, så jeg så ikke mye av sykehuset😂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 29. august 2014 #706 Del Skrevet 29. august 2014 Fikk en magefølelse i dag på at det ikke var i orden med verken NAV eller Lånekassen (har permisjon fra studiene mine). Heldigvis ringte jeg de begge og takk og lov for at jeg gjorde det, for hvis ikke hadde jeg ikke fått noe utbetaling fra noen. Fra Lånekassen fikk jeg beskjed om at de manglet bekreftelse på at jeg har permisjon, så derfor har jeg ikke fått noen utbetaling, men heldigvis får jeg første utbetaling på tirsdag NAV var litt mer intrikat, men overrasket er jeg ikke. I begynnelsen av august snakket jeg med en saksbehandler som sa at alle papirer var i orden og at jeg ikke trengte å sende inn noe som helst. Dette syntes jeg var for godt til å være sant så jeg måtte spørre "Så jeg trenger ikke sende inn noe som helst?" Da sa saksbehandler at det trengte jeg ikke siden de hadde alt av dokumenter. I dag snakket jeg med en annen saksbehandler og hun kunne fortelle at de ikke hadde mottatt bekreftelse fra meg på hvor stor dekningsgrad jeg ønsket. Jeg forklarte at jeg hadde snakket med en annen saksbehandler som sa at alt var i orden og at han skulle notere min ønskede dekningsgrad, noe han også hadde gjort, men hun jeg snakket med i dag sa at de måtte ha det skriftlig fra meg og at de hadde glemt å ringe meg for å gi beskjed om at de manglet denne bekreftelsen. Dermed får jeg utbetalt første del av foreldrepengene tidligst 29.september, siden behandlingstiden er 10 uker. Får tilbakebetalt, så da får jeg en større sum. Så da var det bare å få unna papirene og gå til byen og poste brevet. Nå krysser jeg fingrene for at alt_er_ i orden. Takk og lov at jeg har sparekonto å ta fra i mellomtiden! For meg virker det som NAV er veldig uorganisert, men det er jo gammelt nytt. Ble litt kokt i toppetasjen av å sitte inne og styre med telefoner til NAV og Lånekassen, så det var deilig å gå seg en spasertur i sola Var innom Kiwi og hentet startpakke fra Libero, syntes det var mye nyttig i den. Svigermor var innom en tur for å hente en kasserolle hun skal låne hos oss. Hun lurte på om jeg hadde sovet. "ser jeg så trøtt ut?", tenkte jeg. Hun sa også at hun skulle kjøpe lammeskinn som vi kan ha i vogna siden vi ikke har citybag. I tillegg sa hun at hun trodde snuppa vil melde sin ankomst den 7.september siden hun er bortreist da. Vi får se om hun har rett. Nå begynner for alvor folk rundt meg å bli spent. Fikk melding fra søstra mi og ei venninne i dag, så det er jo artig. Uke 38+2 i dag. Merker jeg har mindre energi enn vanlig, men er fortsatt i fin form. Flea: Så bra at alt var i orden med både deg og baby Grunnen til at jordmora "styrte" sånn er vel at lege og jordmor har ulik oppfatning. Så bra at han ikke så hva som var i eska Har hatt så lite kynnere i det siste. Er ikke det litt merkelig? Eller kanskje jeg som har litt for god tid til å overanalysere smådetaljer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 29. august 2014 #707 Del Skrevet 29. august 2014 Pernille_: Føler meg også en lett blanding av rastløs og giddesløs! Føler meg alt i alt rar. Det er vel fordi at jeg har permisjon og har bedre tid til å tenke/reflektere samt at jeg er spent. Nå er det bare kort tid til vi ser nurkene våre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 29. august 2014 #708 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg hadde tenkt å ringe nav og/eller lønnskontoret idag for å høre hvordan ståa var, men med min lille telefonskrekk klarte jeg fint å utsette det... Men, en fra HR-avdelinga ringte fordi lønnskontoret hadde noen spørsmål. Hun spurte meg om sykemeldingene hadde med svangerskapet å gjøre, og at de da i så fall ville gjøre det om til svangerskapspenger. Bekreftet dette, men ble småforvirret da det nettopp er skjema om svangerskapspenger jeg har levert på jobb i det siste. Men med den faglederen er jeg ikke overrasket om hun ikke har sendt de papirene videre... Benyttet anledningen til å sppr om hun visste noe om skjemaene til nav. Hun trodde alt skulle være sendt inn siden det pleide de å være flinke på, men keg har hørt noe annet. Får bare krysse fingrene, og kanskje ta en telefon til nav til uka. Sitter her sliten i øyene og varm i kroppen. Nesten sånn feberfølelse. Håper ikke jeg skal bli syk NÅ. Noen som vet om man bør ringe legevakt om jeg får feber nå? Hørt at det ikke er helt heldig for barnet om mor har feber, kanskje mer nå de siste ukene enn ellers... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 29. august 2014 #709 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg har også vært på innskrivingssamtale på sykehuset. Greit å vite at alt av opplysninger er dobbeltsjekket riktig, og at en slipper sånne type spørsmål når en kommer inn for å føde. Kunne få omvisning på føden hvis vi ville (men det fikk vi på sv.sk.kurset vi har vært på) og svar på praktiske spørsmål. Fikk brev fra nav i dag - avslag på foreldrepenger... Fordi jobben ikke har sendt inn den bekreftelsen de skal. Ringte lønningskontoret i sommer da jeg fikk purring på det, og de sa jeg ikke skulle tenke på det. Men kommer til å ringe til mandag igjen for å dobbeltsjekke, selv om jeg skal få penger fra jobben og ikke nav. Er jo litt dumt hvis papirene har blitt borte på veien i sommervarmen Snakket med både mormor og mamma i dag, og begge gikk ca 2 uker over i alle sine graviditeter. Så tror jeg skal innstille meg på oktoberbarn. Litt vanskelig å både være klar for at det KAN skje når som helst, og samtidig kan det være 6 uker igjen. Håper det ikke blir så lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flea Skrevet 29. august 2014 #710 Del Skrevet 29. august 2014 Hm, innskriving har ikke jeg heller hørt om. Men tidligere en gang jeg var på undersøkelse fikk jeg med meg et ferdiglaget ark med lapper med navnet mitt og fødselsnr på som jeg ble bedt om å ta vare på. De har sikkert registrert meg når jeg søkte fødeplass. Heldig dere som har fått omvisning på føden. Vi fikk ikke det på kurset en gang. Vi ble bare vist hvor resepsjonen hvor vi skal møte opp er. Girasol: Jeg fikk også beskjed fra NAV om at arbeidsgiver måtte sende inn noen papirer, så jeg sendte mail og ga nøyaktig beskjed med tidsfrister og alt. Men jeg fikk til svar at de sender inn alt NAV trenger i eget tempo når de har skjemaene klare og at de tar det på sin kappe hvis de blir forsinket. Jeg får lønna mi når jeg skal uansett. Atanih: Jeg mener å huske at jeg sjekket dette med feber en stund tilbake. Jeg tror det er høy temperatur over lengre tid som kan være farlig. Så med mindre du blir skikkelig sjuk tror jeg ikke det er noe tenke på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146625825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 29. august 2014 #711 Del Skrevet 29. august 2014 Her er nav i boks og fikk papirer i posten på bekreftelse i går. Skulle endelig få tatt magebilde av meg etter å ha mast i uker. Hadde pynta meg og følte meg fin siden vi var på middagsbesøk i dag. Så jeg stiller meg opp og selvfølgelig ville ikke kameraet samarbeide! Når sambo endelig fikk tatt et tok han det liggende og ikke stående så jeg ser jo ut som en hvalross i tillegg til at han fikk med 4 meter vegg på hver side. Ser helt på trynet ut også for jeg er midt i setningen "hva skjer?". Vi fikk lade kamera og prøve på nytt i morgen sier han. Men jeg er jo pen nå! Og så går han bare å legger seg uten å fortelle meg om hvor laderen ligger. Den som jeg har bedt han finne i uker! Jeg vil veldig gjerne ha kameraet klart til når ting skjer og om under en time er det bare 19 dager igjen (+/-). Fikk vite at siste store ting vi trenger kommer på tilbud på mandag om ei uke og vi hadde planer om å kjøpe nå på mandag. Så det blir utsatt Er igrunn ikke noe hast eller krise å vente ei uke, men jeg klør jo i fingrene etter å bli ferdig med redebygging. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146626023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 29. august 2014 #712 Del Skrevet 29. august 2014 Tipptopp: Så bra at NAV er i boks Girasol: Papirene arbeidsgiver skal sende inn til NAV er nok snakk om innteksopplysning, men bra at du får lønn uansett Samboer kom med ett tips til meg: At jeg ringer NAV om ei uke bare for å dobbelsjekke om de har fått den dokumentasjonen jeg sendte i posten i dag. Bedre føre var, siden jeg gjentatte ganger har opplevd feil fra de. Forresten: På forrige jordmortime fikk jeg ett skjema jeg skulle fylle ut, alt fra røyk-, snus- og alkoholvaner til hvilken kosttilskudd jeg tar, i tillegg til opplysning om meg og barnets far. Det stod at det skulle fylles ut 4 uker før terminen, men min termin er om 2 uker og jeg var hos jordmor på onsdag. Neste time skal jeg levere skrivet, men det er ikke før 10.september og jeg satser på at jeg har født til da. Samboer tok nytt gravidbilde av meg i dag. Jeg er noen ganger veldig plaget med at jeg på høyre øyet får tåreflod og bare klarer å ha det "halvveis" åpent i det blitzen på kameraet går, så da ser jeg sløv ut på bildene, men i dag hadde jeg en bra "øyedag", så det passet bra Nok en gang i dag snakket vi til den lille og sa at hun er velkommen til verden i helga Har gjentatte ganger kjent et enormt nedpress i bekken, noen ganger er det ubehagelig, tar det som ett godt tegn. I dag leste jeg på facebook en bekjent av meg som hadde termin 19.september, men som fødte i ambulansen i dag, 3 uker før terminen. Kjente et snev av misunnelse da jeg så bildet av det skjønne nurket , men trøster meg med at det er vel litt bedre å bli født i uke 39-40 enn i uke 37. Vi har kost oss med "Idol", reker, hjemmelaget burger, godteri og norske epler Ønsker alle en riktig god natt med så masse god søvn som mulig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146626108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 29. august 2014 #713 Del Skrevet 29. august 2014 Forresten: Er det lov å gå 2 uker over termindato? Trodde grensen var 12 dager, men det varierer kanskje fra fylke til fylke. Her er grensa 12 dager over termindato. Ei venninne av meg sa at i noen fylker er grensa 7 dager. Hvorfor er det så ulik praksis? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146626116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 30. august 2014 #714 Del Skrevet 30. august 2014 Lønningskontoret sa til meg at det var en sak mellom nav og kommunen, så jeg er ikke så stresset. Men må dobbeltsjekke allikevel jeg! Orker ikke tanken på at det plutselig er noe som mangler og at jeg må av gårde rett etter fødsel for å fikse sånne papir-ting. Det skjemaet du skulle fylle ut A_87, høres ut som det samme de spurte om på OUL, og som de dobbeltsjekket på innskrivingssamtalen her. Så bare ta det med hvis du skulle føde du Mange måter å samle informasjon på! Så greit å få vite om tilbud på forhånd Tipptopp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146626396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortilludde Skrevet 30. august 2014 #715 Del Skrevet 30. august 2014 Jeg har født!! Lillegull kom ut igår:) 8 dager før termin. Vannet gikk torsdag morgen men jeg var litt usikker på om det var det eller om jeg hadde mistet total kontroll over urinblæra:( var på do på morgenen også la jeg meg ned igjen og da kom det en skvett i trusa. Skjedde et par ganger til før kl 12, da kom det masse og jeg var ikke i tvil. Litt småstressa og nervøs ringte jeg føden og vi dro til på kontroll. Først måtte jo bag pakkes, for det hadde jo ikke jeg gjort, men det var igrunn ikke no hast med å komme avgårde. Jeg hadde ingen antydninger til veer/rier men siden vannet hadde gått ble vi lagt inn. Det hele ble satt igang i går tidlig og han kom ut på kvelden:) nå er jeg sår der nede men lykkelig ellers:) gled dere damer- ikke lenge igjen nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146626645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 30. august 2014 #716 Del Skrevet 30. august 2014 Gratulerer med baby! Og som førstemann ut Der gikk startskuddet jenter! Nå blir det vel babyer som perler på en tråd fremover Det er ulik praksis fra sted til sted, men jeg husker ikke om nasjonalgrensen er 12 eller 14 dager over. På ahus har de 10 dager som regel. Det skjemaet har jeg ikke vært borti. Men har blitt spurt om jeg røyker, drikker eller bruker noe medisin eller narkotika på første kontroll begge gangene. I natt (av alle ting) rigga jeg meg til i soffaen og fikk striglet pelsen fra livet og ned. Hehe må ha vært ett lekkert syn Men det blir siste gangen der nede før renselsen er over og det var på tide å få tatt både der og leggene. Leggene blir ikke tatt igjen før etter fødsel for det var ikke lett å få til med bekkenløsning og stor mage! Må virkelig ha vært ett lekkert syn i natt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146626784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 30. august 2014 #717 Del Skrevet 30. august 2014 Åh, gratulerer så mye, mortilludde! Så herlig! Og bra at ting gikk fint og raskt! :) Gleder meg til å høre om dere andre som føder etterhvert! Her er ting stillestående, men det skjer vel plutselig. Jeg har nedpress og kynnere og hodet er festet, men slik har det vært i ukesvis. Og jeg er like rastløs. Samtidig føler jeg at jeg har stresset så med at han MÅ komme i august, men nå ser det mørkt ut, og på en måte er det like greit. Orker ikke tenke mer på det barnehageopplegget, det får bare bli som det blir. Selv om det blir stress her i byen og vi sikkert må skaffe dagmamma el.lign. Den tid, den sorg! Nå vil jeg bare kose meg og vente på startskuddet! *vilværepositiv!* TippTopp: hehe, så herlig du fikk ordnet "pelsen", som du skriver! Jeg er også helt avhengig av å ha fine lår og legger, men heldigvis går vi nærmere høsten og det er mulig å gå med bukser som skjuler litt hårvekst... A_87: Ja, NAV må man bare følge med på.. Jeg var heldig og fikk innvilget pengene med en gang (er næringsdrivende og brukte en hel uke på å få med alle papirene, sendte ikke 25 sider, og det kun på meg selv, mannen har ikke sendt inn ennå!) Ang. overtid er det ulik praksis fra fylke til fylke. Her er det 11 dager, men det varierer med noen dager, tror jeg, fra sted til sted. Huff, jeg blir helt gåen av å tenke på overtid, det orker jeg virkelig ikke!! Gravidbilder, ja, det må vi få tatt. Jeg har hele tiden sagt til mannen min at nå må vi ta det, men så går det i glemmeboken, ellers så er været for dårlig (vil helst ta det ute) ellers ser jeg for trøtt ut, hehe, det er jo alltid noe I kveld blir det TV-titting med hjemmelaget pizza og godteri, jeg orker egentlig ikke så mye godteri for tiden, blir så kvalm av det, men nå er det så lenge siden jeg har hatt smågodt og har skikkelig sug i dag, så da blir det bare å gi etter for en liten pose. Deilig det, innimellom! Ha en fin kveld, alle dere flotte mamas-to-be! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146627054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 30. august 2014 #718 Del Skrevet 30. august 2014 Å gratulerer Mortilludde! Kos deg med å holde det lille nurket i armene dine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146627345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 30. august 2014 #719 Del Skrevet 30. august 2014 Gratulere så mye med lillegullet, mortilludde Det må være en helt vidunderlig følelse og endelig få sitt kjære nurk i armene Gleder meg til det er min tur Nå fremover blir det vel fødselshistorier nesten daglig og koselig er det Pernille_: Bra at NAV gikk knirkefritt for deg Ja, nå synger virkelig august på siste verset, men jeg krysser fortsatt fingrene. Samboeren min sier at det hadde vært perfekt om startskuddet gikk i natt, slik at han slipper varetelling på jobb i morgen, hehe *krysser det som krysses kan*, er mest pga det barnehageopptaket vi også ønsker augustbaby. Jeg begynner 2.studieår til neste høst, så det bare MÅ og SKAL ordne seg! Jeg merker også nedpress, her om dagen var det sånn nedpress at jeg skvatt skikkelig. En venninne av meg som har en sønn sa at nedpress er et tegn på at kroppen gjør seg klar Helt enig ang. overtid, er ikke noe jeg en gang orker å forholde meg til. Jeg satser alltid på det beste! Her er det 12 dager overtid som er maksimalt. I dag fikk jeg SMS fra NAV hvor de beklaget at de ikke hadde gitt meg beskjed om den manglende dokumentasjonen. Det overrasket meg. Har en god del gravidbilder av meg selv, helt fra uke 21, synes allerede det er artig å sitte og se tilbake på hvordan jeg så ut. I dag har jeg hatt en aktiv dag. Har kost meg med kyllingsalat, deretter var jeg og trente hele kroppen, noe som var skikkelig herlig etter og 6 dager på rad "bare" vært på spaserturer, men jeg har ikke orket å presse meg selv siden jeg ikke har vært giret på trening før i dag. Da jeg kom hjem, spiste jeg fiskemiddag, litt godteri og norsk eple, videre slang jeg meg ned på sofaen pga blir søkksliten etter trening spesielt nå for tida. Når samboer kommer fra jobb blir det lammekjøtt og enda mer godteri, er skikkelig sugen på noe søtt i dag og det skal etterkommes I morgen er vi bedt på bacalao til svigermor og svigersøster, noe som er hyggelig. Det som jeg er skeptisk til, er at svigersøster har hatt feber/vond hals som startet på fredag og det siste jeg vil er å bli smittet, ettersom det kan bli ti ganger verre nå ved graviditet. Jeg bruker å holde meg frisk året rundt, men man har jo dårligere immunforsvar ved graviditet. Er det ugunstig å ha feber når man er gravid? Jeg tenker det er best å holde meg frisk nå som jeg er så nær termin. Ønsker alle en fortreffelig lørdag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146627465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 30. august 2014 #720 Del Skrevet 30. august 2014 Jeg har født!! Lillegull kom ut igår:) 8 dager før termin. Vannet gikk torsdag morgen men jeg var litt usikker på om det var det eller om jeg hadde mistet total kontroll over urinblæra:( var på do på morgenen også la jeg meg ned igjen og da kom det en skvett i trusa. Skjedde et par ganger til før kl 12, da kom det masse og jeg var ikke i tvil. Litt småstressa og nervøs ringte jeg føden og vi dro til på kontroll. Først måtte jo bag pakkes, for det hadde jo ikke jeg gjort, men det var igrunn ikke no hast med å komme avgårde. Jeg hadde ingen antydninger til veer/rier men siden vannet hadde gått ble vi lagt inn. Det hele ble satt igang i går tidlig og han kom ut på kvelden:) nå er jeg sår der nede men lykkelig ellers:) gled dere damer- ikke lenge igjen nå Hipp hipp hurra for dere!! Og gratulerer så utrolig masse med lillegull gutten💙💙💙! Ja der gikk starten, kjenner jeg begynner å lengte etter ett lite fødetegn jeg også! Har jo termin om 8 dager!! Så ja takk 7-8 dager før termin er jo perfekt! Hvordan var fødsels opplevelsen? Om du fremdeles titter innom oss her hadde det vært ok å høre mer om du vil dele💙 Kos dere på barsel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146627600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 30. august 2014 #721 Del Skrevet 30. august 2014 Åh, gratulerer så mye med den nyfødte gutten! Og som førstemann her Nå kjenner jeg at jeg er helt kaputt. Ca kl. 12 kjørte vi til norges største kjøpesenter, og var der til rett før stengetid. Det gikk overraskende greit, var sikker på kroppen ville gi opp i løpet av den første timen, men jammen klarte jeg meg så godt som helt til slutten. Da kom kynnerne for fullt, og følte meg tilfreds med dagens handel. Ble litt strømpebukser, sokker (både vanlige og strikka) og votter på lillegutt, så nå skal han være ganske klar for vinteren Nå skal en sen lasagne-middag nytes, og jeg tror jeg skal sove ganske godt i natt! Ingenting på agendaen på en hel uke, det tror jeg skal bli godt Kommer nok til å verke i kroppen etter idag når jeg våkner i morgen tror jeg ja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146627986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 31. august 2014 Forfatter #722 Del Skrevet 31. august 2014 Jeg har født!! Lillegull kom ut igår:) 8 dager før termin. Vannet gikk torsdag morgen men jeg var litt usikker på om det var det eller om jeg hadde mistet total kontroll over urinblæra:( var på do på morgenen også la jeg meg ned igjen og da kom det en skvett i trusa. Skjedde et par ganger til før kl 12, da kom det masse og jeg var ikke i tvil. Litt småstressa og nervøs ringte jeg føden og vi dro til på kontroll. Først måtte jo bag pakkes, for det hadde jo ikke jeg gjort, men det var igrunn ikke no hast med å komme avgårde. Jeg hadde ingen antydninger til veer/rier men siden vannet hadde gått ble vi lagt inn. Det hele ble satt igang i går tidlig og han kom ut på kvelden:) nå er jeg sår der nede men lykkelig ellers:) gled dere damer- ikke lenge igjen nå Gratulerer så mye, og nyt barsel tiden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146628373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 31. august 2014 Forfatter #723 Del Skrevet 31. august 2014 6 dager til termin, men Lille Skatt må vell komme nå Hadde ikke gjort meg noen ting Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146628384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småen100 Skrevet 31. august 2014 #724 Del Skrevet 31. august 2014 Gratulerer så mye til deg som har født! Kos dere masse 1 uke til termin i dag I går hadde jeg en hel dag (!) med vonde kynnere alt fra hvert 5 til 30 minutt. På kvelden satte smertene seg ut over hoftene og bak i ryggen. Lille var ekstremt aktiv og følte som han trykket hodet mot blære og tarmer hele tiden så jeg fløy frem og tilbake på do hele kvelden. Han sprelte helt vilt inni der.. Nå er alt helt rolig.. Tror jeg må ha sovnet i 3 tiden og har ikke kjent en eneste kynner nå. Håper den såkalte latensfasen er i gang og at det var uregelmessige maserier jeg hadde.. Var sikker på de skulle ta seg opp i natt - etter en hel dag liksom! Og nå kjennes det som om ingenting har skjedd.. Snakk om lureri.. 😋 Får vel bare smøre meg med tålmodighet. For en spennende tid vi alle har foran oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146628517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 31. august 2014 #725 Del Skrevet 31. august 2014 Virker som alle går og venter i spenning om dagene 12 dager til termin her! Hun er velkommen til verden når som helst! Blir spennende å se hvem den neste som melder sin ankomst blir Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/29/#findComment-146628523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå