Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Apropos ammepute. Jeg har en cosy fix jeg er svært fornøyd med! Den er bygd opp av skumgummi i bunn og har en myk del øverst. Helt stabil og passe hard, også har den justerbart belte man låser i ryggen så den ikke siger fremover. Jeg slet med mye dårlige ammeputer i starten sist (heldigvis lånte varianter), og denne ble livreddende for meg. Jeg fikk rettet opp ryggen og kunne slappe av i armene. 

maliini: Sist fødsel hadde jeg seteleie og fikk beskjed om å holde meg liggende og vente på ambulanse ved vannavgang. Men når vannet faktisk gikk ringte jeg føden, og da sa de at det var bare å ta seg en rask dusj og bli kjørt opp til sykehuset selv. Jeg sa til dem at jeg hadde fått beskjed om å bli hentet i ambulanse, men de mente det ikke var nødvendig. Jeg la bilsetet så langt bakover som mulig og prøvde ellers å stå minst mulig, for å passe litt på selv. Første gang jeg har hørt om dette ved hodeleie. Hadde du navlestreng eller morkake plassert sånn at du ikke kunne stå etter vannavgang? Eller var det bare sikkerhetsrutiner ved det lokale sykehuset? 

Fortsetter under...

Jeg aner ikke åssen det er her om vannet går og hodet ikke er festa :o Men husker jeg riktig sa venninna mi at en kunne kjøre til sjukehuset, trengte ikke legge seg ned og vente på noen ambulanse. Jeg håper bare jeg får rier før vannet går, og at det ikke går før vi er på sykehuset. Men det er vel stadig sånn at det som regel ikke går som planlagt ;) Skifta på senga igår, da la jeg et bretta håndkle under "overmadrassen" (bare et litt tykkere laken en legger over madrassene) sånn i tilfelle.

Merker mamma går og tripper om dagene! Vi var jo hos dem igår, da hadde jeg veldig vondt i ryggen. Plutselig ser jeg at hun både har ringt og sendt melding som jeg ikke hadde sett før litt etterpå. Hun hadde plutselig fått en kjempesterk følelse av at noe var på gang, at jeg satt med rier hos dem igår! Har prøvd å fortelle henne at hun får vite noe soon enough, men... haha.

hooton: Krysser fingrene for at babyen din blir født i august da :) Vi går også og krysser alt vi har for augustbaby, både pga garantert barnehageplass og at vi er utålmodig etter og se lillejenta :)

Uke 37+5 i dag og formen er fortsatt super :) Trenger mer søvn, men det gjør jo de fleste. Glemmer at jeg er høygravid.

I dag har jeg hatt en koselig dag, har bakt sunne vafler og rundstykker i lag med søsteren min :) Vi møtes jevnlig og har "bakeverksted i sunn versjon" :) Merker at det er så deilig bare å komme seg ut av huset, for hvis samboer er på jobb, kan jeg bli lei av å gå hjemme. Alle venninner av meg er opptatt med sitt, så det er ikke så ofte vi får møttes og det merker jeg ekstra godt nå som det er permisjon.

I dag blir det nok fortsettelse på golvvaskinga, synes det er greit å ta det i etapper siden jeg lett får kynnere og det er mer motiverende å dele opp jobben :)

Ellers holder jeg på å krepere av "spenthet", "når går startskuddet?", samtidig som jeg føler meg rastløs. Å ha permisjon er noe helt nytt for meg siden jeg vanligvis er vant til å ha mye på panelet, noe som jeg også liker. Prøver også og ikke gjøre for mye, siden "startskuddet" ofte går når man er avslappa. Får mye søvn hver natt og det tror jeg kommer godt med.

En av dere (husker ikke hvem) sa at oversikt over når alle har termin ligger på terminklubben, men hvor finner jeg denne?

Ønsker alle en strålende dag :)

Var hos JM i dag som sa at babyen ligger med hodet godt nede i bekkenet og når jeg kjenner murringer kommer den seg enda lenger ned :) Men ikke helt festet enda. Er 35+4 i dag. Tror det begynner å gå opp for oss at vi snart har en baby i hus, samtidig som det virker helt sprøtt!

Satt her før idag og brettet babyklær som akkurat var kommet ut av tørketrommelen. Herlighet så bittelite! Rart å tenke på at ungene mine har vært så små! 36+6 idag, og tiden nærmer seg med rekordfart..

Annonse

Samme følelsen har jeg og vaskedama!

Vesla stjal tilogmed en liten sokk og prøvde lenge å få den på seg. Tenk så liten hun har vært for mindre enn to år siden!

Her går maskinene for fult. Alt nytt og gammelt vaskes. Snart skal hele duo-vogna få gjennomgå. Både bag og sportsdel + at understellet skal få gjennomgå. Det skal også stelleveska, for jeg har kjøpt meg ny og den skal jeg gjøre klar i kveld ;)

Bruker sekk til vesla nå om vi skal noe, men kommer nok til å putte oppi en bleie eller to til henne også :)

I dag kjøpte vi litt til fra listen og vi fant ut at vesla ikke er klar til å få stor seng enda og at vi vil ha sprinkelseng til lillebror som nattseng. Vuggen brukes på dagtid.

Så jeg fant akkurat samme sengen vi kjøpte til vesla (kjempe fin og robust) på finn tilsalgs til en billig penge like ved her vi bor så da slo jeg til og vi skal hente den i morgen :)

Mer i boks!

Nå gjenstår det ikke så mye, men det gjennstår de dyreste tingene. Jeg får helt angst av å bruke penger, selv om det er planlagt, spart opp og vi må ha tingene. Så jeg har sagt at vi må leve billig og "fattig" neste måned for å "medisinere angsten". Hehe.

I tillegg plages jeg veldig med det at jeg måtte forelske meg i ny vogn... Faen ta deg kvinnfolk!

Jeg sikler veldig på den vogna og det plager meg VELDIG. Som om pengeangsten min ikke var sterk nok fra før av...

Ja, om jeg selger de andre vognene vi har kan jeg nesten dekke beløpet, men hva om jeg ikke får solgt dem med en gang eller i det heletatt?

Stress og grubbling! Hodet koker!

Hehe.

Værste er at sambo syntes den nye vognen er penere OG mer praktisk enn de to vi har fra før tilsammen.. Han gjør ikke tankekaoset mitt bedre ;)

Jeg har bare fått beskjed om at hvis vannet går og barnet er i ufestet seteleie eller i tverrleie (hvor siste er viktigst) at man skal legge seg ned og vente på ambulanse.

Begynner å merke VELDIG godt til at jeg er høygravid og ting begynner å bli ganske tungt. Å få på seg sokker er nesten håpløst og bare tanken på at jeg må ta leggene gjør meg sliten. For ikke å snakke om at jeg har planer om å frisere dotten en siste gang før fødsel, for det blir det ikke mulighet til på flere uker etter fødsel. Aner ikke hvordan jeg skal få til det og jeg ser for meg en fryktelig komisk situasjon der jeg sitter i bisarre stillinger for å få det til.

Kanskje jeg må be sambo om hjelp til begge deler? Hehe, da blir han vel glad ;) hehe. Not.

Skal lade kameraet etterpå slik at det er klart og pakke voksenklær. Toalettmappen er klar og helsekortet står ved siden av den på benken i gangen slik at hvis noe skjer, så får jeg ihvertfall med det viktigste. Kameraet havner også ved siden av når det er ferdigladet.

Tenker jeg pakker mini sine ting i stellevesken, men er litt usikker...

Blir mer og mer gira for hver dag som går!

Kom til og tenke på noe: Må man gå en viss tid uten og barbere seg nedentil etter fødsel? Jeg fordrar ikke hår der og får litt fnatt av og tenke på det. Hehe, jeg kommer stadig på nye spørsmål, ikke alt jeg tør å spørre jordmor om, så da spør jeg heller her, er jo mange erfarne damer her :)

Tipptopp: Lurt å lade kameraet, har gjort det samme :)

Var og kjøpte proteinbarer til meg og samboer som vi kan ha med på sykehuset, greit å ha med noe med holdbarhet :)

Ang om vannet går og hodet ikke er festet, fikk jeg beskjed av jmor at om vannet gikk i disse dager.... Altså to uker før termin måtte jeg bli hentet i ambulanse. Dette er jo grunnet at frøkna dupper litt opp og ned i bekkenet, og faren blir jo om navlestrengen kommer ned forand ved vannavgang. Tenker at jeg nå tar ting med knusende ro!

Å lade kamera har jeg gitt i oppgave til mannen.... Han syntes vel det var vel tidlig å pakke det ned! Men om man skal ha august barn er det jo ikke mer enn tiden av veien😉😉!

A87: ang barbering så kan det være litt sting og sårhet som hindrer deg.... Men jeg ser ingen grunn til å ikke prøve! Forand kan du uansett holde nede👍!

Hyggelig å høre fra flere her! Gleder meg til å høre fødselshistorier etterhvert!

Hehe, nei er nok ikke noe som sier du ikke kan, men er ikke sikkert du vil ;)

Sår, øm, sting og renselse kan komme i veien.

Jeg har kjøpt energi drikk (ala burn) til å ha med da jeg ble anbefalt å drikke det sist (og drakk det). Men da varte det jo i to døgn, så regner med og håper det ikke gjør det denne gangen. Blir nok far som drikker den om fødselen får "normal" tidsforløp.

Tenker å pakke en sjokolade eller to, men det er farlig å ha i hus i disse tider ;)

Min 11.sv.kontroll vell gjennomført!

Hodet ikke festet, men sunket godt ned i bekkenet siden sist kontroll *YES*

Likte ikke at pulsen til Lille var høy, og tok lang tid på å roe seg ned.

Så mulig at vi må justere Levaxinen min ned. Ellers så er hodepinen pga mitt lave blodtrykk. Så fikk beskjed om å drikke mye, og øke saltet i kosten.

Neste kontroll blir 03/9, men hun er spendt på om jeg kommer til den.

Med min flax så kommer jeg nokk med Lille Skatten i magen på den også *nemlig*

Jeg vasker siste rest av siste innkjøp i dag

Har låge i bakhodet, men har ikke hatt ork. Og det har stressa meg sånn ;)

Nu føles det deilig, og ha det hengende til tørk, og jeg har bare 4-5 småting igjen som må vaskes for seg selv første gang så er jeg i boks. I dag orka jeg ikke å se på noe nytt når vi var på senter en gang. For jeg tenkte uff nei mere som da må vaskes *hehe*

12 dager til termin i dag (38+5) så rykker stadig fremover. Håper de krafftige kynnerne, og nedpresset gjør noe med modningen... Selv om det er null tegn til det i forhold til slimpropp ol...

Ser stadig etter tegn :)

Da er praksisen for vannavgang uten hode festet svært ulik ser jeg. "Kladden" ligger uansett på plass under lakenet nå, men jeg krysser fingrene for at det skal starte med rier denne gangen:)

Ja det er det.

Fastlegen, og vikar legen ba meg begge om å legge meg ned å ringe etter sykebil.

Så jeg gjør nok det . Heldigvis er det rier jeg har startet med 3 ganger så det blir det nok denne gang også. Men om jeg holder meg lenge hjemme kan jo vannet gå så greit å vite hva en bør gjøre.

Annonse

Ja apropo forberedelser! Rart hvor sliten man faktisk er, men likevel finner det litt gøy å vaske siste rest og legge på plass små klær:)

Lykkebaby: er det vognen du har kjøpt du har som bilde? Jeg har nemlig akkurat samme fine vognen stående å vente:)

Idag er jeg sliten! Var til jordmortime, og fikk modningsakupunktur for første gang. Merker ikke noe videre egentlig, men får prøve igjen. Skader uansett ikke. Babyen sitt hode var fremdeles festet, og nå var det kommet langt ned i bekkenet. Det er godt å vite :)

Etter jordmortimen shoppet jeg og mannen litt mer baby- og ammeting. Det letter hver gang jeg får krysset noe av på listen. Mangler fremdeles en til nattsovepose, bleiebøtte og stelleveske. Vi får ta oss en tur på Barnas Hus. Noen som vet om de fortsatt gir vekk bleiebøtter?

Etter en stund med shopping møtte jeg en venninne, og så forsøkte vi å finne ammevennlige klær. Jeg har veldig lyst på en lang hvit skjorte, men fant bare en - og den var for trang :/ Ellers kjøpte jeg et maxiskjørt og to korte topper som lett kan dras opp når jeg har skjørt på. Hva skal dere gå med når dere ammer? Hjemme drar jeg sikkert bare opp hva enn jeg har på meg og flasher magen, men om vi har gjester eller jeg skal ut av huset vil jeg gjøre ammingen diskret, samtidig som jeg vil føle meg litt fresh (altså ikke nødvendigvis alltid gå for den klassiske ammetoppen, men også "vanlige" klær).

Da jeg kom hjem var jeg så utkjørt at jeg knapt klarte få i meg middag før jeg stupte i senga for en lang lur. Imorgen blir det bare avslapping tror jeg. Denne kroppen tåler ekstremt lite aktivitet om dagene..

Jeg bor i Trondheim, ja :) Har fått omvisning på St. Olavs og syns det virker som et bra sykehus å føde på. Utrolig glad for at alle rom har badekar. Ønsker meg aller helst vannfødsel (dersom jeg føler jeg klarer det å føde uten epidural) siden jeg syns det virker mest beroligende og spenningsdempende. Håper jeg vil mestre å beholde roen og puste gjennom riene.

Hvor skal dere andre føde da?

Ja apropo forberedelser! Rart hvor sliten man faktisk er, men likevel finner det litt gøy å vaske siste rest og legge på plass små klær:)

Lykkebaby: er det vognen du har kjøpt du har som bilde? Jeg har nemlig akkurat samme fine vognen stående å vente:)

Ja det er vogna <3

Står pent, og venter på Lille på yttergangen her hjemme :D

Uff, jeg har forferdelig lite ammeting. Nærmest ingenting! Ikke blitt prioritert i det hele tatt. Bare kjøpt et par bher, men foreløpig er de litt for posete på meg... kanskje de passer bedre etter ungen er ute og melka kommer for fullt. Stellebag har jeg heller ikke. Mye å tenke på!

Jeg har kjøpt engangs amme innlegg for natt, og dag på apoteket, også har jeg kjøpt kun 1 pakke ull amme innlegg på sparkjøp. Ellers så har jeg kjøpt en pakke med sånne som du kan legge varme, eller kalde på puppene... Amme bh er forliten allerede. Gidder ikke å kjøpe ny før melka er kommet. Da kommer jeg til å gå for en fra en dyrere spesial butikk som blir tilpasset meg personlig med god vegledning. Kjøpte bare en billig på Lindex eller en av de kjedene i første omgang, men de har så rare størrelser. Jeg har så store pupper at jeg må i dyrere butikker, for å få tak i noen med perfekt passform *sukk*

Nå venter jeg på at alt på mine stappfulle klesstativ her i stua skal tørke så jeg kan brette alt pent sammen, og legge det klart i skuffer, og skap. Ungene synes det var så gøy å se alt det bitte lille. Åååå jeg gleder meg til å ta på babyen disse bittesmå strømpene på de søte små tærne mamma ååå <3 hehe

I går var vi på fødselsforberedende kurs på Ullevål. Det varte nesten i 4 timer (med kort omvisning tilslutt), så det tok litt tid, men det var et veldig fint kurs. Siden jeg er andregangs var det mye som var kjent, og hun ene jordmora snakket veeeeldig sakte, så i starten var jeg litt utålmodig merket jeg, men etterhvert ble det bedre, og de bekreftet/avkreftet mange ting vi har gått og lurt på, og hun andre jordmora var superflink til å snakke om fødestillinger og pakket ikke inn noe, men snakket rett fra levra, så det ble til slutt et veldig bra og nyttig kurs. De snakket også mye om ledagers rolle, og jeg vet min mann gruer seg, så det var fint å se han litt mer trygg og "pålogget" etterpå. Vi gikk en tur etterpå og snakket masse om selve fødselsdagen og hvordan vi ønsker å løse ting. Det var veldig fint å få detaljene på plass. 

Ene jordmora i går sa at man skulle kjøpe amme-BH i den størrelsen man bruker nå. Hun sa at brystene blir litt større først, og at man har brystspreng i starten, men når ammingen normaliserer seg går brystene tilbake til den størrelsen de er nå. Dette overrasket meg litt, men det høres logisk ut. Av ammetøy har jeg kjøpt inn singleter til å ha under overdel. De hadde salg på Vivikes, så jeg kjøpte 6 stk i forskjellige farger. De var så stretchy at jeg kan bruke dem nå! Jeg tenker å ha singlet å dra ned, så den dekker magen når jeg drar opp genseren/knepper opp skjorta til offentlig amming. Ikke så deilig å flashe valker og strekkmerker til gud og hvermansen. Jeg har også kjøpt en to-pakk amme-t-skjorter fra HM. De har et tøystykke som går rett over puppene også v-utringning som er lett å dra til side. Dekker også magen. Fra forrige runde har jeg fortsatt en Kari Traa ullgenser med knapping foran som går ganske langt ned. Den brukte jeg mye når jeg var på trilletur i marka med barselgruppa. Jeg fikk akkurat vippa ut puppen når jeg knappet helt opp. 

Så flinke dere er til å få på plass alt dere trenger. Tørketrommelen vår virker fortsatt ikke, for reparatøren fra Whirlpool rotet det til på fredag og dukket ikke opp. Han kommer i morgen, onsdag, så da håper jeg å få noen gode vaskedager før helga. Det meste til baby er vasket og lagt i skapet, men det begynner å hope seg opp med mine klær nå. Vi har så dårlig tørk i leiligheta, det tar gjerne 3-4 dager når vi henger opp, så jeg savner virkelig å ha trommel!! Ikke har jeg fått bagvogna ned fra loftet heller. Jeg har bedt mannen ta den ned til meg men jeg tror han må ha glemt det. Vi har hatt ganske aktiv helg også, så det er kanskje greit at jeg ikke sliter meg ut. 

I morgen er det 1 uke til termin :D I går hadde jeg masse kynnere hele kvelden, og noen av dem var litt vonde. Jeg har enda mer symfyse-lyn og stikking nedover, og kjenner hodet presser på. Krysser fingrene for at dette kan være tegn på at jeg ikke trenger å gå noe særlig over tiden. Sist gikk jeg 5 dager over. 

Idag er jeg sliten! Var til jordmortime, og fikk modningsakupunktur for første gang. Merker ikke noe videre egentlig, men får prøve igjen. Skader uansett ikke. Babyen sitt hode var fremdeles festet, og nå var det kommet langt ned i bekkenet. Det er godt å vite :)

Etter jordmortimen shoppet jeg og mannen litt mer baby- og ammeting. Det letter hver gang jeg får krysset noe av på listen. Mangler fremdeles en til nattsovepose, bleiebøtte og stelleveske. Vi får ta oss en tur på Barnas Hus. Noen som vet om de fortsatt gir vekk bleiebøtter?

Etter en stund med shopping møtte jeg en venninne, og så forsøkte vi å finne ammevennlige klær. Jeg har veldig lyst på en lang hvit skjorte, men fant bare en - og den var for trang :/ Ellers kjøpte jeg et maxiskjørt og to korte topper som lett kan dras opp når jeg har skjørt på. Hva skal dere gå med når dere ammer? Hjemme drar jeg sikkert bare opp hva enn jeg har på meg og flasher magen, men om vi har gjester eller jeg skal ut av huset vil jeg gjøre ammingen diskret, samtidig som jeg vil føle meg litt fresh (altså ikke nødvendigvis alltid gå for den klassiske ammetoppen, men også "vanlige" klær).

Da jeg kom hjem var jeg så utkjørt at jeg knapt klarte få i meg middag før jeg stupte i senga for en lang lur. Imorgen blir det bare avslapping tror jeg. Denne kroppen tåler ekstremt lite aktivitet om dagene..

Jeg bor i Trondheim, ja :) Har fått omvisning på St. Olavs og syns det virker som et bra sykehus å føde på. Utrolig glad for at alle rom har badekar. Ønsker meg aller helst vannfødsel (dersom jeg føler jeg klarer det å føde uten epidural) siden jeg syns det virker mest beroligende og spenningsdempende. Håper jeg vil mestre å beholde roen og puste gjennom riene.

Hvor skal dere andre føde da?

St.Olav er topp å føde på! Ihvertfall syntes jeg det.. Jeg lå så vidt i badekaret forrige gang. Det var ikke noe for meg..holt på å drukne..Hehe.. men om du liker å ligge å kose deg i badekaret til vanlig så kan det jo være at du, som mange andre liker det😊 ang.bleiebøtte så får du det gratis på barnas hus. Du må bare registrere deg først..

Fødselsforberedende kurs hørtes bra ut :) Skulle ønske det var slike kurs her også :)

Det er mye å tenke på. Ammevennlige klær f.eks. har ikke falt meg inn å tenke på. Har to ammebh, en som passer og en som er bittelitt for romslig. Det er så mye nytt at jeg er helt overveldet, men jeg tar det med ro, bor 10 minutters gange unna byen, så jeg får ta ting litt etter hvert. Singletter høres smart ut. Jeg foretrekker også å være diskret. Skulle ønske jeg fant ammeforkle. Fotballfruen hadde det og det så veldig kjekt ut. Stelleveske har jeg ikke kjøpt, men det får jeg ta etter hvert. Hvis noen vet hvor man får kjøpt ammeforkle, hyl gjerne ut ;)

Vi fikk gratis bleiebøtte på Barnas Hus i juli, så da går jeg ut fra at det fortsatt gjelder, men stemmer det at de refillene er dyre? Har hørt litt delte meninger om hvorvidt disse bøttene er greie å bruke. Vi kan jo ikke ha den på badegolvet siden vi har varmekabler og det blir å stinke. Bruker alle dere bleiebøtter eller har dere andre løsninger?

Vår tulle blir født på Universitetssykehuset Nord-Norge (Tromsø) :) Det tar kun 10 minutter å kjøre til sykehuset, så det kunne nesten ikke vært nærmere :)

Da jeg våknet i morges hadde jeg en rar fornemmelse langt ned i magen. Skal til jordmor i morgen og er VELDIG spent på om hodet er festet! Går bare og leter etter tegn på at hun spretter ut snart!

I går fikk jeg vasket ganggolvet mens samboer var på jobb. Sakte, men sikkert, nærmer vi oss målet om og få vasket alle golvene. I dag skal vi fortsette. Samboer har fri i dag så vi må benytte muligheten, eneste dagen han har fri denne uka. Han skal tørke av vugga og sprinkelsenga og ta de inn i huset. Det blir stas :) Samboer blir pent nødt til å tørke listeverket, for bøy-og-tøy er ikke min favoritt for tida.

I dag kommer svigermor og samboers tante på et lite kveldsbesøk. Har ikke sett tanta hans på 2 år, men grunnen til at hun var gira på å møte meg var selvfølgelig pga magen. Føler meg litt som et "rugeobjekt", haha.

Før vi vet ordet av det, popper det en "fødselshistorie" på forumet, gleder meg til å høre :)

Barnas hus gir bort bleiebøtter, men du må registrere deg på nettsiden deres først. Da får du hentelapp.

Ang. Ammebh og rådet jordmor ga finnes det ingen regel uten unntak ;) Det tok 8 måneder før puppene mine var i normal størrelse igjen og det var da jeg sluttet med dagamming. Kun morgen, kveld og natt.

Så det er lurest å se ann seg selv.

Jeg er så sliten og trøtt for tiden. Jeg sover faktisk utrolig godt om nettene og uavbrutt, men våkner trøtt og sliten. Nå har jeg en "vekkerklokke" på 22 mnd som ikke er helt med på å gi mamma en time til :)

Men dagene går som en stor gjesp og alt er ett ork. Heldigvis har magen synket godt etter at han festet seg og det er deilig å kunne puste igjen uten å føle du løper maraton samtidig.

Det murrer godt i ryggen hele dagen, hver dag nå og jeg kjenner det skal bli veldig godt å bli ferdig, få lille ut og få tilbake kroppen min.

I går skjærte jeg til madrassen til vuggen slik at den passet og redde opp med laken. Ble så fint atte! Dynen er ferdig oppredd og ligger i en pose som jeg la oppi vuggen for å dekke til lakenet. Ikke at det blir mye støv på noen uker, men for å holde skittne små hender og leker unna ;)

Når sengen blir hentet i dag hadde jeg egentlig planlagt å re opp den også, men kom på at jeg ikke har kjøpt madrass enda. Jeg har heller ikke sengetøy, annet enn laken, da de andre er rosa. Ups!

Ikke har vi kjøpt sengekant heller:)

Tenker jeg skal ønske meg sengetøy til vugge og seng fra familien. Er jo ingen hast enda og jeg har jo to unisex sengetøy til vogn/vuggedyne.

Sambo har gitt meg fødeforbud neste uke pga travel uke på jobben. Det bare fnøys jeg av og sa at jeg kunne prøve å holde han inne til natt til fredag DENNE uken (torsdag MÅ han være med på en viktig frakt som bare kan skje om kvelden).

Etter det sa jeg at da åpner jeg "slusen" og det er fritt frem! Hehe.

Er ikke mitt problem at de har det travelt på jobb. Kommer ungen så kommer ungen :) hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...