girasol Skrevet 24. august 2014 #576 Del Skrevet 24. august 2014 God morgen damer! Skrekkblandet fryd da jeg telte 35 dager til termin nå Det er jo så lite! Mye trøtt og mye sulten om dagen, så må posjonere ut ting å gjøre. Fikk bakt en runde rundstykker til frysa i går, så veldig fornøyd med det! (og så sov jeg en time på sofan etterpå ). I morgen skal jeg til JM, spent på hva hun sier! Tenkte jeg skulle se hva de har av ammetøy på HM også, det må jo være klart til fødebagen. Har begynt å finne fram det jeg skal ha i den - liker å være ute i god tid. Og man vet jo aldri når babyen kommer Imponert over dere som får trent! Her er jeg veldig fornøyd hvis jeg får gått en liten tur. Tungt å bevege seg nå kjenner jeg. Og søtsuget har jeg ikke klart å holde veldig igjen for heller I dag vil jeg lage smoothie og fryse! Takk for inspirasjonen til det Så godt å høre at du har fått deg en god natt Vaskedama - den fortjente du! Håper det fortsetter sånn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146611057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 24. august 2014 #577 Del Skrevet 24. august 2014 Vaskedama: Bra forklaring til 5-åringens spørsmål og bra at det ble akseptert Så koselig at dere fikk barnevakt og var på restaurant girasol: Ja, lurt å ha sykehusbagen klar, særlig fra uke 37 En spasertur er jo også flott, trenger ikke nødvendigvis å være en treningsøkt. Under mesteparten av graviditeten har jeg trent 3-5 ganger i uka, men jeg gikk en uke uten trening og tok kun spaserturer, men nå som jeg er i uke 37 + 4 er jeg ikke like kravstor til meg selv, men en spasertur om dagen får jeg til Får lett kynnere av å gå, så noen ganger blir tempoet sakte, men bedre enn å sitte i ro Jeg er ikke så motivert for å trene på treningssenter for tida, bl.a fordi at det er så mange øvelser jeg ikke kan ta nå i slutten. I dag blir det bare en spasertur ute. Venter i spenning på tilbakemelding fra NAV, lurer på hvor mye jeg får utbetalt. Behandlingstid er 6 uker så i slutten av august skal jeg få svar. Noen som har fått tilbakemelding fra NAV? I går endte jeg opp med litt støvtørking, ser mer gjøremål nå som jeg har permisjon. I tillegg er det vel en god blanding av redebygging og morsinstinkt som slår inn. Ellers er jeg godt i gang med boka "Mamma for første gang" og den er skikkelig bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146611506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 24. august 2014 #578 Del Skrevet 24. august 2014 Kjøttmeis: hyggelig å høre fra deg! A87: terminliste ligger under terminklubben😀. Skriv deg på der. Jeg fikk jo ett slags brev fra NAV, men ringte inn og forhøre meg om at alt var i orden. Og det var det, så første utbetaling og etterbetaling kommer i starten av september! 14 dager til termin i dag, kjenner jeg har innmari kort lunte om dagen. Irritert og rett og slett sliten, tung og varm!! Håper dette ikke vedvarer.... Det store spørsmål har vi "sluppet" her i huset, store barn her som har svar på dette selv😳😀! Alt bra på kontroll i uka som var, litt proteiner i urin, men det er vanlig så sent i svskapet! Og noe vann i kroppen. Det kjenner jeg! Frøkna sparket til dopplerern og likte ikke jmor kjennte etter hodet! Fullt liv😅😅! Har snart klar fødebagen, med slippers, massasje krem, drikkeflaske og snacks....( sjokolade og energi barer.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146611538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 24. august 2014 #579 Del Skrevet 24. august 2014 A_87: Jeg leser også "Mamma for første gang", synes det er en spennende bok med masse info man ikke finner andre steder. Jeg har også fått beskjed om at fødselsvekt blir 3300 dersom han blir født på termin. Skal til legen nå på onsdag, er spent på hvordan ting ser ut, spesielt siden jeg har følt meg litt "gåen" de siste dagene. Men jeg tror egentlig bare det er pga litt for mye aktivitet. I dag har jeg trent litt styrke og skal ta en liten spasertur senere. Ellers bare tuste hjemme, lese litt, rydde litt (som vanlig, hehe). Merker at jeg går og venter... Og på en måte er det jo litt dumt! For det kan jo ta både en og to og tre uker til fødselen...men jeg er så innmari innstilt på å få ham i august! Takk for ros ift trening :-) Jeg synes alle gravide gjør en fabelaktig jobb, uansett hvor mye eller lite aktivitet de er i. Jeg har vært heldig og sluppet unna bekkenplager og andre plager. Og ja, jeg er jo litt stolt over å kunne løpe i uke 38! Samtidig er jeg utrolig ydmyk og tenker på dere som sliter med bekken og rygg og andre plager, jeg får helt vondt av å tenke på det :-/ Håper bare dere kommer dere raskt etter fødselen og slipper masse plager i etterkant! Vips77: massasjekrem i bagen, godt tips! :-) Girasol: gøy du fikk bakt litt! Det skal jeg også gjøre i dag :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146611592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 24. august 2014 #580 Del Skrevet 24. august 2014 PS: Sjokolade 70% med pistasj fikk jeg kjøpt i Sverige. Men er sikker på at man får tak i det i velassorterte dagligvarebutikken som ICA eller Meny. Nam nam! :-) Nå er jeg tilbake etter en lang tur i skogen, så nå blir det full relaxing resten av kvelden. Håper det skjer noe snart.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 24. august 2014 #581 Del Skrevet 24. august 2014 Pernille_: Takk for tips! Meny har vi ikke her, men kan prøve å se på ICA Skogstur høres flott ut Jeg har bare gått en kort spasertur i dag. Krysser fingrene for at din lille snart spretter ut *tankens kraft*. Hver kveld før jeg legger meg tenker jeg "kanskje skjer det noe i natt". Jeg er "beredt" og utålmodig Selv om jeg vet at det er vondt, gleder jeg meg til "startskuddet" går. Samboer har kjøpt ny kameralinse, så han tok noen "mage-bilder" av meg ute i dag. Satt og så på alle magebilder tatt i svangerskapet og det var artig å se utviklinga. Fikk ikke ordentlig gravid-mage før i uke 30. Samboer er ikke så motivert for golvvask, så jeg "truet" han med at jo lengre tid det går før vi vasker golvene, jo lengre tid tar det før lilletøtta spretter ut, siden jeg blir stresset av å utsette vaskinga Vi begge er gira på augustbaby, så "truslene" hjelper nok I dag kjente jeg et voldsomt press i nedre mage. Jeg tenkte at nå er det like før hun spretter ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 24. august 2014 #582 Del Skrevet 24. august 2014 Nå er jeg sliten etter en hel dag med familie. Hadde ikke rukket å spise frokost engang før nevøene til samboer ble brått droppet av hos oss av svigermor uten forvarsel, så vi kunne passe dem mens hun reiste hjem for å hvile/lage middag til oss. Hun sa at vi måtte jo øve oss til vi fikk en liten en i hus selv, men jeg vil heller kose meg de siste ukene jeg og samboer har med bare oss. Jaja! Heldigvis ble toy story 3 redningen Videre bar det til svigermor på middag. Etter det reiste vi til samboers bror og slappa av litt i sofaen der, og hadde en bitteliten tur på elva i flåta deres. Deretter fikk mine foreldre en visitt, der det kun går i spørsmål fra mamma om jeg har masse plager, hva jordmor sier og blablabla. Jeg blir litt fort irritert når det bare er sånne spørsmål, som om det eneste jeg er for tiden er en som ruger på barnebarnet hennes. Hun kikker på magen hele tiden og synes det er kjempestas når han rører på seg, selv om det for det meste er jeg som har vonde kynnere. Hun sier at "det er lov å smile", som om jeg skal gå rundt og synes det er 100% fantastisk og lykke og smertefritt å gå høygravid, når jeg sitter der med kjempevondt i ryggen. Tror hun går rundt og håper på invitasjon til fødestua, men akkurat den opplevelsen vil jeg ha for meg selv og samboer... selv om det er hennes første barnebarn, er det vårt aller første barn, og det vil jeg kun ha mellom oss. Og føler jeg har lov til å føle det sånn? Bah! Det var dagens klagesang. Uff. Nå sitter jeg i kosebuksa med brus og sjokolade, og skal ikke røre en finger resten av kvelden. Skal nok bli godt å legge seg i kveld Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. august 2014 #583 Del Skrevet 24. august 2014 Her er jeg ganske sliten med vondter overalt, så hadde nok blitt ganske myggen av å plutselig fått 3 barn dumpa på døren! Heldigvis har familien her forståelse for hvor sliten man er på slutten, så her er avlastning for mor på programmet. Svigermor gikk her også og drømte om å være med på fødestuen, men jeg sa fra både til kommende mormor og farmor at her var kun mannen invitert, ellers hadde jeg gjennomført alene om ikke han kunne være med, så da stilnet det ganske raskt. Her har bekkenet tatt helt ferie, begynner å bli klart at kroppen gjør seg klar til fødsel, har ganske vondt i "tissen". Ikke mange ukene igjen da. Tungt å være gravid, ja! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maliini Skrevet 24. august 2014 #584 Del Skrevet 24. august 2014 Hei:) jeg tror jeg hiver meg på her inne, selv om det ikke er mange ukene igjen! Jeg har tittet innom av og til for å se hvordan andre som er kommet like langt har det! Også litt gøy å lese her siden man er eneste i "venninegjengen" som ruger;) Selv har jeg termin 15. september og venter en gutt. Har også en gutt fra før. For tiden er det mye liv i magen, og han liker å holde meg våken om natten! Sofaen er for tiden min beste venn på grunn av bekkenløsning og fæle symfysesmerter:S Dessuten følest det ut som om han kommer ut når som helst og at han baner seg vei med strikkepinner! Hodet er ikke festet(hadde ikke regnet med det) men hadde vært det mest praktiske siden jeg og min 6 år gamle sønn er alene hjemme;) Pappaen jobber på båt og blir mest sannsynlig ikke med på fødselen fordi han ikke rekker å komme hjem i tide:/ Har noen av dere flergangsfødende født alene? Jordmor sier det er noen innimellom som velger dette og synes det er en fin opplevelse:) Ellers får dere ha en fin kveld alle sammen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maliini Skrevet 24. august 2014 #585 Del Skrevet 24. august 2014 Ps: jeg tror jeg hadde en post her inne helt i starten av svangerskapet, men da het jeg surkål:p Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 24. august 2014 #586 Del Skrevet 24. august 2014 Skulle ønske det var flere her som visste bedre enn å plutselig stå i stua ja... Ryggen er jo helt kaputt nå merker jeg! Kommer sikkert til å kjenne det i morgen tidlig også. Føles som jeg nesten får sånne sting av og til, i bare den ene siden som regel. Satser på det bare er en sliten rygg og ikke noe annet :S Orker ikke styre med sykehus besøk i kveld! Haha. Hyggelig med flere nye innlegg her, sjekker stadig for å se om noe nytt har skjedd her inne Akkurat 5 uker til termin idag for min del, blandede følelser til det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 24. august 2014 #587 Del Skrevet 24. august 2014 Hei hei damer! 25 dager igjen her nå og i morgen er han ikke lenger prematur om han skulle komme. Jey! I dag har vi vært på babyshopping i Sverige og utvalget var noe mindre enn for to år siden (kombinert med at vi bare skulle ha litt denne gangen) så vi kom litt tomhendte hjem igjen. Men jeg fikk kjøpt litt av det jeg skulle pluss at jeg fant vugge/vognlaken i blått! Det har jeg ikke funnet i Norge Og jeg fant en stelleveske (så ikke helt dameveske ut som jeg ønsket) som var helt stilren, sort, stor og VELDIG praktisk. Fikk i tilleg rabatt på den Men det tar på å kjøre 5 timer på en dag i tilleg til å gå inn og ut av bil ørten ganger og all gåinga med kraftig bekkenløsning. Fikk ikke med oss rullestolen siden vi skulle handle babytingene. Men det værste av alt er at jeg virkelig forelsket meg i en vogn som man kan bruke både vanlig og sette på en adapter slik at man kan bruke den som søsken/tvillingvogn. Så nå vurderer jeg SÆRIØST å selge søskenvognen jeg kjøpte brukt i sommer, reisetrilla og duovognen med tilbehør for å få kjøpt den vognen. Me like!!!! Sambo er igrunn enig, men vi er usikre på hvor kjapt vi får solgt dette... Pluss jeg klør meg litt i hodet for å komme på hva annet vi har som vi kan selge og hvor det er for å dekke mellomlegget. Hehe. Ble skikkelig forelsket i den vognen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 24. august 2014 #588 Del Skrevet 24. august 2014 Åh, jeg hadde også blitt nokså stresset om det plutselig ble dumpet 3 barn hos meg på morgenen, spesielt så sent i svangerskapet! Godt at man kan ty til TVen :-) Jeg har ikke vurdert å ha med andre enn mannen min på fødestuen! Er det vanlig å ha med andre? I morgen skal jeg se etter ammeinnlegg i bomull. Hvor har dere kjøpt dette, jenter? Jeg vet at det er diskutert her tidligere, men jeg husker ikke hvor dere fikk tak i det. Vurderer ebay, evt nettbutikk, dersom jeg ikke finner det i butikk i morgen. Men orker ikke rundt på alle butikker for å lete... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146612964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #589 Del Skrevet 24. august 2014 Åh, jeg hadde også blitt nokså stresset om det plutselig ble dumpet 3 barn hos meg på morgenen, spesielt så sent i svangerskapet! Godt at man kan ty til TVen :-) Jeg har ikke vurdert å ha med andre enn mannen min på fødestuen! Er det vanlig å ha med andre? I morgen skal jeg se etter ammeinnlegg i bomull. Hvor har dere kjøpt dette, jenter? Jeg vet at det er diskutert her tidligere, men jeg husker ikke hvor dere fikk tak i det. Vurderer ebay, evt nettbutikk, dersom jeg ikke finner det i butikk i morgen. Men orker ikke rundt på alle butikker for å lete... http://cdon.no/leker/nuk-ammeinnlegg-vaskbare-4-pack-p26736732 Anonymous poster hash: a00c5...cbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 24. august 2014 #590 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg bestilte bomullsammeinnleggene fra ovenstående Fikk de raskt levert i posten! Har inntrykk at det er mest vanlig å ha partneren med på fødestuen, men ingen regel uten unntak. Venninna til søsteren min fødte alene og syntes det var greit. En annen venninne av meg hadde med seg ei venninne på fødselen siden barnefaren ikke brydde seg. Jeg skal i alle fall ha med samboer. Er ingen andre enn han jeg har lyst å ha med og så er det han som jeg er tryggest på og som kjenner meg best Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 25. august 2014 #591 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Her blir jeg å kjøpe natusan sine ammeinnlegg, engangsinnlegg.. Bare å kaste, jeg bruker ganske mange i løpet av en dag. Kjøpte noen i ull, i første svangerskapet, men de er aldri blitt brukt.. Endret 25. august 2014 av vaskedama+♂ 09 og 11 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 25. august 2014 #592 Del Skrevet 25. august 2014 Ammeinlegg fra natusan fungerer utmerket! Har begynnt alt å bruke dem. Har dem inni ullinnlegg til vinteren. Dagens klage herfra er intens svie fra magen under navelen! Noen som har det samme???? Våknet i natt og hadde på følelsen av å bli revet i to😁😁😁. Skikkelig vondt!!! Har ikke hatt det slik før i tidl svskap. Noen som kjenner til det?? Svetter vanvittig også... Ååååå hva skjer!!! Føler meg skikkelig lekker 😜😜😳😳! Det var dagens herfra! Håper dagen til dere blir bra💗. Satser på at min også blir det😉. Full av avtaler iallefall..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 25. august 2014 #593 Del Skrevet 25. august 2014 Takk for tips om amme-innlegg!! Ha en fin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flea Skrevet 25. august 2014 #594 Del Skrevet 25. august 2014 Artig å lese seg gjennom mange fine innlegg fra helga! Dere er fine folk Vi var også på svenskehandel i helga. Vi har også det meste vi trenger fra før, så det ble mest mat og ting til storesøsters bursdag (som er 6 dager etter termin...). Det var en slitsom dag. Jeg var helt ødelagt når vi kom hjem. Jeg lå en time på senga mens mannen fikk dattera vår gjennom kveldsstellet, så stod jeg opp for å se Monty Python og sovnet på sofaen etter ca 5 sketsjer. Det var vondt å våkne igjen! Alt var ferdig av det jeg skulle se på TV og kroppen var helt i ulage både bekken, rygg, mage, alt. Uff. Men søndagen ble heldigvis bedre etter en god natts søvn. Jeg fikk ryddet og organisert masse i mine egne ting og klær. Vi må rydde endel på soverommet for å få plass til vugga, og det er en sånn kjedelig jobb jeg har utsatt i all evighet. Men nå måtte jeg nesten skjerpe meg med 10 dager igjen til termin. Fikk kommet veldig langt! Skal prøve å bli ferdig i dag, så vugga kan monteres denne uka. Soverommet vårt er pittelite og overmøblert, så jeg tror ikke det vil ta mange mnd før lillebror flyttes inn på eget rom. Sprinkelsenga er allerede montert opp og det rommet står klart! Ammeinnlegg i bomull har jeg ikke hørt om før. Det er kanskje litt mer mykt mot brystene enn de i papir? Jeg har også alltid brukt engangs innerst og ullinnlegg utenpå. Jeg har veldig angst for brystbetennelse (har venninner og søskenbarn som har gått gjennom store smerter og sykehusinnleggelser for det), så jeg kommer til å legge på ullinnlegg lenge før vinteren kommer. Melka mi skal holdes varm Jeg hadde bare ett sett i ull sist gang, men nå har jeg arvet to til fra ei venninne, så jeg får vasket dem oftere. Dere er ikke alene om å være sultne, jenter! Det jeg har funnet ut virker best er å spise en god frokost og en stor lunsj. Da blir jeg mindre snavelsjuk på kvelden. Jeg tar gjerne ei brødskive rundt kl 20 for å unngå å dra frem så mye godteri til kvelden, også har jeg alltid en pose nøtter og tørket frukt, usaltet, i beredskap som jeg gomler på hvis suget blir for stort. Skal ikke si at dette funker HVER dag, men på det jevne så føler jeg meg flink for tiden Jeg må passe vekta uansett, da jeg allerede har litt ekstra å gå på, så jeg må passe meg for smågodt og sjokolade. Maliini: Føler med deg med de symfysesmertene! De sliter jeg med også. Sist fødsel måtte min mann sitte alene i 4 timer med nyfødt baby mens jeg lå på oppvåkning etter haste-ks. Søskenbarnet mitt skulle egentlig ha med seg mannen sin men han fikk omgangssyke, så hun tok med seg sin mor i stedet. Der ble det også haste-ks og moren måtte sitte flere timer alene med barnebarnet. Etter disse to episodene ville ikke jeg stilt alene til fødsel. Iallfall ha noen du stoler på i beredskap i tilfelle noe skulle skje med deg. Jeg kan forstå at det ikke er like gøy å ha en masete mor eller beskjeden venninne med på fødselen, men man kan jo snakke sammen på forhånd om hva som er greit og ikke greit å si og gjøre mens du går gjennom helvetet Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 25. august 2014 #595 Del Skrevet 25. august 2014 Grunnen til at jeg har kjøpt ammeinnlegg i bomull, er at vi fikk anbefalt det da jeg var på ammeveiledning Synes også det er greit at de kan vaskes Når jeg er sulten, prøver jeg å finne på mye å gjøre, for å glemme at jeg er sulten Hvis jeg hadde spist hver gang jeg følte meg sulten, ville jeg gått opp mye mer. Dessuten skal det veldig mye til for at den lille ikke får nok næring, er heller meg det går utover. I går begynte vi å vaske golvene kl 22:30. Samboer foreslo at vi heller skulle utsette å begynne siden det var så sent, men jeg var topp motivert og fikk han med på "leken". Vi vasket ikke alle golvene, for da hadde vi holdt på til langt på natt, men vi er godt i gang nå og det føles deilig Jeg ga han de tyngste oppgavene, mens jeg i hovedsak moppet over golvet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maliini Skrevet 25. august 2014 #596 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg har heldigvis en venninne beredt for å ta seg av eldstemann noen dager dersom noe skulle skje under fødsel. Min samboer kommer seg også hjem i løpet av et døgn om det oppstår noe akutt:) ellers blir det vanskelig når familie ikke er i umiddelbar nærhet:/ Ser også det er snakk om ammeinnlegg her. Supert med bommulsinnleggene som kan vaskes, men det mest praktiske er engangs som kan gå rett i søppelet:) Eneste utingen med engangs er at somme typer kan "loe" litt rundt brystvortene om man lekker en del. Hvilke retningslinjer har deres fødested angående vannavgang dersom hodet ikke er festet? Hører det varierer veldig fra sted til sted. Husker ved forrige fødsel at jeg følte meg så låst til sengen siden det tok så lang tid før ambulansen kom. Denne gangen er veien heldigvis kort:) Ser også at mange her er så spreke bare uker før termin! Det er godt gjort:) selv blir jeg sliten av å bare løfte hendene for å gni inn shampo i håret, hadde nok også kapitulert etter litt rask gange;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 25. august 2014 #597 Del Skrevet 25. august 2014 Hvor har de Natusan ammeinnlegg, egentlig? Har sett etter det flere steder, men ikke funnet. Skal også kjøpe en del i ull, slet sånn med «ispupper» i starten av graviditeten, og merker allerede nå hvis det kommer et surt vindkast at det definitivt ikke har blitt noe bedre! Mamma er likedan, har vært sånn bestandig, sier hun, men jeg håper dette går over når jeg slutter å amme igjen, altså, det er helt utrolig vondt. Lo godt av mamma som stappet votter i bh-en på skitur, men nå skjønner jeg hvorfor! Virker som om de fleste har ting på plass her nå. Vi har egentlig alt vi trenger av utstyr, og jeg har liksom mistet litt piffen nå (ikke mye redebyggemodus her, tydeligvis!), men innså plutselig at det er en del småting som mangler. Også har jeg helt glemt meg selv oppi det hele, så har null ammevennlige klær, for eksempel. Får ta et raid nå i løpet av de neste ukene. Pakke fødebag også, kanskje ... Har prøvd å lese meg opp her, men har ikke heeelt oversikten ennå, føler jeg. Er det noen som har født ennå her? I facebookgruppa fødes det jo i hytt og vær om dagen, blir kjempemisunnelig, men det er jo fortsatt en drøy måned igjen for meg, og jeg kan ikke si jeg ønsker meg et prematurt barn egentlig, så det er vel bare å smøre seg med denne berømmelige tålmodigheten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146613945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 25. august 2014 #598 Del Skrevet 25. august 2014 Natusan sine ammeinnlegg kjøpte jeg på Rema 1000, mener de ligger med våtserviettene og bleier? Skal kjøpe idag og ha i fødebagen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146614002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotoon Skrevet 25. august 2014 #599 Del Skrevet 25. august 2014 Hvor har de Natusan ammeinnlegg, egentlig? Har sett etter det flere steder, men ikke funnet. Skal også kjøpe en del i ull, slet sånn med «ispupper» i starten av graviditeten, og merker allerede nå hvis det kommer et surt vindkast at det definitivt ikke har blitt noe bedre! Mamma er likedan, har vært sånn bestandig, sier hun, men jeg håper dette går over når jeg slutter å amme igjen, altså, det er helt utrolig vondt. Lo godt av mamma som stappet votter i bh-en på skitur, men nå skjønner jeg hvorfor! Virker som om de fleste har ting på plass her nå. Vi har egentlig alt vi trenger av utstyr, og jeg har liksom mistet litt piffen nå (ikke mye redebyggemodus her, tydeligvis!), men innså plutselig at det er en del småting som mangler. Også har jeg helt glemt meg selv oppi det hele, så har null ammevennlige klær, for eksempel. Får ta et raid nå i løpet av de neste ukene. Pakke fødebag også, kanskje ... Har prøvd å lese meg opp her, men har ikke heeelt oversikten ennå, føler jeg. Er det noen som har født ennå her? I facebookgruppa fødes det jo i hytt og vær om dagen, blir kjempemisunnelig, men det er jo fortsatt en drøy måned igjen for meg, og jeg kan ikke si jeg ønsker meg et prematurt barn egentlig, så det er vel bare å smøre seg med denne berømmelige tålmodigheten. Hva heter Facebook gruppen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146614392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotoon Skrevet 25. august 2014 #600 Del Skrevet 25. august 2014 Hei. Så arti å lese seg igjennom dette forumet. Jeg har ikke vært så aktive her selv, men nå begynner jeg seriøst å kjede meg og gjør stort sett ikke annet enn å ligge påsofabn å trykke på ipad eller telefonen så da er det jo perfekt til å ha noen å "snakke med"... Jeg har termin 21 sept. Med jente nr.2. Førstemann kom 14 dager før tiden så vi håååper jo det skal skje denne gangen var også.. helst innen 31 august da...Er litt stress med dette medbarnehageplass synes jeg😏 ellers så ser jeg det er flere av dere som plages med det samme som meg. Jeg sliter mest nå med stikkinger.. kjennes ut som strikkepinner som angriper meg innenfra og ned.. helt jæ....! Var å sjekket modning på sykehuset pga dette og mye vonde kynnere i uke 34 men ingen tegn til modning.. hurra..😖 nå er jeg jo snart i uke 37 så nå synes jeg bare lille prinsessen kan komme... Hadde forøvrig null plager eller slike vondter med førstemann.. kun bekkenet er på slutten.. denna gangen føler jeg at jeg har hatt "alt" så jeg kan ikke ai at jeg har koset meg like mye som forrige gang.. har vel egentlig ikke kost meg noe.. sliter ikke akkurat med overengasjert samboer heller så det hjelper jo ikke akkurat på.. Nei nå får det være nok syting fra meg😉 forresten, noensom skal føde i tr.heim i sept? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/24/#findComment-146614411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå