Gå til innhold

Økonomisk utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere forholdt dere om dere oppdaget at mannen i en periode hadde hatt store økonomiske problemer uten å fortelle dere det, av typen flere 100.000,- i kredittkortgjeld, tvangstrekk, sperring av kontoer, pant i bolig osv, uten at dere hadde vist noe?

Alt er ordnet opp i nå. All gjeld betalt, betalingsanmerkninger fjernet osv.

Anonymous poster hash: a474a...e82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna og skamfull!

Anonymous poster hash: 52c25...4af

Skrevet

Var det før eller etter dere ble sammen? Gikk det ut over familieøkonomien, og har dere ev. felles økonomi? Dersom det var før min tid tenker jeg at det ikke er min sak. Oppevde faktisk noe likende med min samboer, men det gikk ikke ut over meg utover at han ikke hadde så mye egenkapital å spytte inn da vi kjøpte bolig. Han betalte ned det siste på gjelda si med det han satt igjen med fra leiligheten sin. Vi har delt økonomi, og jeg styrer det meste av regninger, så så lenge han har penger til fellesutgiftene blander jeg meg ikke inn.

Dersom det har vært i forholdet er det i utgangspunktete hans sak så lenge det ikke går ut over familien, men å pantsette felles bolig er langt over streken (men hvordan klarte han å pantsette felles bolig, skal ikke være mulig uten svindel, eller står den kun på ham?). Har dere felles økonomi er det ikke bra, da reduserer han jo også din likviditet. Dersom han har utført direkte svindel ville jeg vurdert sterkt å gå (kommer an på bakgrunnen for pengebruken også).

Det faktum at han har gjort opp alt ville vært et forsonende trekk, men jeg ville krevd innsyn i alle konti og mitt navn poå boligen i etterkant for å være sikker på at banken kontakter meg om han skulle prøve å pantsette den igjen.

Anonymous poster hash: 1d5bc...8f9
Skrevet

Var det før eller etter dere ble sammen? Gikk det ut over familieøkonomien, og har dere ev. felles økonomi? Dersom det var før min tid tenker jeg at det ikke er min sak. Oppevde faktisk noe likende med min samboer, men det gikk ikke ut over meg utover at han ikke hadde så mye egenkapital å spytte inn da vi kjøpte bolig. Han betalte ned det siste på gjelda si med det han satt igjen med fra leiligheten sin. Vi har delt økonomi, og jeg styrer det meste av regninger, så så lenge han har penger til fellesutgiftene blander jeg meg ikke inn.

Dersom det har vært i forholdet er det i utgangspunktete hans sak så lenge det ikke går ut over familien, men å pantsette felles bolig er langt over streken (men hvordan klarte han å pantsette felles bolig, skal ikke være mulig uten svindel, eller står den kun på ham?). Har dere felles økonomi er det ikke bra, da reduserer han jo også din likviditet. Dersom han har utført direkte svindel ville jeg vurdert sterkt å gå (kommer an på bakgrunnen for pengebruken også).

Det faktum at han har gjort opp alt ville vært et forsonende trekk, men jeg ville krevd innsyn i alle konti og mitt navn poå boligen i etterkant for å være sikker på at banken kontakter meg om han skulle prøve å pantsette den igjen.

Anonymous poster hash: 1d5bc...8f9

Det var etter at vi ble sammen, men jeg merket det ikke på økonomien. Litt har det jo kostet pga renter, inkassogebyrer ol, men totalt sett er det ikke noe jeg merker på økonomien uten å regne på det. Han har også brukt minimalt med penger på seg selv i perioden.

Han har ikke pantsatt boligen, men skatteetaten tok pant i den en periode.

Jeg tror han var deprimert eller noe sånt en periode, men han holdt maska utad.

Anonymous poster hash: a474a...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...