Gå til innhold

Dere over 40 som oppdaget at dere var blitt gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble dere tatt i mot av helsepersonell?

Anonymous poster hash: 00b92...e9e

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Søsteren min var 42 da hun fødte. Ble tatt imot veldig bra, ikke annerledes enn om hun skulle vært 25 år.

Skrevet

Fastlegen gratulerte og på føden tror jeg ikke de gjorde noe forskjell på meg og andre.

Anonymous poster hash: b63a1...7de
Skrevet

Er 26 uker på vei med nr 4 og rekker å bli 41 år før termin. Kan ikke si at jeg har blitt møtt annerledes nå enn med de andre graviditetene :-)

Anonymous poster hash: 59fa3...941

Skrevet

Det er overhodet ikke unormalt å få barn i 40-årene, og helsepersonell reagerer ikke negativt på det altså.

Selv svigermor fikk barn som 40-åring for over 40 år siden, at kvinner får barn så lenge de er fruktbare er ikke så rart, det har de fått til alle tider ;)

Anonymous poster hash: 591a4...304
Skrevet

Jeg har en datter på 15 år. En av venninnene hennes har en mor som er 55 år ( dvs at hun var 40 når hun fikk henne). Det er sikkert greit å få barn når man er 40 år men det er ikke stas å være 55-60 år og ha tenåringer. Og enda være synes somregel ungdommen at det er! Foreldre som ikke forstår seg på de eller klarer å følge med i tiden på samme måte som de som er 10 år yngre. Nei, spar dere, etter 35 år bør man ikke lenger få barn!

Anonymous poster hash: b6ed6...0c4

Skrevet

Jeg har en datter på 15 år. En av venninnene hennes har en mor som er 55 år ( dvs at hun var 40 når hun fikk henne). Det er sikkert greit å få barn når man er 40 år men det er ikke stas å være 55-60 år og ha tenåringer. Og enda være synes somregel ungdommen at det er! Foreldre som ikke forstår seg på de eller klarer å følge med i tiden på samme måte som de som er 10 år yngre. Nei, spar dere, etter 35 år bør man ikke lenger få barn!

ENIG.

Men enda flauere er å ha en stokk dum mamma. En venninne hadde det. Alle lo av henne bak ryggen deres.

De andre foreldrene bare orket ikke ha noe med henne å gjøre.

Anonymous poster hash: 09630...e0f

Skrevet

ENIG.

Men enda flauere er å ha en stokk dum mamma. En venninne hadde det. Alle lo av henne bak ryggen deres.

Man er ikke nødvendigvis dum om man er en ung mamma.

Anonymous poster hash: 93916...df8

Skrevet

ENIG.

Man er ikke nødvendigvis dum om man er en ung mamma.

Anonymous poster hash: 93916...df8

Sa ikke ung. Jeg sa DUM. Les det jeg skrev en gang til.

Dum kommer i alle aldre. Du har vel tapt som barn om mora di er over 40 OG dum.

Skrevet

- Flau blir man over sine foreldre uansett hvor gamle de er.

- foreldre vil alltid være utdaterte (selv om de ikke er det).

- Foreldre kan dø når som helst, uavhengig av alder. Ja ulike sykdommer blir mer sannsynlig med alderen. Samtidig synker risikoen for selvmord og bilulykker.

- 25åringer kan være uenergiske og late, mens 60åringer kan løpe maraton.

Alder har ingen betydning! Personlighet og form derimot, men denne kan endres og påvirkes.

Hilsen ei som var flau sin gamle mor hele ungdomstiden, før hun måtte innse at da mora kun var 24 år eldre, så var hun jo faktisk virkelig ikke gammel.

Anonymous poster hash: ad845...691

Skrevet

Jeg hadde "gamle" foreldre og var, eller er, aldri flaue over mine foreldre!!!

Utdaterte? Ikke mine hvertfall. De var og er mine trygge, gode foreldre.

Dere to som har svart så negative kan vel knapt være en dag over 18 år. Ikke mentalt hvertfall!

Anonymous poster hash: 00b92...e9e

Skrevet

Er det noen her inne som har hengt seg aldeles helt opp i en form for magisk grense for graviditet etter fylte 40? I så fall, rull inn, det er ikke noe unormalt eller rart å bli gravid i 40-åra. Det vet de fleste oppegående mennesker, og i alle fall helsepersonell.

Anonymous poster hash: a5188...b82
Skrevet

Beklager, men jeg klarer ikke å se relevansen til hi's spørsmål?

Jeg ble tatt imot med respekt og god behandling, på samme måte som da jeg var gravid i 20 årene.

Skrevet

Jeg er over 40 og har som mål å ihvertfall få et barn til før jeg gir meg,, har barn fra før og føler meg virkelig ikke utdatert :)

Anonymous poster hash: a2f67...831

Skrevet

Jeg ble tatt godt imot av helsepersonell, ingen reagerte på alder. Men jeg fikk jo tilbud om tester som de under 40 ikke får, som duotest. Så det var jo ikke sånn at de lot som ingenting heller, men alderen var en kjensgjerning, følte ikke at noen vurderte meg positivt eller negativt ut fra alder.

Anonymous poster hash: 07e9a...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...