Gå til innhold

MMR vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk MMR vaksinen for 5 dager siden.

På søndag så jeg antydning til øyekatarr. I dag var øyer helt igjenklistret og noe rødt, og han kastet opp. Er det bare tilfeldigheter, eller kan disse symptomene komme av vaksinene?

Hvor lenge skal man vente før man oppsøker lege med øyekatarr? Nå vasker jeg øyet med rent vann.

Anonymous poster hash: 2d86d...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er vaksinen eller ikke er ikke godt å si, men en ting vet jeg. Det skal mye til for at helsepersonell tørr å skylde på vaksinen. I utgangspunktet sier de at det er tilfeldig, så blir det din jobb å bevise det motsatte. Uansett så er ikke øyekatar så uvanlig. Jeg ville ringt legen bare for å fått det registrert i tilfelle det viser seg å ha noe med vaksinen å gjør og da kan du få medisiner for å behandle.

Anonymous poster hash: 2ee65...298
Skrevet

Øyekatarr skal i de aller aller fleste tilfellene ikke ha behandling. Bare vaskes. AB resistens er ikke bra!

Anonymous poster hash: 208da...541

Skrevet

Når barnet har hatt øyekater i 3 døgn og øynene fortsatt er helt igjenklistret ville jeg kontaktet lege, så kan legen avgjøre om barnet bør medisineres.

Anonymous poster hash: 2ee65...298
Skrevet

Ville kjøpt saltvann å skylle/vaske øyet med, mye mer behagelig enn ferskvann som jo er ubehagelig å få på øyet.

Øyekatarr skyldes nesten alltid virus, og har ikke noe med vaksinen å gjøre. Feberen derimot kan skyldes vaksinen, men som regel tar det en uke før de får feber etter den altså...

Om barnet øye er rødt, vondt og med puss etter 3-4 dager ville jeg kontaktet lege, da kan det være bakterielt og trenge antibiotika.

Jeg har alltid slike engangspipetter med saltvann i skapet, super når man klør i øynene, ungene får sand i øynene eller om øynene blir irritert i forbindelse med forkjølelse.

Anonymous poster hash: 4d82a...fad
Skrevet

Ville kjøpt saltvann å skylle/vaske øyet med, mye mer behagelig enn ferskvann som jo er ubehagelig å få på øyet.

Øyekatarr skyldes nesten alltid virus, og har ikke noe med vaksinen å gjøre. Feberen derimot kan skyldes vaksinen, men som regel tar det en uke før de får feber etter den altså...

Om barnet øye er rødt, vondt og med puss etter 3-4 dager ville jeg kontaktet lege, da kan det være bakterielt og trenge antibiotika.

Jeg har alltid slike engangspipetter med saltvann i skapet, super når man klør i øynene, ungene får sand i øynene eller om øynene blir irritert i forbindelse med forkjølelse.

http://www.apotek1.no/produkter/dermicare-saltvann-oyedraaper-20x2ml-914347p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...