Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Om et noen uker er min lille hele 1år! Skal feire med hele familien og må dele opp dagen i 2, slik at vi får plass til alle 44 (ja, vi har stor familie). Tenkte derfor å spørre om noen gode råd. Virker det dumt hvis jeg dekker på med plastasjetter å slikt? Hvis ikke kan jeg alltids bruke to serviser. Men tenkte å servere mat før kakene. Har dere noen gode tips på enkel men god mat til mange? Og evnt enkel servering etterpå, i stedet for mange kaker? Kom gjerne med tips til andre ting, er som nevnt veldig uerfaren på barnebursdag (med både voksne og barn som gjester) Anonymous poster hash: 47e46...591
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Gjør det så enkelt som mulig.. Det blir tidsnok mye bursdsgspress.. Lag noe enkelt du liker å lage.. Hjemmelaget pizza, lasagne med noe brød til eller noe annet enkelt. Enkel servering etterpå? Hmm.. Kjøp en haug med bær og sett frem is, krs og vaniljesaus.. Så tar folk det de liker best. Ikke legg så mye press på deg selv.. Lille poden skjønner ingenting uansett
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Takk!! tenker selvfølgelig å lage en kremkake og en sjokoladekake, menhva annet i tillegg som er enkelt? Is og frukt blir det hvertfall Hi Anonymous poster hash: 47e46...591
TanteTroll Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Jeg ville gått for gryterett, eller rundstykker med godt pålegg. Gjestene smører selv. I tillegg til kaker, is og frukt, er gele med vaniljesaus enkelt. Og boller eller kanelsnurrer kan du bake nå og ha i fryseren fram til bursdagen.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Jeg skal å lage bursdag til en 1 åring for første gang. Har kjøpt inn papptallerken og kopper. Serverer pølse i brød, kaker og frukt:-) han på 1 år skal få en egen liten bløtkake som han kan kose seg.med:-) Anonymous poster hash: 75199...dad
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 En ting som aldri slår feil er rundstykker med masse godt pålegg. tar litt tid å smøre i forkant, men det smaker alltid godt. Trenger ikke gjøre så mye ut av det for at det skal bli lekkert heller. Gulost med salat/paprika, rkesalat, skinke med agurk, roastbiff, reker, laks, ørret..osv osv. noe alla dette:http://delectokragero.no/wp-content/uploads/2013/12/DSCF0006-625x469.jpg Da holder det med nien enkle kaker ved siden av. Bløtekake, sjokoladekake i langpanne og muffins feks. Kanskje mormor, svigermor kan bake med en hver så letter det lasset for deg. Anonymous poster hash: ae0cd...103
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Kjøp en 2 liter med is, la den stående stund før servering. Tipp den over på et fat og tøm over mye nonstop og seigmenn! Verdens enkleste og "beste" iskake! :-) Ellers syns jeg 44 i 1 årsbursdag er altfor mange. Er dette bare besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn av barnet? Dersom det er fint vær kan dere jo være ute om dere har plass! Feirer du en lørdag kan du feire ute i en barnehage! :-) Anonymous poster hash: 07427...fa1
Gjest Julia1984 Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Pølser og brød! Gjør det super enkelt med såå mange mennesker. De fleste synes pølser er godt!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Takk for gode tips. Skal bruke fler av de Vi har utrolig stor familie, skilte besteforeldre og dermed har barnet 19 tanter og onkler, så kommet besteforeldrene, faddere, søskenbarn og oss. Hi Anonymous poster hash: 47e46...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå