Gå til innhold

2 år og 4 mndr - helt hysterisk uten bleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er veldig bevisst på at hun tisser og bæsjer.. ber meg gå vekk når hun skal bæsje..

men hun blir helt hysterisk når hun er uten bleie.. hun tisset en dag da hun stod i bafekaret og ble kjemperedd.. etter det har hun vært helt gæren etter bleie.. nå bader hun tilogmed med bleie (badebleie) ellers blir det bare hyl og virkelig hysteriske tilstander..

tenkte egentlig å starte pottetrening i sommer, men det ser dårlig ut gitt..

for sent å vente til hun er 3 1/2?

Anonymous poster hash: 18ea5...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde den sommeren vår var 2,5 år, men det gikk ikke. Prøvde noen ganger etter sommeren også, men nei. Barnet var ikke klar rett og slett. Vi syns jo 3,5 var litt seint, men det er viktig at barnet selv er klart for det. Vi bestemte oss for at vi skulke klare det i løpet av sommeren hn ble 3,5.

Men helt plutselig bestemte hn seg for at nå var det slutt på bleia, nå skulle hn bruke truse og være stor! Da var han skikkelig klar og det var flere måneder før sommeren! Hn bestemte det helt selv, slutta på dagen (også med nattbleie). Knapt hatt noen uhell.

Anonymous poster hash: b67dd...472

Skrevet

Barn må ikke slutte på sommeren da. Så om det ikke blir i sommer, blir det antakelig i løpet av høsten eller vinteren. 3,5 år er litt sent for jenter ja, ville hatt ambisjoner om at det skjedde før det.

Hun er antakelig ikke helt klar enda (2 år og 4 mnd er tidlig), men du skal se hun plutselig blir det. Ta det som det kommer. Det kan godt være hun blir tørr i sommer :)

Anonymous poster hash: 9518e...d84
Skrevet

Trenger ikke slutte på sommeren.

Min ene gutt var 1 år og 8 måneder og bestemte seg helt plutselig midt på vinteren at nå var han ferdig med bleier. Nekta å ha dem på og etter en uke uten bleie på dagtid sluttet han på natten også, aldri hatt uhell.

Søskenbarnet er 10 år og må bruke bleie på natta enda.

Det er utrolig forskjell på når barna er klar og modne nok.

Anonymous poster hash: 03164...1cb

Skrevet

Hun er veldig bevisst på at hun tisser og bæsjer.. ber meg gå vekk når hun skal bæsje..

men hun blir helt hysterisk når hun er uten bleie.. hun tisset en dag da hun stod i bafekaret og ble kjemperedd.. etter det har hun vært helt gæren etter bleie.. nå bader hun tilogmed med bleie (badebleie) ellers blir det bare hyl og virkelig hysteriske tilstander..

.

Første tanken er at det kanskje er dumt av dere å tillate henne å bade med badebleie. Enkelte kamper nå man ta med en gang, ellers blir jo bare probleme større.

Ellers så er det ikke ett MUST å slutte med bleie om sommeren, så å planlegge å vente til neste sommer er litt ulogisk. Vent heller å se det an i sommer, bading, løpe i sprederen og slik er en fin måte å få barn til å oppdage friheten i bleieslutt. Da er det ikke så lurt å tillate badebleie selv ved vask! Noen ting må jo dere bestemme.

Min første sluttet med bleie rett etter 3 år på høsten. Men har hatt masse uhell i perioder. Yngstemann var 2 år og 2 mnd. Sluttet nesten på dagen. Veldig lite uhell. Barn er forskjellig.

Skrevet

Mi er også redd for å gå utan bleie og synes ansvaret er for stort. Ho er veldig klar over når ho bæsjar og tissar, men vil helst gjere det i bleia. Tissar i do 3-5 gongar i veka. Eg ventar til ho er klar med å ta vekk bleia.

Skrevet

.

Første tanken er at det kanskje er dumt av dere å tillate henne å bade med badebleie. Enkelte kamper nå man ta med en gang, ellers blir jo bare probleme større.

Ellers så er det ikke ett MUST å slutte med bleie om sommeren, så å planlegge å vente til neste sommer er litt ulogisk. Vent heller å se det an i sommer, bading, løpe i sprederen og slik er en fin måte å få barn til å oppdage friheten i bleieslutt. Da er det ikke så lurt å tillate badebleie selv ved vask! Noen ting må jo dere bestemme.

Min første sluttet med bleie rett etter 3 år på høsten. Men har hatt masse uhell i perioder. Yngstemann var 2 år og 2 mnd. Sluttet nesten på dagen. Veldig lite uhell. Barn er forskjellig.

Takk for svar.. men vi er grunnleggende uenige:-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...