Gå til innhold

Noen fordeler med barn som ikke bruker smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jet trenger å høre det, for nå gir jeg opp! Han er 5 mnd og vil visst ikke ha..:(

Anonymous poster hash: 60174...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste fordelen med smokk er soving, ellers er det kun ulemper eller ting som fint løses uten. Har ett smokkebarn og ett som nektet i hus. Jeg foretrakk å ikke ha smokk til babyen :)

Skrevet

følger ;) 4 mnd her og null smokk og flaske!takk gud for at puppa mine funker :)

Skrevet

Ja! Du slipper å avvenne! Såååå deilig!

Skrevet

Ja! Du slipper å avvenne! Såååå deilig!

joda, men må avvenne puppen, det er hans smokk!

Skrevet

I tillegg slipper du å huske smokker når dere skal ut noen plass, slipper å ha med i barnehagen til soving, slipper å lete huset rundt etter smokker når det er leggetid.

Anonymous poster hash: cc2ab...3b7
Skrevet

Du slipper en toåring som hyyyyler det hun er god for fordi hun vil ha smokk, du slipper å ligge på kne for å fiske den frem fra de merkeligste plasser, du slipper å si "ta ut smokken så jeg kan forstå deg bedre", "nei, mamma vil ikke ha smokke", "slipper du smokken i do forsvinner den", du slipper å avvenne, du slipper å løpe inn på soverommet til småen 1-100 ganger om natten for å lete etter smokk

Skrevet

Den eneste fordelen med smokk er soving, ellers er det kun ulemper eller ting som fint løses uten. Har ett smokkebarn og ett som nektet i hus. Jeg foretrakk å ikke ha smokk til babyen :)

ja, det er nok sant! Men ser for meg at om han tok smokk så slapp jeg gå inn til han med puppen hele kvelden...:(

Skrevet

følger ;) 4 mnd her og null smokk og flaske!takk gud for at puppa mine funker :)

ja, sant!:-)

Skrevet

Men hvis dere ønsker å bruke smokk for å avløse puppen, så finnes det jo forskjellige typer med forskjellig form.. verd et forsøk

Anonymous poster hash: cc2ab...3b7
Skrevet

Du slipper en toåring som hyyyyler det hun er god for fordi hun vil ha smokk, du slipper å ligge på kne for å fiske den frem fra de merkeligste plasser, du slipper å si "ta ut smokken så jeg kan forstå deg bedre", "nei, mamma vil ikke ha smokke", "slipper du smokken i do forsvinner den", du slipper å avvenne, du slipper å løpe inn på soverommet til småen 1-100 ganger om natten for å lete etter smokk

hehe :) nå gjorde du meg glad:) for jeg har bare sett negativt på å ikke ha smokkebarn..

Skrevet

ja, det er nok sant! Men ser for meg at om han tok smokk så slapp jeg gå inn til han med puppen hele kvelden...:(

Jeg måtte også det. Men sett pappaen i aksjon. 1 natt så var det problemet løst, og ungen sov 19-7 og gjør det ennå (2,5 år).

Skrevet

Kjøp en koseklut :)

Anonymous poster hash: 288c9...666

Skrevet

hehe :) nå gjorde du meg glad:) for jeg har bare sett negativt på å ikke ha smokkebarn..

Jeg var glad da hun omsider tok smokken som baby og lot puppene mine være, jeg er ikke glad lenger.... (Joda)

De er kortere avhengig av puppen enn smokken :)

Skrevet

Ikke minst så slipper du å tenke på tannstillingen.. hilsen ei som driver med avvenning på 3 åring om dagen. D er et mareritt nå.. men må innrømme at smokkene har vært gull verdt i lang tid :/

Skrevet

Ikke minst så slipper du å tenke på tannstillingen.. hilsen ei som driver med avvenning på 3 åring om dagen. D er et mareritt nå.. men må innrømme at smokkene har vært gull verdt i lang tid :/

Det finnes jo smokker nå til dags som vistnok ikke skal være skadelig for tannstillingen...?

Vi får heller ikke vår snuppe til å ta smokk (snart 12 uker gammel), og jeg er litt redd for at hun skal finne tommelen i stedet. Det der litt sånn ut nå nemlig. 😒

Anonymous poster hash: d5d9d...79e

Skrevet

Vi har hatt tre barn som ikke har villet ta smokk. Heelt uproblematisk, ser overhodet ingen grunn til at barn skal "presses" til å bruke det. Dropp det og ikke stress - det går seg til med puppen også;) lykke til!

Anonymous poster hash: b0780...806

Skrevet

Jeg har en som tar smokk og en som ikke gjør det. Storebror på 2 1/2 var veldig enkel som baby, pga smokken. Lett å roe og lett å lære å sovne på egen hånd. Nå er smokken derimot et mareritt. Han hyler etter den hele tiden, bare styr. Og vi måtte gå inn og putte smokken på natta i lang tid.

Lillebror tar ikke smokk og jeg skulle gjerne hatt smokken det første halvåret. Men nå ser jeg bare fordeler med at han ikke vil. Han er 9 mnd og sover hele natta, hver natt. Trenger aldri å gå inn.

Anonymous poster hash: 26f5f...848

Skrevet

Mine brukte tommel istedet for smokk. For det første er det jo vanvittig søtt, men den største fordelen er at den alltid er med. Ramler den ut om natta putter de den igjen selv om de føler for det. De går ikke med tommelen i munnen hele tiden, kun når de faktisk føler behov for det. Helt av seg selv går den ut når barna leker og snakker.

Mange fordeler😊

Skrevet

Smokk forebygger krybbedød. Derfor fortsatte jeg å gi smokken.

Anonymous poster hash: be0f9...d67

Skrevet

Jepp!

Du slipper avvenning!

OG ingen bekymring i forhold til tannstilling osv

OG du får et barn som snakker rent - svært mange barn snakker med smokken i munnen og det blir det ikke akkurat god diksjon med!

PS!

Vi prøvde også det med smokk, men hun ville adri ha. I dag synes jeg det er bare en fordel!

Anonymous poster hash: 05141...fa5
Skrevet

Det er én fordel med å ikke gi smokk, du slipper å avvenne.

Anonymous poster hash: 5442a...689

Skrevet

Mine har aldri tatt smokk. De har vennet seg av med nattpuppen av seg selv, så kan ikke egentlig se en eneste fordel med smokken.

Anonymous poster hash: 0ea38...ee6

Skrevet (endret)

Begge mine nektet å ta smokk annet enn to uker etter fødselen.

De har alltid sovet godt, men jeg har bevisst erstattet smokken med en koseklut slik at de har den tryggheten når de skal sove.

Førstemann brukte nok puppen som smokk første månedene, men da vi innførte fast føde så forsvant behovet litt, og han lå på eget rom.

Begge ble ammet til de var hhv 12 og 10 mnd, på natt til 6 mnd.

Men jeg ser at siden de har/hadde en liten tåteflaske med vann i senga så drikker de heller av den tutten enn å bruke pupp. Det er min teori:)

Du slipper avvenning, avhengigheten og utstående tenner (noe jeg har sett hos mange som bruker smokk til de er 4(!!) år).

Endret av BellaSuz
Skrevet

Mine barn har ikke hatt interesse for smokk, og det ser jeg bare fordeler med. Ingen av dem suger på tommel/fingre, ikke mer klengete, sover ikke dårligere(her sammenligner jeg med barn vi kjenner selvfølgelig!)

Men mine har fått pupp, når de ville, det første året. De siste mnd bare på natt og da har melkeproduksjonen synket og det har vært naturlig å si "nå er det tomt i puppen, fra idag får du en flaske med vann i sengen. Den kan du drikke av hvis du våkner og er tørst". Takk, pupper, for at dere gav meg muligheten til å unngå smokk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...