Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Noen som har opplevd forandring på den hvite delen av neglen i svangerskapet? Jeg hadde helt normale negler før (fingeren helt til venstre er fremdeles normal), men plutselig skjedde dette og det blir bare verre og rammer flere negler! Googla rundt og var helt sikker på at dette var psoriasis (ligger i familien også), men legen ville ikke se på det og bare avfeide det med at forandringer i neglene er vanlig når man er gravid. Hvis noen har opplevd det - blir det bedre etter fødsel? Hvor lang tid tok det? Anonymous poster hash: d2ee0...ed9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har hatt samme problem som deg, bare på stortåneglene. Men legen gjorde det samme til meg. "sikkert bare svangerskapet" var svaret jeg fikk, hun kikket to sec på de.. :S Anonymous poster hash: 656bb...9f2
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har alltid hatt sterke negler men i svangerskap nr tre så ble neglene mine også slik. Konsistensen var i tillegg litt "sprø" og de knakk av ingenting. Neglene ble gradvis normale en stund etter fødsel. (Jeg spiste mye grønnsaker for å få i meg vitaminer osv, vet ikke om det hjalp) Anonymous poster hash: b97c4...2f7
Trultemor85 Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Rett før fødselen knakk brått begge tommel neglene mine på tvers nedover. Var så utrulig vondt og jeg har vanligvis sterke negler. Nå 7 mnd etterpå er neglene helt fine igjen. Og er ca 1 mnd siden melka ble gradvis borte så aner ikke om det har noe sammenheng. Men var vel noe hormonelt eller noe. Fikk ikke noe dårlig resultat på blodprøver ihvertfall
Modesty Blaise. Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Jeg hadde akkurat det samme med neglene mine som du har. Tenkte ikke over at det kunne være et problem engang jeg. Og det er helt borte nå, tok ca 6 mnd etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Takk for svar Da satser jeg på at det er pga svangerskapet enn så lenge. Skal være flink til å holde de korte og beskytte de med klar lakk eller noe, vil virkelig unngå at de knekker på langs Hørtes fælt ut! HI Anonymous poster hash: d2ee0...ed9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Jeg ble bare litt skremt, det kom så raskt på og ble bare verre. Har hatt det i to måneder nå og det tar bare flere negler. Vi har psoriasisleddgikt i familien og jeg utredes for leddgikt, så følte bare at problemene balla på. Det høres jo ut som at det er en helt ufarlig (dog ikke så pen) bivirkning av å bære fram et barn og det kan jeg leve med HI Anonymous poster hash: d2ee0...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå