Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Hva gjør dere på sommeren, når venner av barna koser seg med brus, is, kjeks og pølser på stranda? Hva gjør dere på avslutninger hvor det blir servert saft og kake? Lar dere virkelig barna deres se på at de andre koser seg? Hva med dere selv? Siden barna kun får vann å drikke og frukt å kose seg med. Dere drikker vel ikke kaffe og brus. Eller dere tar dere vel heller ikke en kjeks eller en is på en hverdag? Hva tror dere skjer om barna får i seg sukker? Virkelig nysgjerrig på dette da jeg aldri har vært borti så hysteriske foreldre at barna ikke får drikke saft hver dag. Eller der de ikke får kose seg med is hver dag på varme sommerdager. Anonymous poster hash: 7fd42...05a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Jeg tror sukker er mye "sunnere" enn alle light-produktene Anonymous poster hash: b4315...910
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c Man kan fint kose seg uten sukker. Men når det er sommer så koser man seg med is, brus og godteri på stranda i varmen. Dette er noe veldig mange unger gjør og lar dere da virkelig barna deres se på? De aller fleste barn vil ha dette de også. Å hvorfor kan man ikke det så lenge det ikke er skadelig? Det er bare de fanatiske som tror at sukker er skadelig. Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a
Hannasbananas Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Hæ? Er det virkelig hysteri å ikke la barna drikke saft hver dag? Jeg vil vel heller kalle det sunn fornuft. Og siden når kan man ikke spise pølser hvis man ikke spiser sukker? Vi lever ikke sukkerfritt, men vi prøver å begrense det. Har du ikke fått med deg at sukker er den største bidragsyteren til vår tida fedmeepidemi? Hvorfor skal alltid sukker være tilstede for at man skal kunne kose seg? Vi spiser masse frukt, lager deilige smoothies og hjemmelaget is, vi lager hjemmelagde kjeks søtet med banan, og barna er superhappy. Også spiser vi selvsagt både kaker, boller og vafler innimellom, men altså, innimellom. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor man skal ha et så voldsomt behov for å kalle alle, som faktisk ikke er annet enn fornuftige, for hysteriske.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c Man kan fint kose seg uten sukker. Men når det er sommer så koser man seg med is, brus og godteri på stranda i varmen. Dette er noe veldig mange unger gjør og lar dere da virkelig barna deres se på? De aller fleste barn vil ha dette de også. Å hvorfor kan man ikke det så lenge det ikke er skadelig? Det er bare de fanatiske som tror at sukker er skadelig. Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Jeg sa ikke at sukker var farlig. Jeg bare lurer på hvorfor sukker blir forbundet med å kose seg?? Kan man ikke kose seg uten å spise sukker? Tror du koser deg mer enn ungene når du gir dem is, pølser og brus. Da tror du at du er snill.. Hvis du vil kose seg sammen med ungene, vis dem at det ikke har med sukker å gjøre. Vi spiser også is i ny og ne, men pølser og is på stranda er idioti i min verden. Oppskåret frukt, grove rundstykker med proteinrikt pålegg og vann er det vi har med. Ungene mine har aldri nevnt at de ikke "koser deg" med dette. Anonymous poster hash: 6a254...62c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c Man kan fint kose seg uten sukker. Men når det er sommer så koser man seg med is, brus og godteri på stranda i varmen. Dette er noe veldig mange unger gjør og lar dere da virkelig barna deres se på? De aller fleste barn vil ha dette de også. Å hvorfor kan man ikke det så lenge det ikke er skadelig? Det er bare de fanatiske som tror at sukker er skadelig. Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Jeg sa ikke at sukker var farlig. Jeg bare lurer på hvorfor sukker blir forbundet med å kose seg?? Kan man ikke kose seg uten å spise sukker? Tror du koser deg mer enn ungene når du gir dem is, pølser og brus. Da tror du at du er snill.. Hvis du vil kose seg sammen med ungene, vis dem at det ikke har med sukker å gjøre. Vi spiser også is i ny og ne, men pølser og is på stranda er idioti i min verden. Oppskåret frukt, grove rundstykker med proteinrikt pålegg og vann er det vi har med. Ungene mine har aldri nevnt at de ikke "koser deg" med dette. Anonymous poster hash: 6a254...62c Så is på stranda på sommeren er idioti? Du skal få det morsomt da barna dine blir større. Her drikker vi omtrent aldri saft. Og på stranda har vi med sunn mat og frukt, og vann som drikke. Men barna får is i kiosken og. Anonymous poster hash: 778da...87b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c Man kan fint kose seg uten sukker. Men når det er sommer så koser man seg med is, brus og godteri på stranda i varmen. Dette er noe veldig mange unger gjør og lar dere da virkelig barna deres se på? De aller fleste barn vil ha dette de også. Å hvorfor kan man ikke det så lenge det ikke er skadelig? Det er bare de fanatiske som tror at sukker er skadelig. Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Jeg sa ikke at sukker var farlig. Jeg bare lurer på hvorfor sukker blir forbundet med å kose seg?? Kan man ikke kose seg uten å spise sukker?Tror du koser deg mer enn ungene når du gir dem is, pølser og brus. Da tror du at du er snill.. Hvis du vil kose seg sammen med ungene, vis dem at det ikke har med sukker å gjøre. Vi spiser også is i ny og ne, men pølser og is på stranda er idioti i min verden. Oppskåret frukt, grove rundstykker med proteinrikt pålegg og vann er det vi har med. Ungene mine har aldri nevnt at de ikke "koser deg" med dette. Anonymous poster hash: 6a254...62c Så is på stranda på sommeren er idioti? Du skal få det morsomt da barna dine blir større. Her drikker vi omtrent aldri saft. Og på stranda har vi med sunn mat og frukt, og vann som drikke. Men barna får is i kiosken og. Anonymous poster hash: 778da...87b Jeg mente at brus og pølser er idioti på stranda. Og mine tre barn er forholdsvis store, og har klart seg fint uten pølser og brus. Men is får de innimellom. Prøv å utvid horisonten din litt, du innleder til debatt men helt uten å ville skifte standpunkt eller se saken fra annen side. Hva er poenget med å være så standhaftig ? Du er tydeligvis nysgjerrig, men ikke villig til å tenke nytt, -det blir man ikke klok av.. Anonymous poster hash: 6a254...62c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Her begrenser vi inntaket. Er hverken hysterisk eller redd for sukker. Jeg merker en ekstrem humørsvingning på vesla hvis hun får for mye sukker. Særlig om et sukkermåltid erstatter et vanlig måltid. Og når barnet selv er like glad for moreller, jordbær og vannmelon så sier det seg selv at vi velger det. Hun får lørdagsgodt og selvsagt spise snop når det er bursdager og helligdager. Anonymous poster hash: 5fb88...de1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c Man kan fint kose seg uten sukker. Men når det er sommer så koser man seg med is, brus og godteri på stranda i varmen. Dette er noe veldig mange unger gjør og lar dere da virkelig barna deres se på? De aller fleste barn vil ha dette de også. Å hvorfor kan man ikke det så lenge det ikke er skadelig? Det er bare de fanatiske som tror at sukker er skadelig. Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Jeg sa ikke at sukker var farlig. Jeg bare lurer på hvorfor sukker blir forbundet med å kose seg?? Kan man ikke kose seg uten å spise sukker?Tror du koser deg mer enn ungene når du gir dem is, pølser og brus. Da tror du at du er snill.. Hvis du vil kose seg sammen med ungene, vis dem at det ikke har med sukker å gjøre. Vi spiser også is i ny og ne, men pølser og is på stranda er idioti i min verden. Oppskåret frukt, grove rundstykker med proteinrikt pålegg og vann er det vi har med. Ungene mine har aldri nevnt at de ikke "koser deg" med dette. Anonymous poster hash: 6a254...62c Så is på stranda på sommeren er idioti? Du skal få det morsomt da barna dine blir større. Her drikker vi omtrent aldri saft. Og på stranda har vi med sunn mat og frukt, og vann som drikke. Men barna får is i kiosken og. Anonymous poster hash: 778da...87b Jeg mente at brus og pølser er idioti på stranda. Og mine tre barn er forholdsvis store, og har klart seg fint uten pølser og brus. Men is får de innimellom. Prøv å utvid horisonten din litt, du innleder til debatt men helt uten å ville skifte standpunkt eller se saken fra annen side. Hva er poenget med å være så standhaftig ? Du er tydeligvis nysgjerrig, men ikke villig til å tenke nytt, -det blir man ikke klok av.. Anonymous poster hash: 6a254...62c Du som virker som idioten her da. Beklager. Anonymous poster hash: 5fb88...de1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Når ble det å kose seg synonymt med å spise/drikke sukker ? Anonymous poster hash: 6a254...62c Man kan fint kose seg uten sukker. Men når det er sommer så koser man seg med is, brus og godteri på stranda i varmen. Dette er noe veldig mange unger gjør og lar dere da virkelig barna deres se på? De aller fleste barn vil ha dette de også. Å hvorfor kan man ikke det så lenge det ikke er skadelig? Det er bare de fanatiske som tror at sukker er skadelig. Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Jeg sa ikke at sukker var farlig. Jeg bare lurer på hvorfor sukker blir forbundet med å kose seg?? Kan man ikke kose seg uten å spise sukker?Tror du koser deg mer enn ungene når du gir dem is, pølser og brus. Da tror du at du er snill.. Hvis du vil kose seg sammen med ungene, vis dem at det ikke har med sukker å gjøre. Vi spiser også is i ny og ne, men pølser og is på stranda er idioti i min verden. Oppskåret frukt, grove rundstykker med proteinrikt pålegg og vann er det vi har med. Ungene mine har aldri nevnt at de ikke "koser deg" med dette. Anonymous poster hash: 6a254...62c Så is på stranda på sommeren er idioti? Du skal få det morsomt da barna dine blir større. Her drikker vi omtrent aldri saft. Og på stranda har vi med sunn mat og frukt, og vann som drikke. Men barna får is i kiosken og. Anonymous poster hash: 778da...87b Jeg mente at brus og pølser er idioti på stranda. Og mine tre barn er forholdsvis store, og har klart seg fint uten pølser og brus. Men is får de innimellom. Prøv å utvid horisonten din litt, du innleder til debatt men helt uten å ville skifte standpunkt eller se saken fra annen side. Hva er poenget med å være så standhaftig ? Du er tydeligvis nysgjerrig, men ikke villig til å tenke nytt, -det blir man ikke klok av.. Anonymous poster hash: 6a254...62c Du som virker som idioten her da. Beklager. Anonymous poster hash: 5fb88...de1 Helt i orden hvis du synes det. Jeg vil bare det beste for mine barn, mer er det ikke i det;) Anonymous poster hash: 6a254...62c
Elsker livet Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Sukker gir raske blodsukkersvingninger. Noe som påvirker både humør og yteevne. Sukker kan også ta plassen til viktigere næringsstoffer. I tillegg stimulerer det insulinproduksjonen og man kan slite ut skjoldbruskkjertelen. Dette kan føre til insulinresistens og i verst fall diabetes. Sukker som kroppen ikke klarer å nytte seg av lagres på kroppen. Insulinresistens har ofte skylda for overvekt, og da vil en slite med å gå ed i vekt ved å balansere kalorier inn og ut. Barna får ikke is hver dag om sommeren, de får heller ikke sukkerholdig saft eller juice hver eneste dag. de får heller ikke spise ubegrenset fra fruktfatet. Men de får kaker, brus og is ved spesielle anledninger, når vi har besøk eller er sammen med andre. Vi er ikke redd sukkeret, men vi prøver å begrense inntaket i det daglige. Endret 16. juni 2014 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Så går vi over til spørsmålene jeg stilte da! Siden alle tydeligvis har vanskeligheter med å lese spørsmål, så tar jeg de på nytt. Lar dere barna se på at andre barn fra normale familier koser seg med is, brus og godteri uten at deres får? Å hva med dere selv? Drikker dere aldri noe annet enn vann? Kaffe, brus, te osv? Eller gjelder dette hysteriske regime kun for de stakkars barna? Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Så går vi over til spørsmålene jeg stilte da! Siden alle tydeligvis har vanskeligheter med å lese spørsmål, så tar jeg de på nytt. Lar dere barna se på at andre barn fra normale familier koser seg med is, brus og godteri uten at deres får? Å hva med dere selv? Drikker dere aldri noe annet enn vann? Kaffe, brus, te osv? Eller gjelder dette hysteriske regime kun for de stakkars barna? Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Hahaha, du har dårlig samvittighet og takler det dårlig. Hvorfor spør du ikke heller om råd og hvordan du kan lære die barn at kos ikke er lik sukker? Og nei, jeg har aldri satt ungene mine opp foran en gjeng med unger som spiser pølser og drikker brus på stranda for at de skal se på.. Anonymous poster hash: 6a254...62c
Elsker livet Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Lar dere barna se på at andre barn fra normale familier koser seg med is, brus og godteri uten at deres får? Ja, det får de gjerne se på. De kan bare sitte å sikle alt de vil om vi har bestemt oss for å at denne dagen skal vi holde oss unna den type godsaker. Å hva med dere selv? Drikker dere aldri noe annet enn vann? Kaffe, brus, te osv? Eller gjelder dette hysteriske regime kun for de stakkars barna? Mannen drikker brus når han får det servert eller vi er ute å spiser der en må velge drikke fra brusautomat. Ellers drikker han bare vann og farris. Jeg drikker pepsi max innimellom og når jeg er på besøk. Hender jeg sniker i flaska når barna er i seng. Men det er ikke sukker i pepsi max, men kunstig søtningsstoff. Endret 16. juni 2014 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Så går vi over til spørsmålene jeg stilte da! Siden alle tydeligvis har vanskeligheter med å lese spørsmål, så tar jeg de på nytt. Lar dere barna se på at andre barn fra normale familier koser seg med is, brus og godteri uten at deres får? Å hva med dere selv? Drikker dere aldri noe annet enn vann? Kaffe, brus, te osv? Eller gjelder dette hysteriske regime kun for de stakkars barna? Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Virker som om du bare er ute etter å provosere, kanskje derfor ingen gidder å ta alle spørsmålene dine på alvor? Du fremstiller det som om barn som får begrenset tilgang til sukker må sitte og være lei seg og se på at andre koser seg, mens de selv aldri får kose seg. Da er det rett og slett du som ikke har nok kunnskap om dette til å greie å se at man kan kose seg uten at sukker er involvert, og at man kan kose seg med ting som for barna er akkurat det samme som andre barn får, bare at de får noe som er godt OG er sunt og uten sukker samtidig. Det er ikke snakk om å la unger lide. Men les deg litt opp på temaet så kanskje spørsmålene dine blir litt anderledes. Jeg drikker aldri brus, liker det ikke. Jeg drikker kaffe noen få ganger i året. Når det kommer til te bruker jeg hovedsaklig urteteer. På sommeren lager jeg nydelige isteer selv, som er langt bedre enn de man kjøper. Det er ikke snakk om noe stakkars barn - da har du misforstått enormt. Men kanskje du bare har behov for å forsvare at du selv har for slappt forhold til sukker og barn? Det er det inntrykket du gir når du bruker uttrykk som hysteriske og stakkars m.m. når det er helt tydelig at du ikke har kunnskap om det du kritiserer. Anonymous poster hash: 5b507...2b3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Vi har ikke fri fly av saft og frukt her, litt snop i helgene. Det er rett og slett ikke nødvendig med saft i varmen, man blir bare tørstere enn når man drikker vann. Så vi har vannmugge i kjøleskapet, en med sitronbåter og en uten:) På stranda har vi av og til med grill, og da griller vi fint både pølser og maiskolber, men vi har ikke med to poser chips og brus da. Vi har med vann. Ingen som klager på dette. Til bursdager og sånt får han dytte i seg det han vil, det skjer så sjelden likevel. Føler på ingen måte jeg er hysterisk. Anonymous poster hash: 29fe9...0b8
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Så går vi over til spørsmålene jeg stilte da! Siden alle tydeligvis har vanskeligheter med å lese spørsmål, så tar jeg de på nytt. Lar dere barna se på at andre barn fra normale familier koser seg med is, brus og godteri uten at deres får? Å hva med dere selv? Drikker dere aldri noe annet enn vann? Kaffe, brus, te osv? Eller gjelder dette hysteriske regime kun for de stakkars barna? Hi. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Jeg er ingen fanatiker, men de som ikke vil gi barna godteri på stranda har sikkert med smurte skiver og god frukt i stedet. Så er det forskjell på om det er vilt fremmede som koser seg med noe, eller om det er bestevennen. I det første tilfellet så må man tåle at andre har noe en selv ikke har. I det andre tilfellet ville jeg nok kjøpt en is. Pølser synes jeg ikke frister på en varm stranddag, sjokolade likeså. Brus blir varm og ikke noe god. Tja til saft. Ja til is, men ikke i ubegrensede mengder. Litt kjeks er ok, særlig hvis de er salte. Og hva ville du gjort, HI, hvis du hadde et overvektig barn? Latt det "kose seg" til enhver tid fordi "alle andre gjør det", eller prøvd å gi så mange sunnere alternativ som mulig? Anonymous poster hash: 5923f...f95
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Jeg vil ikje at ungen min skal bli like feit og dum som deg:) Ingen trenger sukker, det er _bare_ skadelig. Les ei jævla bok lurhue! Hva gjør dere på sommeren, når venner av barna koser seg med brus, is, kjeks og pølser på stranda? Hva gjør dere på avslutninger hvor det blir servert saft og kake? Lar dere virkelig barna deres se på at de andre koser seg? Hva med dere selv? Siden barna kun får vann å drikke og frukt å kose seg med. Dere drikker vel ikke kaffe og brus. Eller dere tar dere vel heller ikke en kjeks eller en is på en hverdag? Hva tror dere skjer om barna får i seg sukker? Virkelig nysgjerrig på dette da jeg aldri har vært borti så hysteriske foreldre at barna ikke får drikke saft hver dag. Eller der de ikke får kose seg med is hver dag på varme sommerdager. Anonymous poster hash: 7fd42...05a Anonymous poster hash: 88349...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå