Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Hvordan type hjelp får man? Jeg er så deprimert og nå føler jeg det går utover følelsene mine for alt og alle. Jeg har et barn fra før av og jeg føler ikke at jeg er følelsesmessig tilstede der. Er det noen som har opplevd det og kan gi meg noen tips eller fortelle sin historie? Anonymous poster hash: c81f6...71c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Jeg vet ikkje, men vil tro at du får tilbud om å snakke med noen for å sortere følelsene dine. ta uansett kontakt med helsesøster!ikke bra å ha det slik. Anonymous poster hash: 20136...8af
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Varierer mye fra sted til sted. Jeg hadde best utbytte av hyppige samtaler med fastlegen, samt noen ekstra konsultasjoner med overlege på Føden. Andre vil trives med å prate med jordmor eller psykiatrisk sykepleier f.eks. Anonymous poster hash: 5c65e...fab
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg fikk tettere oppfølging av jordmor og fastlege. Var litt snakk om poliklinikken på dps, men jeg synes jeg fikk god nok hjelp av jordmor var innom flere ganger i uka på det verste Anonymous poster hash: 2e9b3...d02
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Jeg var hos psykolog på DPS. Hadde lite utbytte av det. Nesten litt bortkastet. Hadde best utbytte av samtaler med helsesøster og lege. Anonymous poster hash: 9ff61...f66
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for svar:) Hva er dps? Gikk det over før fødselen? Jeg hadde en mild fødselsdepresjon sist og er så redd for å få det igjen. Når det er sagt har jeg det verre nå enn den gangen. Og nå har jo ikke barnet kommet en gang. Er også så redd for at babyen blir påvirket. Anonymous poster hash: c81f6...71c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Førsteledd er legen din. Vær åpen og si akkurat hva du føler. Han henviser deg til en passende plass. Helsesøster vil også være tilgjengelig med råd og støtte. Råder deg til å være åpen med dine nærmeste om dette. Det er en sykdomstilstand. Helt normalt. Ikke nor galt med deg som mamma. Du kommer over det. Men du trenger støtte Anonymous poster hash: fec9a...bb9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for svar:) Hva er dps? Gikk det over før fødselen? Jeg hadde en mild fødselsdepresjon sist og er så redd for å få det igjen. Når det er sagt har jeg det verre nå enn den gangen. Og nå har jo ikke barnet kommet en gang. Er også så redd for at babyen blir påvirket. Anonymous poster hash: c81f6...71c dps = destriktspsykiatrisk Anonymous poster hash: fec9a...bb9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for svar:) Hva er dps? Gikk det over før fødselen? Jeg hadde en mild fødselsdepresjon sist og er så redd for å få det igjen. Når det er sagt har jeg det verre nå enn den gangen. Og nå har jo ikke barnet kommet en gang. Er også så redd for at babyen blir påvirket. Anonymous poster hash: c81f6...71c Jeg hadde mild fødselsdep etter første og alvorlig svangerskapsdep med nr 2. Var tider under graviditeten jeg virkelig angret på barn nr 2. Men fra fødsel og ut over har alt vært rosenrødt. Han er 5 mnd nå. Var veldig godt forberedt denne gangen og hadde mye støtte Anonymous poster hash: 2e9b3...d02
BareMas Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Fikk ekstra oppfølging av jordmor hvor vi sammen vurderte underveis om det var nødvendig å ta kontakt med kommunepsykologen. For meg hjalp det å få denne omsorgen av jordmor, så vi gikk ikke videre, men hadde oftere kontroller hos henne hvor vi snakket veldig mye om det nye med å bli mor og å få barn, hvilke forventninger jeg hadde gjort meg og hvilke erfaringer jeg hadde gjort meg med babyer og barn. Vi snakket veldig mye om tiden som skulle komme, og viktigheten av å ikke holde alt for seg selv. Hun var veldig opptatt av lette tankene mine, både for å gjøre svangerskapet lettere og for å forebygge depresjon etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for svar:) Hva er dps? Gikk det over før fødselen? Jeg hadde en mild fødselsdepresjon sist og er så redd for å få det igjen. Når det er sagt har jeg det verre nå enn den gangen. Og nå har jo ikke barnet kommet en gang. Er også så redd for at babyen blir påvirket. Anonymous poster hash: c81f6...71c Jeg hadde mild fødselsdep etter første og alvorlig svangerskapsdep med nr 2. Var tider under graviditeten jeg virkelig angret på barn nr 2. Men fra fødsel og ut over har alt vært rosenrødt. Han er 5 mnd nå. Var veldig godt forberedt denne gangen og hadde mye støtteGodt å høre at det gikk bedre etter fødsel. Det er jeg nemlig mest redd for,at jeg ikke skal føle glede etterpå. Anonymous poster hash: 2e9b3...d02 Anonymous poster hash: c81f6...71c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå