Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Føler meg fullstendig overveldet av hverdagen min. To små barn, husarbeid og jobb. Strekker ikke til på noen av områdene.. Ingenting blir noensinne bra nok. Om jeg leker med barna, ser jeg alt som kunne vært mer ryddig og renere. Om jeg tar husarbeidet, får jeg dårlig samvittighet overfor barna. På jobb orker jeg ikke å gi mitt beste, merker at jeg sluntrer unna i større og større grad. Er ikke tynn nok, ikke pen nok. Skulle ha vært utadvendt og sosial, ikke innadvendt og snål. Er så forferdelig sliten.. Samtidig kjenner jeg jo folk som får til alt dette, og kanskje mye mer enn det jeg gjør, som alikevel alltid virker blide, glade og fulle av overskudd.. Skjønner at det må ha noe med innstilling å gjøre, men hvordan få det til? Hjelp.. Anonymous poster hash: f789b...587
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Hvis du greier å være mer i nuet når du gjør hver enkelt ting, så bruker du mindre energi totalt sett. Gjør du husarbeid, så er det det du gjør. Det må gjøres innimellom og da må barna finne på noe annet. Eventuelt at du gjør husarbeid når de har lagt seg. Leker du med barna, så slipp alle tanker på husarbeid og annet. Vær der! Sammen med barna! Kos deg, slapp av og ha det godt sammen med dem. Hvis du hele tiden tenker på hva du skulle ha gjort mens du leker med barna så er du ikke fullt og helt tilstedeværende hos barna, da blir du mer distre og du stresser mer. Prøv å slå av og på "jobb-knappen". Samme der. Er du på jobb så er du på jobb. Ikke gruble på hva du skal gjøre når du kommer hjem. Greier du dette, så vil du totalt sett bruke mindre krefter. Det høres ut som om du er typen som skal rekke over alt og gjerne på en gang. Men du kan bare gjøre en ting om gangen. Lag deg lister over ting du skal gjøre og når. Da slipper du gå og tenke på alt du må huske. Er det ting i hverdagen som du kan forenkle? Kan du handle sjeldnere og større slik at du sparer tid? Har du gode nok system hjemme for å greie å holde det ryddig med minst mulig arbeid? Om du har en mann/samboer, så snakk sammen. Fortell hvor sliten du er og se om dere kan finne løsninger sammen på hvordan hverdagen kan bli lettere og bedre for hele familien. Er du alene så be venner eller familile om hjelp. Har du ingen så kontakt HomeStart eller lignende for å få litt hjelp. Anonymous poster hash: 50b3d...812
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for gode råd! Setter veldig stor pris på det! HI Anonymous poster hash: f789b...587
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for gode råd! Setter veldig stor pris på det! HI Anonymous poster hash: f789b...587 Bare hyggelig En ting til - ikke sett for høye krav til deg selv! Og ikke sammenligne deg selv med andre. Kan tenke meg at du har litt "snill-pike-syndrom", og da er kunsten å si nei samt å ikke forvente for mye av seg selv. Rett og slett lære seg å gi litt mer f... i det som ikke kan eller må gjøres her og nå. Menn er mye flinkere på dette enn kvinner, det greier oftere å legge bort tanke på noe som de ikke kan gjøre her og nå likevel. Håper du finner løsninger som fungerer for deg og dine Anonymous poster hash: 50b3d...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå