Gå til innhold

Karriere og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden (ca 2år når jeg tenker meg om) har jeg hatt lyst til å skifte jobb, er ansatt i et lite firma og dagene her er utrolig kjedelige!  Lønna er god, men hoved grunnen til at jeg blir i jobben er at jeg har en utrolig fleksibel arbeidstid.  Mannen min jobber offshore og med tre små barn føler jeg meg helt avhengig av arbeidsgivers fleksibilitet for å få hverdagen til å gå rundt.

Så jeg er med andre ord "fanget" her.  Men det tærer på selvfølelsen når min tilstedeværelse på jobben ikke utgjør noen forskjell, når jeg føler det som bortkastet tid jeg heller kunne brukt på barna mine.  Klarer ikke å se for meg at jeg kan få en ny jobb der de vil godta at jeg flere uker i strekk må komme seint og gå tidlig for å levere/hente unger etc.  Er det noen andre der ute som har erfaringer å dele med seg med tanke på balansen mellom karriere og familie?  Hadde satt stor pris på råd og tips for nå har jeg fått nok av å surfe på nettet!

Anonymous poster hash: d8ebf...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan evt gå ned i stilling. 80% tilsvarer ca sekstimersdag og da rekker du sikkert å hente og bringe.

Skrevet

Jeg har 100% stilling når min mann er hjemme og redusert stilling når han er på jobb, det er litt det som er problemet at jeg ikke kan forvente å få det til i en ny stilling.  De fleste som utlyses er 100% stillinger....

Skrevet

Fleksibilitet er et bra gode - og helt supert med små barn.

Det varer ikke så lenge før de blir ganske store, og du trenger mindre av dette godet. Tenk at det holder deg i full jobb :-)

Alternativet er å sjekke litt på jobbfronten, kan jo hende andre jobber med mer muligheter for utvikling også er fleksible?

Skrevet

Jeg ville ha ventet med denne problemstillingen til barna blir større. Du må prise deg lykkelig for at du har fått en slik fleksibel ordning! Det er jo ikke for alltid. Med tiden kan du jo bytte jobb, men enn så lenge ville jeg ha blitt i den jobben jeg var i, uavhengig om jeg følte den aldri så kjedelig.

Barna først - alltid.

Skrevet

Jeg har 100% stilling, hadde det også da barna var små og jeg var 100% alene med dem. Er ikke vant til annet enn å jobbe hele dager. I mitt yrke finnes det nesten ingen deltidsstillinger, og jeg ønsker ikke å være økonomisk avhengig av mannen.

Anonymous poster hash: 9cb39...f9b
Skrevet

Er det ingen endringer du kan foreslå på din nåværende arbeidsplass? De kan neppe være tjent med at du har så lite å gjøre og kjeder deg på jobb.

Anonymous poster hash: 40738...3e1
Skrevet

Du aner ikke hvor godt du har det.

Hilsen arbeidsgiver

Anonymous poster hash: b635f...add

Skrevet

Jeg kunne nok aldri hatt en mann som jobbet offshore, av den enkle grunn at jeg ikke kan (eller ønsker) å ta alt ansvar hjemme når han er på jobb.

Men du har vel ikke noe valg, så du bør nok bli i jobben din. Du har fått en veldig bra ordning, som du ikke kan forvente å få andre steder.

Anonymous poster hash: e5e85...1f2

Skrevet

Du har vært heldig med den ordningen. Jeg hadde ikke byttet jobb før barna ble større.

Anonymous poster hash: fc623...2c1

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags bransje du jobber i og type stilling. Jeg jobber 100% i en "karrierejobb" men har stor grad av fleksibilitet da jeg kan jobbe en del hjemmefra. Det vil altså si at jeg skriver den del mailer osv etter at barna har gått og lagt seg og slik får jeg jobben gjort. 

Hvis du sitter på en kompetanse som er ettertraktet, så er det mange jobber som kan tilrettelegge slik. 

Så kan du få i bøtte og spann! Hadde jeg vært deg, hadde jeg sett meg litt rundt etter ny jobb - da vet du i alle fall hva du evt har å velge mellom. Du kan jo bare søke, ikke dermed sagt at du må ta jobben dersom du skulle få den. 

Lykke til!

Anonymous poster hash: 07a25...c41
Skrevet

Vær glad du har jobb.. Vi har tre barn og en inntekt. Sliter som bare det fordi jeg ikke får jobb..

Anonymous poster hash: e76f0...51f

Skrevet

Hva slags jobb, innen hvilke bransje er det snakk om? Jeg har det på samme måte som noen beskriver over - en ganske travel og krevende jobb ("karrierejobb")! Men får det til å gå fordi jeg har en fleksibel arbeidsgiver - sitter da til gjengjeld og jobber stort sett hver kveld etter barna har lagt seg!

Mange arbeidsgivere legger til rette på den måten, så hvis du virkelig ønsker å bytte jobb så hvorfor ikke følge med på hva som er ledig, snakke litt med potensielle arbeidsgivere osv??

Skrevet

Takk for alle svar, jeg vet at jeg er heldig, men jeg har aldri vært typen til å ta til takke med at noe "duger for nå".  :-)  Har bestemt meg for å begynne å sjekke mulighetene mine og har en avtale med et rekrutteringsbyrå neste uke. :-)

Skrevet

Jeg har etterlyst nye arbeidsoppgaver jevnlig, helt utrolig egentlig at de bare lar det skure å gå... Har også tatt en del kurs på eget initiativ og sitter å leser faglitteratur på kontoret.  Men det er jo grenser for hvor lenge jeg kan sysselsette meg selv! :huh:

Skrevet

God lønn og fleksibelt! Min store drøm. Si ifra når du sier opp, så kan jeg søke på stillingen din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...