Gå til innhold

Hvordan sier man blodtype O?


Anbefalte innlegg

Skrevet

O som i bokstaven, eller 0 som tallet? Har hørt litt av hvert!

 

Anonymous poster hash: bf4fe...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null

 

Anonymous poster hash: 1781f...443

Skrevet

Oppfatter det som vanligst å si "null", selv om det egentlig er bokstaven O som er riktig. Bokstaven O står for "ohne", dvs tysk for "uten", fordi blodceller av type null/O verken har A- eller B-antigenet på sin overflate.

Skrevet

Oppfatter det som vanligst å si "null", selv om det egentlig er bokstaven O som er riktig. Bokstaven O står for "ohne", dvs tysk for "uten", fordi blodceller av type null/O verken har A- eller B-antigenet på sin overflate.

Det er vanligst fordi det er det rette. Ohne = uten (dvs null ;) )

 

Anonymous poster hash: d03b0...792

Skrevet

Jeg sier blodtype O, som bokstaven, men vet ikke hva som er riktig.

Skrevet

De gangene leger har snakket om min blodtype, har det sagt O rhesus minus. O som i bokstaven. Så jeg har automatisk også sagt det. men usikker på hva som er korrekt....

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar! Nå blir det null i denne munn :)

 

Anonymous poster hash: bf4fe...942

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...