Gå til innhold

Overbeskyttende mann i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du holdt ut med en mann som..

1. Sa "forsiktig, elskede" hver gang du skulle gå ned en trapp.

2. Nektet deg å bære noe som helst. Handleposer, søsken etc.

3. Ønsket å være med på hver eneste ultralyd

4. Tilbød seg å massere deg hver kveld

5.Tok på magen din hver dag

6. Gikk helt opp i planlegging av barnerom. Maling, montering av barneseng, stellebord etc. allerede i uke 30.

Anonymous poster hash: d0d82...41d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, klart jeg hadde holdt ut.

Bitt tennene sammen og hold ut :)

Skrevet

Høres ut som har bygget rede ;)

Hadde så klart orket det. Hvis dette er deres problemer så vil ikke forholdet være lenge.

Prat med han og be han roe seg litt. Å du burde skjerpe deg!

Anonymous poster hash: b16a7...97f

Skrevet

6. Gikk helt opp i planlegging av barnerom. Maling, montering av barneseng, stellebord etc. allerede i uke 30.

Nei herregud, han hadde jeg kasta på hodet og ræva ut. Tenk å engasjere og bry seg. Huff!!
Skrevet

Å spørre om slikt her hvor damene skriker etter en mann som av og til kan følge ungen på do blir litt søkt. Om du føler han maser: gi beskjed om at du klarer deg fint, men at du setter pris på omtanken.

Skrevet

heller det enn at han gir faen

Anonymous poster hash: c2ae8...e05
Skrevet

Han høres ut som en skikkelig pappabjørn som bare vil passe på sin kjære og deres kommende barn. Skjønning! Ta det med et smil og si at du kan klarer å håndtere hva det nå skulle være. Jeg smelter litt når mannen insisterer på å bære handleposene for meg :)

Anonymous poster hash: a85bc...99f

Skrevet

Hadde nok ikke satt pris på å bli behandlet som en invalid kun fordi jeg er gravid. Han mener det sikkert godt, men det skader ingen at han behandler deg som et menneske og ikke en porselensdukke.

Jeg hadde blitt litt kvalt av en slik oppførsel.

Skrevet

1 og 2 kunne blitt litt slitsomt i lengden, men 3, 4, 5 og 6 er da bare hyggelig. Dessuten er det lov å be vordende far om å slappe litt av om det blir for mye for deg, du er bare gravid, tross alt :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Mye bedre med gammeldags gentlemann enn moderne "macho" som kjører sololøp og mener at dama skal klare det samme som gravid som når hun ikke er gravid, og at oppvarting, hjelp og det å ta hensyn er ut og homo.

Skrevet

Ser ikke problemet, altså.

Og plages man av noe, sier man ifra.

Skrevet

Det er vel helt åpenbart at han har gode hensikter og bare vil være snill og omsorgsfull så ja, ville holdt ut:)

Har en sånn enn selv, og selv om jeg måtte si fra noen ganger om at jeg ikke var en porselensdukke så er det motsatte mye verre.

Skrevet

skrytepave

Anonymous poster hash: acc13...1b8
Skrevet

Hvor finner man en sånn mann?

Jeg som selv er i et forhold hvor jeg verker etter bekreftelse og nærhet og omsorg ble helt grønn av misunnelse over at det finnes sånne menn.

Anonymous poster hash: 69b8d...eff
Skrevet

Jeg hadde fått litt noia. Er da ikke invalid selv om man er gravid. Jeg løftet det jeg føler for!

Anonymous poster hash: 75f2a...d69

Skrevet

Ja heldiggrisen deg!

Skrevet

Jeg har en sånn mann. Han er oppmerksom, omtenksom, kjærlig og hjelpsom. Jeg setter enormt stor pris på ham og vet at jeg er svært heldig :)

Anonymous poster hash: 70f5e...862

Skrevet

Jeg ville nok tatt en liten prat med ham og fortalt ham at det ikke er farlig for meg å gå i trapper eller bære småting, men alt i alt ville jeg synes det var fantastisk med en mann som brydde seg. Har opplevd det motsatte.

Anonymous poster hash: 85e58...6d8
Skrevet

Jeg ble kjempesyk da jeg gikk gravid, og spiste blant annet ganske dårlig. Fikk da høre ved hvert eneste måltid at "nå må du spise opp maten din Julie, du har jernmangel, baby i magen trenger næring blablabla". Det var ganske slitsomt i lengden, men mannen min gjorde det nok bare av ren kjærlighet til meg :) Så vær fornøyd med at mannen bryr seg, du! 

Skrevet

9 mnd med å bli behandlet som en prinsesse? Skulle jeg klart helt fint ;) Hadde kanskje fått litt nok av nr 1 etterhvert, men skulle fint klart å leve med det andre i noen mnd :) Er jo ikke resten av livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...