Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 og gi stikk til folk som har det vanskelig. Hvorfor? Har dere ikke lært elementær kommunikasjon da dere vokste opp? Tenker på kommentarer til kvinner som ble uplanlagt gravid: "hva tenkte du på?", "hvorfor brukte du ikke nok prevensjon?", "jeg hadde aldri i verden vurdert å bli gravid i din situasjon". Til folk som sliter med drittsekker til menn: "hvorfor valgte du å få barn med ham?" og så videre. Jeg lurer på, hva tror dere endrer seg av slike kommentarer? Dere beskriver situasjoner som KUNNE ha skjedd før, altså før historien tok en annen retning. Hva hjelper det folk som søker råd og hjelp at dere prøver å få de til å skjemmes, føle seg dumme osv? Anonymous poster hash: dad83...9f0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Her skal du få en konstruktiv tilbakemelding. Meld deg på sommerskole. Anonymous poster hash: 1c7ff...7a1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Her skal du få en konstruktiv tilbakemelding. Meld deg på sommerskole. Anonymous poster hash: 1c7ff...7a1 Det tror jeg at min arbeidsgiver ikke hadde satt noe pris på Anonymous poster hash: dad83...9f0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Min tilbakemelding: Ikke bry deg så hardt. Nærtakenhet blir så slitsomt over tid. Vennligst deg til å drifte i ting som ikke betyr noe. Anonymous poster hash: d3f88...d20
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Fordi alle andre tror at de er så mye bedre. Det beste er å ikke bry seg om negativ tilbakemelding, de har ikke noe annet i livet sitt, de må bare være negative for å få glede i deres stakkarslig liv. Anonymous poster hash: fdcac...138
Helene Harepus Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Fordi dårlig oppdragelse er ikke noe nytt og det gjenspeiler seg i oppførselen hos enkelte..
Påfuglen Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 og gi stikk til folk som har det vanskelig. Hvorfor? Har dere ikke lært elementær kommunikasjon da dere vokste opp? Tenker på kommentarer til kvinner som ble uplanlagt gravid: "hva tenkte du på?", "hvorfor brukte du ikke nok prevensjon?", "jeg hadde aldri i verden vurdert å bli gravid i din situasjon". Til folk som sliter med drittsekker til menn: "hvorfor valgte du å få barn med ham?" og så videre. Jeg lurer på, hva tror dere endrer seg av slike kommentarer? Dere beskriver situasjoner som KUNNE ha skjedd før, altså før historien tok en annen retning. Hva hjelper det folk som søker råd og hjelp at dere prøver å få de til å skjemmes, føle seg dumme osv? Anonymous poster hash: dad83...9f0
Påfuglen Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Har jeg lurt på også... Har konkludert med at noen sitter på sin høye hest og deler ut dritt i øst og vest fordi de liker det. Får de til å føle seg bedre på noe vis... Hadde vært interessant å få et ordentlig svar. Men tipper de som er sånn ikke har særlig selvinnsikt, der de sitter i egen selvtilfredshet... Slik at det blir for mye å håpe på...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 og gi stikk til folk som har det vanskelig. Hvorfor? Har dere ikke lært elementær kommunikasjon da dere vokste opp? Tenker på kommentarer til kvinner som ble uplanlagt gravid: "hva tenkte du på?", "hvorfor brukte du ikke nok prevensjon?", "jeg hadde aldri i verden vurdert å bli gravid i din situasjon". Til folk som sliter med drittsekker til menn: "hvorfor valgte du å få barn med ham?" og så videre. Jeg lurer på, hva tror dere endrer seg av slike kommentarer? Dere beskriver situasjoner som KUNNE ha skjedd før, altså før historien tok en annen retning. Hva hjelper det folk som søker råd og hjelp at dere prøver å få de til å skjemmes, føle seg dumme osv? Anonymous poster hash: dad83...9f0 Men du må jo være enig i at hvis man absolutt ikke kan ha barn nå, så bruker man prevensjon eller avstår fra samleie?? Anonymous poster hash: 583d2...302
skjotta Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 stupid is as stupid does? regner med dette er inspirert av tråden om hun som vil ha lønn av sin gjerrige samboer for å være hjemme med 2 barn mens hun ikke har opptjent rett til permisjon? og hvordan skal man gi konstruktive tilbakemeldinger på det? skal man bare svare at "samboeren din bør gi deg 10 000 pr måned"? når realiteten er at hun ikke har krav på 5 flate ører? faktum er at hun HAR valgt denne mannen. hun HAR valgt å få 2 barn med ham og hun HAR valgt å gjøre det uten å ha krav på permisjon. det mest konstruktive rådet hun kunne få der som hadde sammenheng med realiteten er at hun må få seg en jobb, og sånn er det bare. det har ikke noe med selvtilfredshet, føle seg bedre enn andre eller høye hester å gjøre, bare at noen er mer realistiske enn andre. (og hvordan kan hi i den tråden be oss om å gi henne en sum når hun ikke engang oppgir en utgiftsoversikt?)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 og gi stikk til folk som har det vanskelig. Hvorfor? Har dere ikke lært elementær kommunikasjon da dere vokste opp? Tenker på kommentarer til kvinner som ble uplanlagt gravid: "hva tenkte du på?", "hvorfor brukte du ikke nok prevensjon?", "jeg hadde aldri i verden vurdert å bli gravid i din situasjon". Til folk som sliter med drittsekker til menn: "hvorfor valgte du å få barn med ham?" og så videre. Jeg lurer på, hva tror dere endrer seg av slike kommentarer? Dere beskriver situasjoner som KUNNE ha skjedd før, altså før historien tok en annen retning. Hva hjelper det folk som søker råd og hjelp at dere prøver å få de til å skjemmes, føle seg dumme osv? Anonymous poster hash: dad83...9f0 Men du må jo være enig i at hvis man absolutt ikke kan ha barn nå, så bruker man prevensjon eller avstår fra samleie?? Anonymous poster hash: 583d2...302 Selvfølgelig, man hva hjelper det å bitche om dette når barnet er i magen eller er allerede født? For å gi den aktuelle HI skamfølelse og føle seg bedre selv siden man var så fornuftig og påpasselig med prevensjon at man ikke havnet i lignende situasjon? Hva skjedde med medfølelse og empati? Anonymous poster hash: dad83...9f0
Sint naken biltyv Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 stupid is as stupid does? regner med dette er inspirert av tråden om hun som vil ha lønn av sin gjerrige samboer for å være hjemme med 2 barn mens hun ikke har opptjent rett til permisjon? og hvordan skal man gi konstruktive tilbakemeldinger på det? skal man bare svare at "samboeren din bør gi deg 10 000 pr måned"? når realiteten er at hun ikke har krav på 5 flate ører? faktum er at hun HAR valgt denne mannen. hun HAR valgt å få 2 barn med ham og hun HAR valgt å gjøre det uten å ha krav på permisjon. det mest konstruktive rådet hun kunne få der som hadde sammenheng med realiteten er at hun må få seg en jobb, og sånn er det bare. det har ikke noe med selvtilfredshet, føle seg bedre enn andre eller høye hester å gjøre, bare at noen er mer realistiske enn andre. (og hvordan kan hi i den tråden be oss om å gi henne en sum når hun ikke engang oppgir en utgiftsoversikt?) ENIG!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 stupid is as stupid does? regner med dette er inspirert av tråden om hun som vil ha lønn av sin gjerrige samboer for å være hjemme med 2 barn mens hun ikke har opptjent rett til permisjon? og hvordan skal man gi konstruktive tilbakemeldinger på det? skal man bare svare at "samboeren din bør gi deg 10 000 pr måned"? når realiteten er at hun ikke har krav på 5 flate ører? faktum er at hun HAR valgt denne mannen. hun HAR valgt å få 2 barn med ham og hun HAR valgt å gjøre det uten å ha krav på permisjon. det mest konstruktive rådet hun kunne få der som hadde sammenheng med realiteten er at hun må få seg en jobb, og sånn er det bare. det har ikke noe med selvtilfredshet, føle seg bedre enn andre eller høye hester å gjøre, bare at noen er mer realistiske enn andre. (og hvordan kan hi i den tråden be oss om å gi henne en sum når hun ikke engang oppgir en utgiftsoversikt?) Da råder man henne enten å få seg jobb, flytte eller andre ting. Ikke spørre hva hun tenkte med når hun fikk barn nr 2 med samme mann. Anonymous poster hash: dad83...9f0
skjotta Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 stupid is as stupid does? regner med dette er inspirert av tråden om hun som vil ha lønn av sin gjerrige samboer for å være hjemme med 2 barn mens hun ikke har opptjent rett til permisjon? og hvordan skal man gi konstruktive tilbakemeldinger på det? skal man bare svare at "samboeren din bør gi deg 10 000 pr måned"? når realiteten er at hun ikke har krav på 5 flate ører? faktum er at hun HAR valgt denne mannen. hun HAR valgt å få 2 barn med ham og hun HAR valgt å gjøre det uten å ha krav på permisjon. det mest konstruktive rådet hun kunne få der som hadde sammenheng med realiteten er at hun må få seg en jobb, og sånn er det bare. det har ikke noe med selvtilfredshet, føle seg bedre enn andre eller høye hester å gjøre, bare at noen er mer realistiske enn andre. (og hvordan kan hi i den tråden be oss om å gi henne en sum når hun ikke engang oppgir en utgiftsoversikt?) Da råder man henne enten å få seg jobb, flytte eller andre ting. Ikke spørre hva hun tenkte med når hun fikk barn nr 2 med samme mann. Anonymous poster hash: dad83...9f0 etterpåklokskap er en kjip form for klokskap, men kanskje hi selv trenger å tenke over hvilke valg hun har tatt og lære av vanskelighetene hun nå har slik at hun selv kan se det urealistiske i å tro at samboeren skal lønne henne for å være hjemme. der er noe som heter at "gud hjelper de som hjelper seg selv". Nå er ikke jeg religiøs, men jeg har stor tro på at man må hjelpe seg selv, være selvstendig og ikke bare lene seg tilbake og sutre om at andre må ordne opp.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 stupid is as stupid does? regner med dette er inspirert av tråden om hun som vil ha lønn av sin gjerrige samboer for å være hjemme med 2 barn mens hun ikke har opptjent rett til permisjon? og hvordan skal man gi konstruktive tilbakemeldinger på det? skal man bare svare at "samboeren din bør gi deg 10 000 pr måned"? når realiteten er at hun ikke har krav på 5 flate ører? faktum er at hun HAR valgt denne mannen. hun HAR valgt å få 2 barn med ham og hun HAR valgt å gjøre det uten å ha krav på permisjon. det mest konstruktive rådet hun kunne få der som hadde sammenheng med realiteten er at hun må få seg en jobb, og sånn er det bare. det har ikke noe med selvtilfredshet, føle seg bedre enn andre eller høye hester å gjøre, bare at noen er mer realistiske enn andre. (og hvordan kan hi i den tråden be oss om å gi henne en sum når hun ikke engang oppgir en utgiftsoversikt?) AMEN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå