Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Det overasker meg etter brukerundersøkelse i barnehagen hvor ukritiske foreldre er iforhold til hva barna spiser. I kommunen jeg jobber i koster det foreldrene 450kr i kost i mnd, av dette får barna brød og pålegg.. Det går ca 4 skiver til barna pr dag, med baconost (firstprice) prim eller en skive ost. Ikke bare er det fryktelig lite mat ight pris, men det er jo så lite næringsfullt som man kan få det! Er det virkelig så deilig å slippe å lage matpakker at det er helt ok at barna spiser ferdigskivet brød med brelett, og prim/ost hver eneste dag? Kan ikke fatte det jeg, vi har blitt tilbudt å betale en kost pris på 25kr dagen så kan vi spise av maten vi også, enda ikke hørt om EN voksen ansatt i hele kommunen som har tatt imot dette som ett lunsjtilbud... Anonymous poster hash: d3ac6...9e0
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Det synes jeg var veldig dårlig mat for pengene ja. Vi betaler det samme og får varmmat 3 ganger i uken, gryn 1 dag og brød eller nystekte ryndstykker 1 dag. I tillegg får de melk til frokost og lunsj og frukt hver ettermiddag. Vi må ha med frokost og ettermidagsmat hvis de skal ha det, men aldri i livet om jeg hadde betalt 450,- for at barnet skulle få kjedelig brødskiver til hvert måltid.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Barna mine spiser brødskive med pålegg type skinkeost, ost, prim, kjøttpålegg, fisk, egg osv... Hva er det som er så ille? Spiser det selv også. Vi er slanke og fulle av energi... Anonymous poster hash: b44bb...04f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Det var DYRT! med så dårlig mat! I vår barnehage betaler vi kr 600 i mnd i kostpenger. De har egen kokk og får servert alle måltider der. Frokost, lunsj og ettermiddagsmat. Frokosten består av grøt og/eller brød/knekkebrød med forskjellig pålegg. Lunsjen er alltid varm, og det serveres alt fra fisk m/grønnsaker, risotto, suppe +++ Alt er laget fra bunnen av. Til ettermiddagsmåltidet får de servert hjemmelagde, grove rundstykker med pålegg og biola. Vi er ekstremt fornøyde og mener de 600 kronene er verdt hvert eneste øre! Anonymous poster hash: e194b...d9f
☆☆☆ Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Barna mine spiser brødskive med pålegg type skinkeost, ost, prim, kjøttpålegg, fisk, egg osv... Hva er det som er så ille? Spiser det selv også. Vi er slanke og fulle av energi... Anonymous poster hash: b44bb...04f Et ungen din brødskiver og pålegg for 450 kr i mnd?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Vi begynte med mat i bhg i fjor. Varm mat 1 dag i uken. Det begynte veldog bra, sunne ordentlige retter satt opp av en veldig god kokk. Men det var så mange foreldre som kranglet. Litt pga av at matordningen kom igang for fort (mat har alltid vært et issue i vår bhg, alle vil ha varm mat) og at barne (da de største på storeavd) ikke likte maten. Var som oftet alt i ett og de barna ville ha maten separert. Så nå er det tomatsuppe med makaroni og fiskepinner, den type mat. Er ganske skuffet. Dette betaler vi 130kr i måneden Anonymous poster hash: 25c58...8e0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Vi betaler 400 i måneden. stort sett brødskiver med vanlig pålegg pluss korn. varm mat rundt en gang i måneden. noen ganger baker de rundstykker. og så har de ganske variert frukt, bær osv. har med matpakke en gang i uka. jeg syns tilbudet er veldig dyrt, selvom jeg er glad for å slippe å smøre hver dag. men det er ikke så lett å klage heller, det samme tilbudet gjelder hele kommunen, og når fau er fornøyd så kommer man ingen vei. Anonymous poster hash: f547f...d51
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Barna mine spiser brødskive med pålegg type skinkeost, ost, prim, kjøttpålegg, fisk, egg osv... Hva er det som er så ille? Spiser det selv også. Vi er slanke og fulle av energi... Anonymous poster hash: b44bb...04f Et ungen din brødskiver og pålegg for 450 kr i mnd? Akkurat det har jeg ikke regnet på, men det var heller ikke det jeg lurte på! Hva sender du med i matpakka til barna hi, siden de ikke spiser brød med vanlig pålegg på? Og hva spiser de når de andre barna spiser brød i barnehagen? Anonymous poster hash: b44bb...04f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Her jeg jobber er det 260,- hver mnd. Da er det varmmat hver fredag. Fisk, kylling, grønnsakssuppe. Grønnsaker til hvert varmtmåltid. Havregrøt på tur dager. Frukt til frokost og ettermiddag. Knekkebrød på ettermiddagen. Anonymous poster hash: 15868...da4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Vi betaler 350 i mnd og får brødskiver/knekkebrød 3 dager i uka og varmmat to dager i uka. Frukt og grønnsaker hver dag klokka 14. Synes det er helt ok. Anonymous poster hash: b1aaa...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Hva skal man gjøre da? Vi betaler 300 kroner i måneden som jeg mener er alt for dyrt for det han får. Men det er jo ikke akkurat frivillig... Anonymous poster hash: 5bbdb...046
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Vi har varmmat 3 dager i uka, brødmat 2 dager og frukt og grønt eller knekkebrød som mellommåltid inkludert uten å betale mattillegg. Vi leverer matpakke til ett måltid hver dag. Barnehagen dyrker sine egne sukkererter og agurker og plukker solbær og bringebær som de rører og spiser på nybakt brød i sesongen. Barnehagen serverer hjemmelaget sunn mat, baker ofte brødet selv, lager mye vegetarisk og noen ganger fisk (nesten aldri kjøtt, det er enklere å la være når det finnes barn som både spiser vegetar, halal og kosher i bhg). Jeg ville aldri betalt 450 i mnd for kjøpebrød med prim og smøreost. Anonymous poster hash: 9c031...e81
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Det er jo det store problemet, at man ikke har noe man skal si.. i Barnehagen jeg jobber får de ikke varmmat, så langt det ikke kan pedagogisk dokumeteres som med f.eks tema afrika, da kan vi lage afrikansk mat men vi på avdelingen vår lagde ostesmørbrød, suppe, grøt osv 1 gang i uken, men fikk tilsnakk av ledelsen fordi det skulle være brødmat! Vi er pålagt å si til foreldre at nye matordningen fungerer godt, etter min mening gjør den ikke det.. Men i brukerundersøkelsen viste det seg at 90% av foreldrene var fornøyd med ordningen! Jeg kan ikke skjønne det! 450 kr i mnd, og det som går av mat hos oss med 14 barn er 1 1/2 brød om dagen,, 1/2 pk ferdigskivet ost, litt prim, litt kaviar og kanskje 1 pakke smør i uken.. De må ha med frokost selv, får 2 brødmåltider, og en dag i uken har de med matpakker..Det er forderdelig lite og dårlig for summen synes nå jeg.. I barnehagen sønnen min går koster det 300kr, dette er i en annen kommune. Her får de frokost, 2 måltider, de baker brød til 2 måltid av restene av frokostgrøten, en slags grov foccacia, de har varm mat 1-2 dager i uken, og foreldrefrokost siste fredagen hver mnd.. Merkelig regnestykke spør du meg, glad min sønn går her og ikke der jeg jobber HI Anonymous poster hash: d3ac6...9e0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Herregud, så dyrt det var! Vi betaler 300 kr i måneden. De får varm mat 3x i uka og en dag med brød. Havregrøt il frokost en gang i uka og fruktfat/knekkebrød hver dag. De har egen kokk, så jeg føler at vi er heldige Anonymous poster hash: a97dd...ece
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Barnehagen har ikke lov å ta betalt for mer enn de faktisk bruker på mat til barna. Har dere bedt om regnskap på det? Anonymous poster hash: 91f7d...5da
Honningmelon Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Det var dyrt og dårlig mattilbud. Vi betaler 150 kr mindre og får god hjemmelaget mat, grovt brød og sunt pålegg i tillegg til havregrøt hver morgen. I tillegg kommer overraskelser som gjærbakst, vafler, hjemmelaget og sunn varmmat, hjemmelagede rundstykker osv.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Barna mine spiser brødskive med pålegg type skinkeost, ost, prim, kjøttpålegg, fisk, egg osv... Hva er det som er så ille? Spiser det selv også. Vi er slanke og fulle av energi... Anonymous poster hash: b44bb...04f Et ungen din brødskiver og pålegg for 450 kr i mnd?Akkurat det har jeg ikke regnet på, men det var heller ikke det jeg lurte på! Hva sender du med i matpakka til barna hi, siden de ikke spiser brød med vanlig pålegg på? Og hva spiser de når de andre barna spiser brød i barnehagen? Anonymous poster hash: b44bb...04f Hehe. Hva er det du ikke forstår? Det er veldig DYRT for så billig mat. Poenget er dyrt, det med næring kom på siden. Flirer asså. Anonymous poster hash: 48f7d...b9c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Betaler 250,- i mnd. Da får barna lunsj, frukt, varmmat hver fredag og mat på turer. Anonymous poster hash: bdc03...ddf
Von Hertelhofen Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Der var det dårlig stelt, ja. Men foreldrene er vel ikke med inn i barnehagen, så hvordan vet de hva ungene spiser? Bortsett fra de større ungene som kan snakke selv, da.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #20 Skrevet 16. juni 2014 Som en annen skriver også, matpenger kan kun brukes til mat og det skal være et eget budsjett og regnskap for matpengene, be om å se det hvis dere er misfornøyd med hva dere får for pengene. I vår barnehage får de alt bortsett fra frukt, det tar vi med på omgang, dvs frukt for rundt 200 kr 1-2 g i året, og vi betaler 350 kr i matpenger. Til frokost for de enten brødskiver, havregrøt eller frokostblanding (i utgangspunktet er det et alternativ hver dag, men hvis noen ikke spiser havregrøt, får de brødskiver i stedt for). Til lunsj får de varmmat en gang i uka og "varmt pålegg" en dag, resten vanlig brødmat. Av og til baker de rundstykker el og spiser det i stedet for brød og når noen har bursdag, får bursdagsbarnet velge en varmrett de skal ha til mat den dagen, det kommer i tillegg til den vanlige varmmaten. Til ettermiddagsmåltidet får de knekkebrød med enkelt pålegg + frukten vi har hatt med. Jeg var veldig skeptisk da det ble innført full matservering, men er veldig fornøyd sånn det er nå. Jeg er mye mer misfornøyd på sfo, der er det stort sett bare brød og pålegg, bortsett fra "varmmat" en og annen fredag og da serverer de makaroni med ketshup... Anonymous poster hash: 704a9...249
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #21 Skrevet 16. juni 2014 Barna mine spiser brødskive med pålegg type skinkeost, ost, prim, kjøttpålegg, fisk, egg osv... Hva er det som er så ille? Spiser det selv også. Vi er slanke og fulle av energi... Anonymous poster hash: b44bb...04f Et ungen din brødskiver og pålegg for 450 kr i mnd?Akkurat det har jeg ikke regnet på, men det var heller ikke det jeg lurte på! Hva sender du med i matpakka til barna hi, siden de ikke spiser brød med vanlig pålegg på? Og hva spiser de når de andre barna spiser brød i barnehagen? Anonymous poster hash: b44bb...04f Hehe. Hva er det du ikke forstår? Det er veldig DYRT for så billig mat. Poenget er dyrt, det med næring kom på siden. Flirer asså. Anonymous poster hash: 48f7d...b9c Dette handler da overhode ikke om filter, eller at jeg ikke forstår! Jeg skjønner at du syns 450kr var mye penger. Det jeg reagerte på er at det ikke var næringsrikt nok. Veldig mange barn spiser mye brødmat, uten at de mangler viktige næringsstoffer. Det var poenget mitt. Tydeligvis ikke bare jeg som ikke forstår. Forøvrig betaler vi 150kr mindre i måneden, får det samme, men varmmat en dag i uka. Så er for så vidt enig i at det var mye penger. Men det var ikke mitt poeng eller det jeg lurte på. Ingen grunn til å være så frekk... Anonymous poster hash: b44bb...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå