Gå til innhold

Ei venninne av meg som jobber i barnehage sier

Anbefalte innlegg

Skrevet

At de babyene som er vanskelige til og få til å sove i barnehagen, blir satt med ansiktet mot solen så de lukker øynene og til slutt sovner!!

Dette kan ikke være "lov"? Jeg ble sjokkert.

Jeg sa nemlig til henne at jeg gruer meg til min lille gutt begynner i barnehagen siden han sover så lite på dagtid og bruker laaaang tid på å sovne. Dette var svaret jeg fikk.

Og nei, hun tullet ikke. Heldigvis ikke denne barnehagen min gutt skal i, men bør jeg melde fra om dette? Er en stor Espira barnehage.

Anonymous poster hash: 4845a...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper da virkelig ikke det er tilfelle, og det hadde jeg meldt fra om ja. Jeg har selv jobbet i flere barnehager, og de har aldri brukt denne metoden for å få barn til å sovne. Men man har heller ikke mulighet til å gå å trille 1 barn i 1 time. Men med nye barn strekker man seg gjerne lenger i starten, til de er vant til situasjonen. Og barna skal jo ha det godt.

Anonymous poster hash: b40a0...e8d
Skrevet

Fysj, det håper jeg er tull! Jeg ville tatt en tlf (anonym om du ikke vil utlevere venninna di) til styrer og høre om det stemmer at de gjør dette.

Anonymous poster hash: fc8b6...f74

Skrevet

Ungene sovner lettere i bhg enn hjem :)

Sol i øynene er bare ufint å bør sies fra om!!

Skrevet

Egentlig ganske smart om det fungerer. Hvilken skade skulle det gjøre?

Anonymous poster hash: 9561d...bb6
Skrevet

Vår har gjerne brukt opp mot ein time på å sovne i bhg, og stort sett 20-30 minutt. Personalet har holdt ei hand på brystet hennar til ho har sovna (ikkje skjønar eg at dei orkar). Men vår bhg har innesoving.

Eg hadde helst sett at dei gav mindre service, det vart verre å legge ho heime pga dette.

Skrevet

Hos oss ligger de å skriker seg i søvn for ped.leder mener vi ikke skal skjemme dem bort med å rugge på vogna til de sovner. Jeg pleier å gjøre det i smug de gangene jeg er sovevakt da. Orker ikke all gråtingen.

Anonymous poster hash: 69652...874

Skrevet

WTF?

Anonymous poster hash: 30c6c...25b

Skrevet

Hvis det er tilfelle så blir jeg isåfall helt kvalm av folk. Leverer barnet mitt i den tro at de tar like godt vare på han som om han skulle vært deres egen. Da burde de isåfall ikke jobbe i barnehage. Er jo rett og slett barnemishandling.

Anonymous poster hash: 2a085...b3f
Gjest Julia1984
Skrevet

Hos oss ligger de å skriker seg i søvn for ped.leder mener vi ikke skal skjemme dem bort med å rugge på vogna til de sovner. Jeg pleier å gjøre det i smug de gangene jeg er sovevakt da. Orker ikke all gråtingen.Anonymous poster hash: 69652...874

Da vekker jo barna hverandre?

Men uansett, det ville jeg tatt opp med styrer og aldri godtatt. Ta ansvar !

Skrevet

Noen her syns tydeligvis dette høres greit ut, men jeg kommer til å ta kontakt med barnehagen.

Jeg synes faktisk det hadde vært bedre å la barna gråte litt.

Kan nevne at venninna mi også sa "vi må bare huske å ta bort vogna fra sola etter at de har sovnet så de ikke blir solbrente" :-( Det var da jeg forsto at hun faktisk mente det.

Skrevet

Jeg jobber i en stor espira barnehage og dette forekommer aldri. Jeg har gått på tur i opp til en time rundt i bhg med barn for å få de til å sove. Vil de Absolutt ikke sove tar vi de opp! Er den espira bhg i Bergen?

Anonymous poster hash: d84ec...13d

Skrevet

Hadde meldt fra om begge de bhg som nevnes her, både de som lar ungene grine seg i søvn og HI's. 

Jeg blir sjokkert, det SKAL IKKE VÆRE SÅNN!

Anonymous poster hash: d77ac...5e0
Skrevet

Jeg jobber som ped leder og dette finner jeg rystende. Hvis de skriker hos oss prøver vi med å trille vogna litt, vet vugge den. Går det ikke tar vi barnet opp og prøver kort soving litt senere. Aldri skrike seg i søvn. Jeg har jobbet i flere barnehager og har aldri opplevd dette.

Anonymous poster hash: 8d6ef...952

Skrevet

Oj, den var drøy, ja!

Anonymous poster hash: dd003...4c8
Skrevet

Dere som finner det så rystende. Hva er egentlig problemet?

Skrevet

Dere som finner det så rystende. Hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 9561d...bb6

For en måte å gjøre det på tenkte nå jeg! Type "gjør det enkelt" for de som jobber der.

Og det er vel ikke ukjent at uv stråler er skadelig for øynene, spesielt på så små barn.

Skrevet

Problemet er at "metoden" grenser til tortur!

Anonymous poster hash: cb974...ddd

Skrevet

Høres vilt ut! Har selv jobbet flere år i bhg og dette hadde ingen tort å komme med som et alternativ en gang! 

Barna skal ha det godt. Ble det gråt, var det bare for en kort periode, vugging, gå i uteområdet med vogna, egen seng var det normale. Man strekker seg langt for at barnet skal bli vant. 

Ikke normalt, og si ifra til leder!! Kommunen om det er kommunal. Gå til avisa om så er.

Anonymous poster hash: 8c691...124
Skrevet

Hæ?

Vår snupp måtte alltid tilles i søvn. MEN i barnehagen er det jo fler som skal sove. Hun ble lagt i vogna si som de andre (under tak, i skyggen) og sovnet.

Anonymous poster hash: 29462...f1a
Skrevet

Jobber i bhg og de fleste sovner i vognen sine. Noen bruker 5 min, andre 30 ..... men setter aldri vognen slik at barnet får sol i øynene.

Anonymous poster hash: 0a9b6...aab

Skrevet

Dette må meldes i fra om!! Både det med solen og den barnehagen som lar ungene gråte seg i søvn!!

Her gjør personalet det de gang for at ungene skal sove, triller, vugger, koser, prøver mørkt kaldt rom osv.. Normale flotte ting, dette er en selvfølge! Ingen barn skal skrike seg i søvn eller få sol i øyene...  Stakkars små!

Anonymous poster hash: 92b07...ee5
Skrevet

Sol i øynene er jo drøyt. Men å skrike litt før man sovner dør ingen av. Hysteriske mødre som syr puter under armene på ungene er helt tragisk!

Anonymous poster hash: 8c434...d3c

Skrevet

Problemet er at "metoden" grenser til tortur!

Anonymous poster hash: cb974...ddd

Hvis det faktisk fungerer slik at ungene raskt lukker øynene og sovner hvis de får sol i øynene så tenker jeg at det må være genialt. De hadde jo ikke sovnet om det var vondt for dem.

Ungene bør jo ikke ligge å sove med sol i ansiktet, men om det bare dreier seg om å et par minutter for å få dem til å sovne ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Har jobbet i barnehage. To barn måtte trilles en stund i tilvendingsfasen, men etter noen uker sovnet de når vi la dem i vogna.

Resten sov inne. Ingen grining, og selv "umulige" barn (i følge sine foreldre) lå stille på soverommet. Tror de andre ungene ga dem trygghet. Enkelte ganger satt en av oss inne til alle sov, men som regel sa vi bare god natt el, og gikk ut med døra på gløtt.

Hadde mitt barn skreket seg i søvn i barnehagen, hadde jeg klaget til styreren, vedlagt utallige forskningsrapporter, og tatt barnet mitt ut av barnehagen. Det er ikke snakk om å sy puter under armene på barnet.

Anonymous poster hash: 9d9ee...e5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...