Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Jeg synest det er koselig med besøk, men ikke alltid like gøy i middagstider. I går kom min bror uanmeldt med 2 barn i det vi skulle sette oss til å spise. Vi er en familie på 4 og har ikke laget mat til 7 personer. Vi deler selvsagt på det vi har, men ingen fikk jo spise seg skikkelig mette og jeg måtte finn frem brødskiver etter de var dratt. Hva gjør man med sånt? Hvordan ville dere løst dette? Anonymous poster hash: 6ab49...b75
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Sagt at "hei, så hyggelig Nå står middagen på bordet her, så det passer litt dårlig med besøk. Evnt må dere gjerne sette dere på stua og vente til vi er ferdige siden jeg ikke har beregnet mat på så mange :)" Anonymous poster hash: ed693...876
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Hvis det kun skjer nesten aldri, så er det ikke noe big deal..hvis det skjer flere ganger i måneden, så kan du jo si ifra til broren din. Anonymous poster hash: 02e64...09d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Sagt at "hei, så hyggelig Nå står middagen på bordet her, så det passer litt dårlig med besøk. Evnt må dere gjerne sette dere på stua og vente til vi er ferdige siden jeg ikke har beregnet mat på så mange :)" Anonymous poster hash: ed693...876 Hvis det er et problem for dere å spise brødskiver etterpå i tillegg, ville jeg sagt dette, spesielt siden det var snakk om din bror. Ellers ser jeg ikke helt problemet med å etterfylle med brødskiver jeg da. Det er vel ikke sånn at dette skjer hver dag...? Anonymous poster hash: f8603...270
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Det skjer ikke hver dag, men ganske ofte. Feks på lørdag så visste han at vi skulle grille og at jeg hadde invitert foreldrene mine. Da dukket han opp med kone og barn. Jeg hadde innvitert foreldrene mine for det er nesten umulig å besøke de hjemme uten at min bror, kona hans og barna deres er på "besøk". Det er så jeg nesten lurer på hva de skal med eget hus, de er jo aldri hjemme. Anonymous poster hash: 6ab49...b75
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Det skjer ikke hver dag, men ganske ofte. Men da må du jo si til ham at dere oftest spiser i tiden rundt sånn og slik, og at det derfor er fint om de dropper uanmeldte besøk rundt disse tidene, og evt. heller gir beskjed på forhånd så dere får mulighet til å lage mer middag. Anonymous poster hash: 8a661...bd3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Det skjer ikke hver dag, men ganske ofte. Feks på lørdag så visste han at vi skulle grille og at jeg hadde invitert foreldrene mine. Da dukket han opp med kone og barn. Jeg hadde innvitert foreldrene mine for det er nesten umulig å besøke de hjemme uten at min bror, kona hans og barna deres er på "besøk". Det er så jeg nesten lurer på hva de skal med eget hus, de er jo aldri hjemme. Anonymous poster hash: 6ab49...b75 Da hadde jeg glatt bedt de vente i stuen mens dere spiste. Konsekvent! Han er jo bare frekk og ute etter gratis mat. Anonymous poster hash: 67064...aee
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Det skjer ikke hver dag, men ganske ofte. Feks på lørdag så visste han at vi skulle grille og at jeg hadde invitert foreldrene mine. Da dukket han opp med kone og barn. Jeg hadde innvitert foreldrene mine for det er nesten umulig å besøke de hjemme uten at min bror, kona hans og barna deres er på "besøk". Det er så jeg nesten lurer på hva de skal med eget hus, de er jo aldri hjemme. Anonymous poster hash: 6ab49...b75 Da hadde jeg glatt bedt de vente i stuen mens dere spiste. Konsekvent! Han er jo bare frekk og ute etter gratis mat. Anonymous poster hash: 67064...aee Ka, det er inntrykket mitt også, ut fra hva HI beskriver her. Anonymous poster hash: f8603...270
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Jeg tror ikke de har pengeproblemer el. men de må i alle fall ha veldig lavt matbudsjett. De spiser jo enten her eller hos foreldrene mine. Barna deres sier at de skal "hjem", så mener de hjem til foreldrene mine. Men hva min bror og mine foreldre gjør er egentlig ikke mitt problem, selv om det irriterer meg. Men når de følger automatisk med når jeg inviterer foreldrene mine da er det gått for langt. Anonymous poster hash: 6ab49...b75
Tjofsen Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Gi beskjed til broren din om at han må gi beskjed før han kommer innom. Da får du muliget til å si i fra om det passer eller ikke. Utrolig frekt å dukke opp til grillingen han visste om, men som han ikke var invitert til. Høres ut som han er ute etter mat ja.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Jeg bør vel gi beskjed ja, men ikke så lett. Vil ikke lage sjau over slike filleting, men det er bare så frustrerende. Anonymous poster hash: 6ab49...b75
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Dette er da ikke en filleting så lenge det skjer ofte og du irriterer deg over det? Og det kan sies på en fin måte. Anonymous poster hash: 8a661...bd3
Mia_73 Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Hender noen ganger at svigers kommer innom når vi spiser middag (vi har ikke fast tid for middag), har vi nok mat får de tilbud om å spise med oss, ellers får de noe å drikke mens de sitter med oss på bordet. At de venter i stua syns jeg er litt drøyt, de kom jo for å møte oss og snakke, så det kan vi gjøre mens vi andre spiser. Som du beskriver broren ville jeg nok tatt det opp, virker jo som han spiser mer hos andre enn hjemme, og det med kone og barna. Kanskje er de bare for lat eller ukreativ til å lage mat selv, men uansett burde det settes grenser.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Det skjer ikke hos meg. Anonymous poster hash: abc49...890
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Ikke alle har sterke sosiale evner nok til å forstå at slikt kan være irriterende, og hallo, det er broren din. Be ham holde ræva si hjemme, blir han sur for det er det jo bare greit en periode, du slipper besøk i hytt og pine. Brødrene mine sier jeg akkurat hva jeg vil til hvis de irriterer meg, vi har da vokst opp sammen for søren, og hvis de ikke skjønner selv at de oppfører seg teit kan noen godt fortelle dem det. Anonymous poster hash: d987a...76d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Jeg setter lite pris på uanmeldt besøk, enten det er middagstid eller ikke. Anonymous poster hash: 54b91...bd5
Superdolly Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Du må jo si fra! Når dette skjer igjen og igjen og du går og irriterer deg, så må du bare si fra. Du kan godt prøve å si det på en høflig måte, men for all del, vær tydelig! Sånn at han skjønner det. Som en anonym over her sier: Blir han fornærmet så er du kanskje kvitt ham en stund.
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Skjønner problemet ditt. Men det er broren din ta en prat med han:-) Her i huset spiser vi middag alt fra 14.30 - 18.30 er så her er det ikke lett å unngå middagstider :-)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Uanmeldt besøk er det verste jeg vet! Bortsett fra mamma og søsteren min. Og barnas venner selvfølgelig. Jeg takler ikke at venninnene mine kommer uanmeldt på besøk. Har ei som renner ned dørene her i tide og utide. Og setter seg ned og prater om seg selv. Holder på å bli gal! Hvor er folkeskikken og de sosiale antennene blitt av??? Ser de ikke at man har nok å styre med i hverdagen om ikke man skal kaste bort tiden på energisugere? Nei, nok er nok!!!! Anonymous poster hash: d4ff5...71a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #20 Skrevet 16. juni 2014 Jeg liker heller ikke uanmeldte besøk. Spesielt den tiden rett etter jobb når man holder på m middag.. Jobber fullt og er alenemor 100% så ettermiddagene er fullbooket som de er! Føler jo alltid for å servere kaffe og noe å bite i om noen kommer..kjeks eller noe.. Og synes det er ekkelt om jeg ikke har noe i skapene å servere. Anonymous poster hash: 59cdf...7ba
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #21 Skrevet 16. juni 2014 Jeg synest det er koselig med besøk, men ikke alltid like gøy i middagstider. I går kom min bror uanmeldt med 2 barn i det vi skulle sette oss til å spise. Vi er en familie på 4 og har ikke laget mat til 7 personer. Vi deler selvsagt på det vi har, men ingen fikk jo spise seg skikkelig mette og jeg måtte finn frem brødskiver etter de var dratt. Hva gjør man med sånt? Hvordan ville dere løst dette? Anonymous poster hash: 6ab49...b75 Jeg ville kanskje sagt at det er veldig hyggelig at de kommer, men at det er fint om han sier i fra på forhånd når de kommer. Si det som det er at du i utgangspunktet har beregnet mat til 4 personer. Så kan dere avtale om de tar med mat selv, dere spleiser eller om du synes det er greit å lage til alle. Anonymous poster hash: a2ff1...dd1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #22 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har en tilsvarende svigerinne m/ familie som din bror. Vi bor på samme tun som svigers, noe som gjør at de er her ofte ( så og si daglig). Jeg inviterer svigers ofte på middag, ettersom de hjelper masse til på gården. Svigerinna mi kommer gjerne rett etter henting i bhg, og liksom tilfeldig innom oss mens jeg lager middag. Før ĺaget jeg alltid litt ekstra ( typ mmakaroniog noe raskt kjøtt). Nå sier jeg bare at de kan komme inn etter at vi har spist ferdig heller. Ungene våre er små, så det blir ingen mat-ro om søskenbarna får leke i stua mens vi spiser. Vi har på seks år aldri blitt invitert på middag hos dem, så da gidder jeg ikke å bry meg. Litt kleint om vi griller, og de kommer og setter seg med oss. Men jeg byr dem ikke på middag uansett. Ferdig med envegs-middagsbesøk. Anonymous poster hash: f005a...d6f
Englenemine Skrevet 17. juni 2014 #23 Skrevet 17. juni 2014 Liker ikke uanmeldt besøk , middag el ei.
☆☆☆ Skrevet 17. juni 2014 #24 Skrevet 17. juni 2014 Heilt greit så lenge det ikkje er samme folk heile tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå