Gå til innhold

Kloring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger bare å lufte litt frustrasjon, få noen gode råd.

Har en 4 åring som går i barnehage, der er det en gutt som gjentatte ganger har klort min sønn. Barnehagen har sagt i fra en gang til oss, da var det sikkelig ille, 3 flenger i ansiktet som han nå har  stygge arr etter.

De andre gangene (3-4) har de ikke sagt noe, jeg har mått spurt hva som har skjedd (sef ikke like ille som den m flengene, men han har tydlige sår i ansiktet) da vet de ikke at noe har skjedd/ el de sier oj, ja det glemte vi å si i fra om.

De sier sef ikke hvem det er, men det gjør jo sønnen min. 

Denne gutten har også slått meg, helt ut av det blå en gang jeg kom for å hente. På torsdag sa min sønn at jeg måtte passe meg når jeg skulle hente han, for gutten hadde sagt til min sønn at han skulle gjøre det igjen.

Har snakket med de i barnehagen en gang ang dette, men opplevde vel at de ikke ser så alvorlig på det. Litt sånn: "dette har vært et problem, men er det ikke lenger"

Jeg har spurt kontakten om min sønn og gutten liksom er "gjevne" om dere skjønner. Om min gutt "terger" eller "erter", men fikk liksom ikke noe ordentlig svar på det. Man tror jo det beste om sine egene barn, men tenker at jeg ikke skal være så naiv og tro at min aldri gjør noe. Har dog aldri fått tilbakemeld fra barnehagen at det er noe problem.

Vet at det ikke bare er min sønn dette har skjedd med, og skjønner jo at denne gutten har noen problemer av noe slag (jobber selv med barn som har en vanskelig atferd), prøver å tenke på at han kanskje ikke har det så bra....men, når det går utover sønnen min er det vanskelig å ha dette fokuset.

Skal jeg snakke med lederen eller er det å bli "hysterisk", hva skal til for at de gjør tiltak? Hva kan jeg kreve av barnehagen? 

Takk for synspunkter,

Anonymous poster hash: c9d9f...2d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bedt dem holde ungen min unna den andre gutten til de fikk kontroll på ham, og med det mener jeg at hvis han har så store atferdsproblemer at han ikke gir seg på tilsnakk så må de ha en person som følger ham hele tiden som kan fjerne ham fra situasjoner.

Foreldrene må også informeres synes jeg, det her må tas tak i. Det er ikke normalt at barn i barnehagealderen truer med å skade andre.

Anonymous poster hash: 1f310...0d3
Skrevet

Takk, vet foreldrene er informert, men de har aldri sagt noe til meg.

Når sønnen min hadde bursdag for noen uker siden (rett etter at han slo meg) dukket de ikke opp (og sa ikke i fra) så de er muligens litt flaue????? Det blir jo bare min tolkning da.

Ja, tror jeg skal få snakket med de i morgen og be de sette igang noen tiltak.

Anonymous poster hash: c9d9f...2d3
Skrevet

Hadde bedt dem holde ungen min unna den andre gutten til de fikk kontroll på ham, og med det mener jeg at hvis han har så store atferdsproblemer at han ikke gir seg på tilsnakk så må de ha en person som følger ham hele tiden som kan fjerne ham fra situasjoner.

Foreldrene må også informeres synes jeg, det her må tas tak i. Det er ikke normalt at barn i barnehagealderen truer med å skade andre.

Anonymous poster hash: 1f310...0d3

Hvis han ikke har tiltak på å ha en på seg så er det ikke bare bare å sette en av de ansatte til å forfølge han. 2-3 voksne på 16-20 barn....

Anonymous poster hash: e67fa...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...