Gå til innhold

Så bekymret for livmorhalskreft:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort noe veldig dumt. Jeg har nemlig unnlatt å ta celleprøve på 7 år! Sliter så med hele settingen. Blir helt dårlig:( Men jeg klarte å mote meg opp og har nå endelig gjennomført det. Jeg har smerter (ikke kraftige) i underlivet som kommer og går. Ingen blødninger utenom menstruasjon. Likevel er jeg så bekymret for at jeg skal ha livmorhalskreft. Noen som vet hvor lang tid det tar før man får svar på celleprøve?

Anonymous poster hash: 0aa0c...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar ca 3 uker. Trøst deg med at smerter som kommer og går kan være mye!! Ofte finner de ikke ut hva det kan være heller... jeg slet med det samt mer utflod i en mnd tid. Fant ikke ut hva det var... smertene kan være cyster eller endometriose (men da har du ofte celdig smertefulle menstruasjoner i tillegg. Kjønnssykdommer kan også gi smerter? Ikke ta sorgene på forskudd;) lykke til

Anonymous poster hash: ce0f8...a01

Skrevet

tok 3 uker her-og jeg hadde celledeling grad 3-eller hva det nå enn heter. ble konisert. husker jeg ikke ordrett hva de sa,men det tar ca. 10 år før det utvikler seg til kreft.. hvis det hadde gjort det. det er rundt 20pr av de som har celledeling som vil få det.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Har ikke tatt celleprøve. Ingen gyn har klart det på meg. Jeg har også smerter som kommer og går. Jeg har ikketatt mot til meg enda..

Lykke til..

Anonymous poster hash: a8231...293
Skrevet

Tatt mot til dere? Ærlig talt! Det er gjort på et blunk!! Skjerp dere. Ego.

Anonymous poster hash: 9bd3c...7bd

Skrevet

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Når man ikke vet hva man snakker om så er det best å ikke si noe.

Google vaginisme. 4 gyn har forsøkt på meg uten hel. Jeg må i første omgang forsøke med valium - men muligens ta spinalbedøvelse. Så det er ikke bare å hoppe i det, nei..

(Ikke HI)

Skrevet

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Når man ikke vet hva man snakker om så er det best å ikke si noe.

Google vaginisme. 4 gyn har forsøkt på meg uten hel. Jeg må i første omgang forsøke med valium - men muligens ta spinalbedøvelse. Så det er ikke bare å hoppe i det, nei..

(Ikke HI)

Helt uvanlig å få spinal for det. Du får kort narkose.

Anonymous poster hash: b3af1...107

Skrevet

(Ikke HI)

Javel, takk for info.

Poenget er vel at det ikke bare er å sneie innom et gyn kontor. Jeg har hatt så traumatiske opplevelser med gyn undersøkelser at jeg utsetter og utsetter - selv om jeg meget godt vet at jeg må.

Det føles regelrett som om de kjører en kniv opp i underlivet på meg, og da har gyn bare så vidt fått inn det redskapet. Og jeg gråter meg gjennom hele timen. Får en enorm psykisk reaksjon. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Helt normal på alle andre punkt. Men jeg er også, i likhet med HI veldig redd for at dette har ført til uoppdaget kreft..

Skrevet

Jeg ble akkurat konisert, fikk en lett narkose og våknet opp etter 10-15min. Dersom du har alvorlige traumer knyttet til undersøkelser så kan du vel kanskje be om noe sånt?

Anonymous poster hash: 6c3d2...afa

Skrevet

Jeg ble akkurat konisert, fikk en lett narkose og våknet opp etter 10-15min. Dersom du har alvorlige traumer knyttet til undersøkelser så kan du vel kanskje be om noe sånt?

Anonymous poster hash: 6c3d2...afa

Ja, jeg kan få det. Jeg bare har utsatt det. Bestilte time for noen uker siden, men endte med å avlyse. Skal klare det nå denne gangen

Sorry om jeg kupper tråden din, HI. Det var jo ikke mine problemer som skulle stå i fokus. Men vi har kanskje et snev av det samme?

Skrevet

(Ikke HI)

Javel, takk for info.

Poenget er vel at det ikke bare er å sneie innom et gyn kontor. Jeg har hatt så traumatiske opplevelser med gyn undersøkelser at jeg utsetter og utsetter - selv om jeg meget godt vet at jeg må.

Det føles regelrett som om de kjører en kniv opp i underlivet på meg, og da har gyn bare så vidt fått inn det redskapet. Og jeg gråter meg gjennom hele timen. Får en enorm psykisk reaksjon. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Helt normal på alle andre punkt. Men jeg er også, i likhet med HI veldig redd for at dette har ført til uoppdaget kreft..

Bare si ifra til fastlegen din. Har du god grunn, får du gjort det dagkirurgisk i kort narkose. Tar ca 5-10 min og du kan reise hjem ca 30 min etter du har våknet. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...