Gå til innhold

Ikke skyt meg ;) - vekt og bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare et spørsmål...

Vi skal ha bilstol nr 2. Denne må være uten isofix. Men bakovervendt. Jeg ser at mange bilstoler starter på 15 kg. Småen er 12-13. Bilstolen kommer til å bli svært lite brukt.

Kan en på 12-13 kg en bruke en bilstol som går fra 15kg? Hvilke alternativer til bakovervendt bilstol har jeg? Uten isofix.

Anonymous poster hash: 42c0e...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk be-safe sine stoler, de har fra 9-25 kg, så slipper du å lure på om barnet er stort nok eller ikke!

Finnes sikkert andre merker som har i den vektklassen også.

Jeg har brukt jollyroom for mine kjøp.

Skrevet

Ville ikke kjøpt sete med feil vekt :)

Har nettopp kjøpt Britax MaxWay til min på 10,5 kg. Det er fra 9-25 kg bakovervendt :)

Skrevet

Sjekk besafe ja. De har opptil 18/25 kg bakover :)

Anonymous poster hash: ad5bb...3ee

Skrevet

Kjøp cybex pallas 2fix. 9-36 kg. Brukes med pute foran magen til 18 kg,, og så gjøres stolen om til ren beltestol, ala cybex solution.

Skrevet

Nei du må aldri sette et barn som ikke er 15kg i en slik stol. Den kan kun brukes med bilens egen trepubktssele og den løser seg ikke ut med for lav vekt.

I tillegg er disse stolene kun forovervendt. Og det ser jeg du ikke vil ha. Kan f.eks gå for britax max-way, ikke så dyr. Går til 15kg.

Skrevet

Kjøp cybex pallas 2fix. 9-36 kg. Brukes med pute foran magen til 18 kg,, og så gjøres stolen om til ren beltestol, ala cybex solution.

Såg ikke det med bakovervendt, må lære meg å lese alt :P

Hva med besafe izi plus? Den er til 25 kg og festes med belte.

Vi er godt fornøyd med den :)

Skrevet

Hva med britax multi tech, opp til 25 kg bakover og forovervendt helt opp til 6 år med bilens sele. Lang brukstid:)

Skrevet

Vi får ta oss en tur på butikk som selger bilstoler. Men det blir ikke fra 15 kg. Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 42c0e...a9e

Skrevet

Finnes vel ikke bakovervendte stoler (i Norge) som starter på 15kg vel?

Anonymous poster hash: 700f9...20d
Skrevet

Britax Multitech er et godt sete

Anonymous poster hash: 3ce6e...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...