Gå til innhold

Noen her som har hatt baby med vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

Anonymous poster hash: fa73d...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grusomt. Han var full av prikket, tydelig plaget av kløe og i tillegg var det sommer og varmt, så varmen plaget han i tillegg. Det verste er at når de får du tidlig, så er det en fare for at de kan få det igjen når de blir eldre. Unngå det så godt du kan og hvis han skulle få det likevel, prøv å lindre så godt du kan med kjølige bad og hvitvask el.

Anonymous poster hash: b3620...56d

Skrevet

Det gikk overraskende greit.

Var storebror på 4 år som ble smittet i barnehage, og jeg håpte lillesøster skulle være beskyttet gjennom morsmelken (hun ble fullammet), men det var hun ikke. To uker etter storebror kom hennes runde, da var hun 9 uker gammel.

Jeg ringte helsestasjonen og fikk snakke med barnelegen der, for å høre om det var farlig på noen måte, noe jeg måtte passe på e.l. Han sa det som regel gikk veldig greit, men at jeg kunne få resept på flytende antihistaminer mot kløen (allergimedisiner) om det ble veldig ille. Han sa også at så små hadde litt større sjanse for ettersykdommer og det kan være skummelt, så om hun fikk feber igjen når vannkoppene var på retur så skulle jeg kontakte lege med en gang.

Hun fikk så mange vannkopper, den lille kroppen var helt gnudd. Ansiktet, brystet, hele bleieområdet, armer og ben, de var overalt. Men hun taklet det kjempefint, hadde en natt hvor hun var survete, urolig og sov dårlig, men ellers virket hun lite plaget. Jeg penslet på hvitvask med en liten sminkepensel på alle koppene et par ganger om dagen og det glei greit over.

Anonymous poster hash: 892d5...384
Skrevet

Grusomt! Måtte til slutt ty til Paracet og ibux for å lindre plagene da ingenting annet hjalp... Han var da 7 mnd, og hadde vannkopper overalt! Ble smittet av storebror på 3,5 som hadde noen få vannkopper og var i storform. Håpet derfor at lillebror skulle bli smittet siden vi ble fortalt at han ville få det like lett siden han var så liten og i tillegg ble ammet... Vi angret veldig på det ønsket kan du si...

Skrevet

jeg er ikke sikker. lillemann hadde en "kopp" mellom nesa og overleppa, spurte både lege og apotekere og da fikk jeg 50-50 svar med vannkopp og brennkopp... han var ikke plaget.

Skrevet

Han hadde det da han var syv måneder gammel. Han hadde max ti prikker på hele kroppen. Jeg tok ham med til legen fordi jeg var usikker på hva slags utslett det var, og de bekreftet vannkopper. Han var kanskje litt urolig, men hadde ikke feber, og det hele var veldig udramatisk. MEN, han ble ikke immun av det. Han fikk det igjen da han var fire år, og da fikk han masse prikker og ble en del dårligere. Leste siden at det kan skje når de får det som spedbarn. 

Anonymous poster hash: 94999...396
Skrevet

Mye sutring og litt feber. Var omtrent dekket med prikker. Hadde tre stykker med vannkopper samtidig, og av dem var 7 åringen og babyen helt klart veldig syke, men så er det greit de er ferdig med det. Det gikk over raskere for babyen enn for de andre.

Anonymous poster hash: 94821...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...