Gå til innhold

Leseliste for sommeren 2014

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløbig utgave av leselista til sommeren ser slik ut - dette er det jeg hittil har i hus og har skjermet fram til St.Hans:

Mona Simpson, Anywhere but here

Tobias Wolff, Our story begins (noveller)

Pam Houston, Cowboys are my weakness (noveller)
Rob Lowe, Stories I only tell my friends (selvbiografi)

Robert A Heinlein, Starship troopers

Melvyn Bragg, The soldier's return

Stephen Crane, The red badge of courage and other stories (noveller)

Ray Bradbury, Fahrenheit 451

JD Salinger, The catcher in the rye (alltid verd å gjøre igjen)

Graham Greene, The heart of the matter

Ernest Hemingway, The old man and the sea

John Updike, Terrorist

John Steinbeck, Grapes of wrath (også gjensyn)

Reginald Rye, Twelve angry men (drama)

Melvin Crane (ed), 50 great short stories (alt fra Mansfield og Joyce til Chechov og Carson McCullers)

og så har jeg fått tips om Terry Pratchett, så kanskje det, og så Helle H sine tips:

Knud Thomsen, Klokken i Makedonia

og Borgermesteren i Monte Porco

Mary Anne Shaffer & Anne Barrow, The Guernsey literary potato peel society

hvis jeg får tak i dem. Å, for en deilig sommer dette skal bli!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, for en liste!!!

Jeg rekker ikke i nærheten en gang, men Fahrenheit 451 var på min fjorårets liste og det var god gjenles.

På årets står:

Thea von Harbou "Metropolis" (gjenles)

Bing & Bringsværd presenterer Blish, Heinlein og van Vogt "Himmelstorm"

Kurt Vonnegut Jr "Slapstick eller Aldri mer alene".

SciFi rett i fletta for sjeler som for øyeblikket ikke orker lese noe som veier mer enn 200 gram.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet
Skrevet

Skal sjekkes ut. Skeptisk til bibliotek om dagen for hater å levere.

Altså, ingenting tilsier at jeg får lest alt, kanskje det bare blir med tanken og jeg leser ti år med gamle tegneserier i stedet, men dette er i alle fall et potensiale innsamlet i løpet av våren, med tanke på "dagar utan slut".

Skrevet

Foreløbig utgave av leselista til sommeren ser slik ut - dette er det jeg hittil har i hus og har skjermet fram til St.Hans:

John Updike, Terrorist

Melvin Crane (ed), 50 great short stories (alt fra Mansfield og Joyce til Chechov og Carson McCullers)

og så har jeg fått tips om Terry Pratchett, så kanskje det, og så Helle H sine tips:

Å dæven. Litt av en liste. Her forberedes også ferien nå og leselisten vår består av en haug med lydbøker, fortrinnsvis krim, noen bøker som også er krim og arvede ukeblader som hjemmet og norsk ukeblad som er samlet opp siden jul. Tror jeg putter på med Anna karenina og ett par tre andre skikkelige klassikere som jeg også har på lydbøker for å heve meg litt nærmere din standard:)

Skrevet

John Updike, Terrorist

Å dæven. Litt av en liste. Her forberedes også ferien nå og leselisten vår består av en haug med lydbøker, fortrinnsvis krim, noen bøker som også er krim og arvede ukeblader som hjemmet og norsk ukeblad som er samlet opp siden jul. Tror jeg putter på med Anna karenina og ett par tre andre skikkelige klassikere som jeg også har på lydbøker for å heve meg litt nærmere din standard:)

Fnis, lista reflekterer ikke så mye en standard som det faktum at jeg har fått overskuddet og dobbeltkopiene fra en gammel boksamler. Og så er det jo noe med at man har godt av å bryne seg litt innimellom også, jeg har lett for å gjøre sommerraid på engelsk pocket på bokbutikken på hytta, og da blir det jo Marian Keyes og sånt lenge før det blir Chekhov, skal jeg love deg. Nå er det jo endel økonomi i å anskaffe bøker så siden dette er gratiservervelser (pluss fire lån, det er de fire jeg kunne funnet på å skaffe meg frivillig selv i sommervarmen), så blir det vinn-vinn: penger til andre ting, bøker i hyttas hylle (planen er at de skal bli der) og et bedre hode, håper jeg.

Gjest beef sister
Skrevet (endret)

Jeg tar gjerne imot boktips! Jeg tror ikke jeg leste en eneste bok i 2013, det kan i hvert fall ikke ha vært mange. Det er tragisk at det har blitt sånn, og den imponerende listen minner meg på at jeg ikke vil ha det sånn! Man må vel faktisk lese for å få leselysten tilbake?

Endret av beef sister
Skrevet

Har planer om eit nytt forsøk på "Mesteren og Margherita". Kom av uvisse grunnar ikkje lenger enn nokre sider sist, det har gått nokre år no. Kan ikkje hugse kvifor eg slutta, men hugsar godt at eg gledde meg til å lese etter bokomtalen.

Skrevet

Det var litt av en liste. Jeg leser myyyye, men har nesten ikke lest noe av det. Har en stor bunke jeg også, kan referere til den senere. Likte ikke det potetskrellet, men lo godt av den om Bernadette.

Skrevet

John Updike, Terrorist

Fnis, lista reflekterer ikke så mye en standard som det faktum at jeg har fått overskuddet og dobbeltkopiene fra en gammel boksamler. Og så er det jo noe med at man har godt av å bryne seg litt innimellom også, jeg har lett for å gjøre sommerraid på engelsk pocket på bokbutikken på hytta, og da blir det jo Marian Keyes og sånt lenge før det blir Chekhov, skal jeg love deg. Nå er det jo endel økonomi i å anskaffe bøker så siden dette er gratiservervelser (pluss fire lån, det er de fire jeg kunne funnet på å skaffe meg frivillig selv i sommervarmen), så blir det vinn-vinn: penger til andre ting, bøker i hyttas hylle (planen er at de skal bli der) og et bedre hode, håper jeg.

Her er det stort sett bare bruktkjøp og da plukker vi med oss det vi finner. Vi kjører til Sørfrankrike og det er godt å ha noe annet å høre på enn div radiokanaler igjennom Europa. Siden tv er valgt bort, og internett ikke finnes andre steder enn i servicebygninger så blir det mye lesing og spill. Lydbøker er genialt, jeg kan gjøre håndarbeid og vi voksne får roen vi trenger. Burde vært flinkere til å koble ut tv og pc ellers i året. Så veldig deilig å slippe:)

Skrevet

Jeg skal på Fretex på bokhandel i morgen, kjenner jeg!

Skrevet

Wow!

Jeg hadde også laget meg "liste". Dvs, jeg hadde gått igjennom bokhylla og laget fine bunker etter kategorier må leses, burde leses, leses hvis tid osv. Bunkene lå på salongbordet på loftsstua... Men så ble visst min mann av totalt uviss grunn angrepet av ryddemani! Så nå står alle våre bøker i alfabetisk rekkefølge i bokhylla i kjelleren...hø? Han har jo ikke akkurat for vane å rydde!! Så nå vet jeg ikke helt, må komme meg over sjokket først. Men han glemte i allefall "Analfabeten som kunne regne", så da har jeg startet på den.

Skrevet

Wow!

Jeg hadde også laget meg "liste". Dvs, jeg hadde gått igjennom bokhylla og laget fine bunker etter kategorier må leses, burde leses, leses hvis tid osv. Bunkene lå på salongbordet på loftsstua... Men så ble visst min mann av totalt uviss grunn angrepet av ryddemani! Så nå står alle våre bøker i alfabetisk rekkefølge i bokhylla i kjelleren...hø? Han har jo ikke akkurat for vane å rydde!! Så nå vet jeg ikke helt, må komme meg over sjokket først. Men han glemte i allefall "Analfabeten som kunne regne", så da har jeg startet på den.

Det var da et særs lite passende uttrykk for ryddetrang!

Analfabeten var OK, men det ble i meste laget for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...