Gå til innhold

Proteiner, What?? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal begynne med hard trening imorgen, som skal være hver dag og i en mnd.

Viktig med proteiner, dobbelt mer med proteiner.

Og det er? Hjelp?

Aldri trent før, er ikke tykk, ikke sofasliter Men har lyst å trene så jeg får mer energi og føle meg mer fin.

Anonymous poster hash: bd22a...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet ikke hva proteiner er?? Aldri hatt o-fag på skolen?

Anonymous poster hash: 1c7a3...dda
Skrevet

Jaja, men hva skal man spise da? Kjøtt, fisk??

Skrevet

Jaja, men hva skal man spise da? Kjøtt, fisk??

Kylling og egg

Anonymous poster hash: 1c7a3...dda

Skrevet

Du vet ikke hva proteiner er?? Aldri hatt o-fag på skolen? Anonymous poster hash: 1c7a3...dda

Joda vennen, men fulgte aldri med. Om du ikke vil hjelpe, så la vær ;)

Skrevet

Hvis du googler proteiner så kommer det opp MYE som inneholder akkurat det.

Anonymous poster hash: 3fe3e...978
Skrevet

Du som aldri har trent og sikkert ikke trener så mye trenger ikke mye proteiner! For normalbefolkningen ligger anbefalingene på 10-20 E % (altså 10-20 % av det totale energiinntaket). Du skal trene en del før det endrer seg, og heller ikke da er behovet særlig mye større. Spis normalt og fokuser på å få i deg nok karbohydrater i stedet, det er faktisk viktigere for deg uansett treningsform! Skal du trene ofte og har dårlig tid til å restituere mellom øktene tar du et glass melk og en brødskive raskt etter økta, men trener du 2-3 ganger i uka er ikke det så viktig som folk tror! Det er kun for å restituere så raskt som mulig for de som driver på toppen og trener mange økter og mye hver dag/uke at det er viktig! Dobbelt så mye protein vil kun gi dyr urin, og folk flest får i seg nok via normal kost! Hilsen en som hadde eksamen i idrettsernæring for under to uker siden! 😊

Anonymous poster hash: 6c1e3...248

Skrevet

Hvis du googler proteiner så kommer det opp MYE som inneholder akkurat det. Anonymous poster hash: 3fe3e...978

Det har jeg gjort, men det står kun mye om det ikke eksakt hva man skal spise, altså hvilken mat.

Skrevet

Hold deg på 1,2 gram per kg kroppsvekt du, stemmer med antall timer ca. Ikke mye protein, men nok! Hilsen meg over, så du skulle trene hver dag. Ville ikke anbefalt hard trening hver dag om du ikle er trent heller, du ber om skader.

Skrevet

Last ned matdagbok app. ShapeUp har en gratisversjon. Der får du oversikt over kalorier, proteiner og karbohydrater du skal spise. Du ser lett når du har fått i deg det du skal.

Anonymous poster hash: fe5a6...6af

Skrevet

Du som aldri har trent og sikkert ikke trener så mye trenger ikke mye proteiner! For normalbefolkningen ligger anbefalingene på 10-20 E % (altså 10-20 % av det totale energiinntaket). Du skal trene en del før det endrer seg, og heller ikke da er behovet særlig mye større. Spis normalt og fokuser på å få i deg nok karbohydrater i stedet, det er faktisk viktigere for deg uansett treningsform! Skal du trene ofte og har dårlig tid til å restituere mellom øktene tar du et glass melk og en brødskive raskt etter økta, men trener du 2-3 ganger i uka er ikke det så viktig som folk tror! Det er kun for å restituere så raskt som mulig for de som driver på toppen og trener mange økter og mye hver dag/uke at det er viktig! Dobbelt så mye protein vil kun gi dyr urin, og folk flest får i seg nok via normal kost! Hilsen en som hadde eksamen i idrettsernæring for under to uker siden! Anonymous poster hash: 6c1e3...248

Herlig, takk takk :-)

Skrevet

Hold deg på 1,2 gram per kg kroppsvekt du, stemmer med antall timer ca. Ikke mye protein, men nok! Hilsen meg over, så du skulle trene hver dag. Ville ikke anbefalt hard trening hver dag om du ikle er trent heller, du ber om skader. Anonymous poster hash: 6c1e3...248

Takk, men jeg skal trene hver dag, uansett hvor hardt det er og hvor mye vondt jeg får ;) Lysten er veldig stor og engasjement.

Skrevet

Hjelper ikke med lyst og engasjement om du går på en smell etter første uka. Da forsvinner nok både lyst og engasjement ganske fort. Ta det rolig i starten og øk gradvis, så går det nok bedre....

Anonymous poster hash: bfbc0...9d6

Skrevet

Tren ikke samme muskler hver dag. Da får ikke du ønsket resultat, du kan ødelegge musklene på det. Bein 1 dag, og rygg og armer neste dag

Anonymous poster hash: 3c632...0ce

Skrevet

30 day shred skal jeg ta.

Hi

Skrevet

Spis kyllingfilet, tunfisk, drikk skummetmelk og spis ost.

Andre ting som inneholder proteiner:

- alt av kjøtt, særlig renskåret kjøtt (men ikke spis for mye rødt kjøtt, spis heller mer kylling og fisk!)

- fisk

- kikerter

- eggehviter

Anonymous poster hash: 316f9...68e

Skrevet

Hold deg på 1,2 gram per kg kroppsvekt du, stemmer med antall timer ca. Ikke mye protein, men nok! Hilsen meg over, så du skulle trene hver dag. Ville ikke anbefalt hard trening hver dag om du ikle er trent heller, du ber om skader. Anonymous poster hash: 6c1e3...248

Takk, men jeg skal trene hver dag, uansett hvor hardt det er og hvor mye vondt jeg får ;) Lysten er veldig stor og engasjement. Anonymous poster hash: bd22a...89a

Uansett hvor mye lyst du har bør du begynne med annenhver dag, ellers kommer du til å bli skadet og måtte ta en treningspause..

Evt. kan du annenhver dag (når du ikke trener hardt) gjøre noe annet som å sykle, gå lang tur, svømme eller lignende. Du må for all del IKKE trene styrketrening hver dag. Restitusjon er en like viktig del som selve treningen.

Anonymous poster hash: 316f9...68e

Skrevet

Herlighet! En person som ikke har peiling på verken kosthold eller trening skal trene hver dag de neste 30 dagene og spise proteiner? Lykke til med det.

Anonymous poster hash: 0d545...777

Skrevet

Herlighet! En person som ikke har peiling på verken kosthold eller trening skal trene hver dag de neste 30 dagene og spise proteiner? Lykke til med det.Anonymous poster hash: 0d545...777

Jo takk for det. Driter hva andre måtte mene om det, og vel som du ;)

Skrevet

Du som aldri har trent og sikkert ikke trener så mye trenger ikke mye proteiner! For normalbefolkningen ligger anbefalingene på 10-20 E % (altså 10-20 % av det totale energiinntaket). Du skal trene en del før det endrer seg, og heller ikke da er behovet særlig mye større. Spis normalt og fokuser på å få i deg nok karbohydrater i stedet, det er faktisk viktigere for deg uansett treningsform! Skal du trene ofte og har dårlig tid til å restituere mellom øktene tar du et glass melk og en brødskive raskt etter økta, men trener du 2-3 ganger i uka er ikke det så viktig som folk tror! Det er kun for å restituere så raskt som mulig for de som driver på toppen og trener mange økter og mye hver dag/uke at det er viktig! Dobbelt så mye protein vil kun gi dyr urin, og folk flest får i seg nok via normal kost! Hilsen en som hadde eksamen i idrettsernæring for under to uker siden!

Folk flest får i seg for mye karbohydrater som det er. Oppfordrer man da til at noen som skal ta et opplegg som hi skal gjennom til å spise enda mer karbohydrater så er det snarveien til å få betennelser...

Anonymous poster hash: 37f4b...93f

Skrevet

Hvis planen din er å bygge muskler så skal du ha 2 g protein pr kilo kroppsvekt av idealvekten din.

Kjøtt, fisk, cottagecheese, gresk yoghurt...

Hadde nok egentlig gitt f... i 30 days og heller gått på treningsstudio og fått veiledning. Det er tull å trene styrke hver dag.

Skrevet

Hehe, 30 days shred er ikke akkurat hardtrening ;)

Bare kjør på du, det er ikke skadelig for deg å trene 20 min hver dag med de øvelsene der, jumping jacks, situps og push-ups blir du ikke skadet av.

I hovedinnlegget hørtes det ut som du skulle legge deg på skikkelig hardtrening, med vektløfting og kondisjonstrening i harde økter hver dag. Da hadde det vært greit å begynne smått å jobbe formen gradvis oppover, men 30 days shred er god gammeldags trim, det er bare å kjøre på.

Du trenger overhodet ikke øke inntaket av proteiner når du skal gå gjennom det programmet der, bare konsentrer deg om å spise sunt og varier. En god leveregel er at du skal spise grovt og grønt, kornprodukter skal være grove og spis masse varierte grønnsaker. Kutt ned på sukker og hvitt hvetemel.

Så skal du se du kommer i bedre form på disse 30 dagene, lykke til :)

Anonymous poster hash: 94a75...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...