Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Jeg er litt over 30 og har nettopp fått barn. Har ikke fullført videregående. Jobbet i butikk siden jeg var 19 år. Ønsker nå å ta en kort "enkel" utdanning på f.eks aof. Men må jeg først ta generell studiekompetanse da? Kunne f.eks tenke meg å jobbe som sykepleier eller som sekretær/kontorarbeid. Noen som kan hjelpe/som vet? Anonymous poster hash: 0c8de...6bb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Jeg er litt over 30 og har nettopp fått barn. Har ikke fullført videregående. Jobbet i butikk siden jeg var 19 år. Ønsker nå å ta en kort "enkel" utdanning på f.eks aof. Men må jeg først ta generell studiekompetanse da? Kunne f.eks tenke meg å jobbe som sykepleier eller som sekretær/kontorarbeid. Noen som kan hjelpe/som vet?Anonymous poster hash: 0c8de...6bb Kan man forresten få dekket noe av nav? :-) Anonymous poster hash: 0c8de...6bb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Tror du ha generell studiekompetanse ja, men husk at dine år i arbeid teller! Du kan dessverre ikke få dekket det av NAV, med mindre du har store pykiske problemer. Men du kan ta opp studielån eller ha en jobb ved siden av (de fleste skoler tilbyr enten kveldsstudier eller dagstudier. Du kan studere om kvelden og jobbe om dagen) Anonymous poster hash: 8d6fe...e15
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Hør med voksenopplæringen i ditt fylke, du kan ha rett til å fullføre vgs og skaffe deg studiekompetanse uten at det koster noe.
Countess Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Her jeg bor er i alle fall voksenopplæringen gratis. Jeg tok i alle fall studiekompentansen i fjor, og hadde ingen kostnader. Vi fikk også låne bøker på skolen
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Hva nøyaktig vil du ha dekket av nav? Lønn som du går glipp av eller studiemateriell? Du får ikke dekket noe, du må ta studielån og jobbe i tillegg. Det må alle andre også. Djises, nav er ikke en minibank. Anonymous poster hash: 33e83...dac
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Hvis du er med i fagforening kan det hende at de vil dekke noe... Anonymous poster hash: 04335...e3c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Og her i kommunen lyses det ut stillinger som sykepleier eller førskolelærer der du utdannet deg og får full lønn under utdanning samtidig som du jobber en del. Du binder deg til å jobbe et år for dem. Men da må du ha studiekompetanse først. Anonymous poster hash: 04335...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå