Gå til innhold

Noen som er kjent i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på et par ting fordi vi skal på ferie dit med to barn i barneskolealder i sommer. Er det noen gode lekeplasser i Bergen, gjerne med litt spennende eller utfordrende lekeapparater? Lurer også på hvor i Bergen man drar om man vil bade med barn hvis en er avhengig av kollektivtransport. Det siste jeg lurer på, er om noen har vært på både St.hansfeiringen med tønnebål og den på et museum og kan si noe om hvilken som er morsomst for barneskolebarn og hvorfor.

Er det noe vi absolutt bør få med oss når vi er i Bergen med barn?

Håper på gode tips! :-)

Anonymous poster hash: 0d0c0...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekeplassen på Fløyen er både kjekk og utfordrende.

Anonymous poster hash: bb752...680

Skrevet

Hvor på Fløyen? Har vært der en gang, men husker ikke at jeg så noen lekeplass (men så heller ikke etter det). Er det mange lekeapparater der?

Skrevet

Jeg har yngre barn enn del, så er ikke så veldig god på utfordrende lekeplasser, dessverre... Men lekeplassen på Fløien er nettopp pusset opp, den skal være ganske fin.

Ang. badeplasser er det vel ganske greit å komme seg til Gamlehaugen med buss: http://www.gamlehaugen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=5〈=no Badeplasse. Ligger bak/i Hagen til selve Gamlehaugen.

St Hans feiringene har jeg ikke vært med på, så kan ikke si noe om hva som er best. Men feiringen på Laksevåg er sikkert spennende, tønnebålet er ENORMT 😉

Ellers vil jeg trekke frem Vilvite for barn i den alderen http://www.vilvite.no

Håper dere får en flott tur, og at været holder 😉

Skrevet

Hvor på Fløyen? Har vært der en gang, men husker ikke at jeg så noen lekeplass (men så heller ikke etter det). Er det mange lekeapparater der?

Den ligger akkurat på toppen, du ser den ganske med en gang hvis dere tar Fløibanen opp.

Skrevet

På Fløien er lekeplassen pusset opp og den er fin for litt eldre barn.

Bading; ute er det fint på kyrkjetangen (buss 51 fra sentrum og du går av ved bønes - evt spør bussjåfør hva som er nærmest, et lite stykke å gå) og nordnes bad (gå avstand fra sentrum). Inne er vi glade i vannkanten, her er det vannsklier og flere ulike basseng (buss mot loddefjord). Bowling finnes også der og er poppis hos mine barn.

Mine barn liker å gå tur, så tur opp ulriken og fløien er kjekt.

Vil-vite-senteret er absolutt å anbefale. Er det drittvær har man leos lekeland på kokstad (nesten ved flyplassen -usikker hvilken buss, men mulig du kommer dit med 51-bussen).

Håper dere får en fin ferie i Bergen! Velkomne skal dere være:)

Anonymous poster hash: 0d2cb...2d9

Skrevet

Lekeplassen på Fløien finner dere enkelt. Ligger rett ved restauranten når du kommer opp på toppen.

Anonymous poster hash: 0d2cb...2d9

Skrevet

Akvariet er også fint å få med! :-)

Skrevet

Nordnes sjøbad er ok og i byen.

Anonymous poster hash: f3d1c...afa

Skrevet

Tusen takk for svar! :-) Vil gjerne høre om flere lekeplasser og om noen har vært på begge St.hansarrangementene og har noen synspunkter om dem... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...