Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Jeg skal over i ny jobb og nytt yrke, jeg går fra 50% stilling til 100%. Men i overgangen må jeg være begge plasser ut oppsigelsestiden på 50% stillingen. Det vil si jeg drar hjemme fra halv 7 og er hjemme tidligst halv 7 på kvelden, i tillegg til at jeg må jobbe en dag i helgen annen hver helg. Jeg er alenemor (far er ikke inne i bilde) og har ordnet med barnevakt når jeg er på jobb utenom barnehage tidene. Jeg må holde på slik i ca 3 måneder. Er dette galskap? Har hatt folk som har reagert... I den nye jobben vil jeg ha en god lønn og mulighet til å jobbe meg opp i systemet, i tillegg til å drive med noe jeg virkelig trives med. Alternativet var å fortsette i den gamle jobben og basere meg på hjelp fra NAV... Anonymous poster hash: 97e00...37c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Kan du ikke vente med å begynne i ny jobb til du har jobbet oppsigelsestiden i den gamle? Er da det som er vanlig... Høres ut som galskap å holde på slik i tre mnd spør du meg... Anonymous poster hash: a3d5a...aa2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Kan du ikke vente med å begynne i ny jobb til du har jobbet oppsigelsestiden i den gamle? Er da det som er vanlig... Høres ut som galskap å holde på slik i tre mnd spør du meg... Anonymous poster hash: a3d5a...aa2 Kan du ikke vente med å begynne i ny jobb til du har jobbet oppsigelsestiden i den gamle? Er da det som er vanlig... Høres ut som galskap å holde på slik i tre mnd spør du meg... Anonymous poster hash: a3d5a...aa2 De trengte folk som kunne starte med en gang, og dermed måtte jeg gjøre slik. Fordelen er at jeg blir kvitt noe gjeld (studielån) og får ordnet meg en skikkelig egenkapital. Og den jobben jeg har som er inne i en ekstremt stille periode kunne jeg ikke få ulønnet permisjon fra, i følge sjefen... HI Anonymous poster hash: 97e00...37c
topsytail Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Dette klarer du, senk standarden på ting hjemme til du er ferdig med de tre månedene så går d nok bra. Lykke til med ny jobb :-)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Jeg hadde nok satser selv, men tre måneder er lenge! Hadde passet på å bruke feriedagene og sykedager på den gamle jobben. Ja, sykedager... Skyt meg! Anonymous poster hash: af3fe...3e1
katten og krapylet Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Enig med topsytail. Dette blir ganske tøft, men du gjør det av en grunn, for å skape en bedre fremtid for dere begge! Pust med magen, utnytt tiden med barnet max når dere har mulighet, tre måneder går fort og så angrer du ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Galskap. Du er ingen god forhandler skjønner jeg... Anonymous poster hash: 3b73f...632
Nimas Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Får du ikke forhandlet deg til tidligere oppsigelse på din første jobb? Er de virkelig så vrange ? Alt er mulig, går du inn i dette med en positiv innstilling og ser at det er forbigående så klarer du det Sliten blir du nok, men det ser ut som du ser fordelene også Gratulerer med ny jobb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 Galskap. Du er ingen god forhandler skjønner jeg... Anonymous poster hash: 3b73f...632 Galskap. Du er ingen god forhandler skjønner jeg... Anonymous poster hash: 3b73f...632 Sjefen avviste totalt noen muligheter for ulønnet permisjon i oppsigelsestiden, hvordan kan man forhandle når man blir avvist? tilbydde også å skaffe kandidater for vikarer som i tillegg har erfaring... Ny jobben fikk jeg kun hvis jeg kunne begynne med en gang.... HI Anonymous poster hash: 97e00...37c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Får du ikke forhandlet deg til tidligere oppsigelse på din første jobb? Er de virkelig så vrange ? Alt er mulig, går du inn i dette med en positiv innstilling og ser at det er forbigående så klarer du det Sliten blir du nok, men det ser ut som du ser fordelene også Gratulerer med ny jobb Får du ikke forhandlet deg til tidligere oppsigelse på din første jobb? Er de virkelig så vrange ? Alt er mulig, går du inn i dette med en positiv innstilling og ser at det er forbigående så klarer du det Sliten blir du nok, men det ser ut som du ser fordelene også Gratulerer med ny jobb Sjefen er ganske vrang og driver med forskjellsbehandling av de ansatte, så tviler at jeg får :/ klarte og få flyttet all ferie til siste del av oppsigelsen i alle fall og fått sjefen til å sette andre på det lille ekstra jeg hadde påtatt meg for en periode. Men selv det var vanskelig og få fikset... Fokuserer på fordelene så godt jeg kan HI Anonymous poster hash: 97e00...37c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Dette klarer du, senk standarden på ting hjemme til du er ferdig med de tre månedene så går d nok bra. Lykke til med ny jobb :-) Dette klarer du, senk standarden på ting hjemme til du er ferdig med de tre månedene så går d nok bra. Lykke til med ny jobb :-) Det er det jeg kommer til å gjøre Ungen vil få middag hos barnepasserne (familie som er daglig innom til vanlig), jeg kommer til å må spise på jobb og i blant i kantine, så det blir ikke så mye og gjøre hjemme siden vi blir bare til å sove der. Enig med topsytail. Dette blir ganske tøft, men du gjør det av en grunn, for å skape en bedre fremtid for dere begge! Pust med magen, utnytt tiden med barnet max når dere har mulighet, tre måneder går fort og så angrer du ikke. Enig med topsytail. Dette blir ganske tøft, men du gjør det av en grunn, for å skape en bedre fremtid for dere begge! Pust med magen, utnytt tiden med barnet max når dere har mulighet, tre måneder går fort og så angrer du ikke. Har plan om på fridagene jeg har skal vi to dra i badeland ol. bare oss to Og kveldene får jeg liten tid så jeg får utnytte den tiden til det fulle ja HI Anonymous poster hash: 97e00...37c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Virker som en arbeidsplass det er lurt å komme seg bort fra iallefall. Lykke til. Var gjennom noe liknende en gang, slitsomt men fort glemt i ettertid så det går nok bra. Anonymous poster hash: 63313...7f6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Stakkars lille barn. Anonymous poster hash: daa6f...9e8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 Stakkars lille barn. Anonymous poster hash: daa6f...9e8 Ja stakkels lille barn som har en mor som forsøker å forsørge det og ikke bare går på NAV og krever penger. 3 md går fort og jeg er sikker på at HI har sørget for gode barnepassere i perioden. HI. lykke til. Dette kommer til å gå fint- det blir tøft, menbelønningen kommer senere Anonymous poster hash: d67c0...e4b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Stakkars lille barn. Anonymous poster hash: daa6f...9e8 Ja stakkels lille barn som har en mor som forsøker å forsørge det og ikke bare går på NAV og krever penger. 3 md går fort og jeg er sikker på at HI har sørget for gode barnepassere i perioden. HI. lykke til. Dette kommer til å gå fint- det blir tøft, menbelønningen kommer senere Anonymous poster hash: d67c0...e4b Stakkars lille barn. Anonymous poster hash: daa6f...9e8 Ja stakkels lille barn som har en mor som forsøker å forsørge det og ikke bare går på NAV og krever penger. 3 md går fort og jeg er sikker på at HI har sørget for gode barnepassere i perioden. HI. lykke til. Dette kommer til å gå fint- det blir tøft, menbelønningen kommer senere Anonymous poster hash: d67c0...e4b Barnevakten er nær familie som hun kjenner godt HI Anonymous poster hash: 97e00...37c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 Takk for lykke ønskingene Gleder meg til å være ferdig med å basere halve inntekten min fra NAV, og få en samlet (større) og fortjent lønning Men gleder meg mest til dette hardkjøret er over I morgen starter hardkjøret frem til en ukers ferie som jeg skal ha (da skal jentungen skjemmes bort litt og ) Lurer på om noen egentlig hadde reagert hvis jeg ikke hadde barn.... HI Anonymous poster hash: 97e00...37c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå