Gå til innhold

La en av besteforeldrene ha 3 åringen en hel uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde i sommer og barnet må ta ut sommerferie. En av besteforeldrene har tilbudt seg å passe barnet en hel uke, men vil ha barnet for seg selv og finne på ting i området hun bor.
Jeg synes at en uke er alt for lenge for et barn på 3 år. Vil gjerne at barnet skal få all oppmerksomhet før lillebror kommer så klart, og jeg er selvsagt ikke like aktiv som vanlig akkurat nå. Far til barnet skal jobbe hele sommer.

Jeg føler det tungt å ikke få se barnet mitt på en hel uke. Men hva er på en måte best for barnet??

Anonymous poster hash: b143e...4e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn på 3 år hadde i allefall ikke hatt godt av å være borte fra meg ei hel uke. Hun savner mamma veldig etter to netter.

Skrevet

Tror du ikke barnet hadde elsket å være hos besteforeldre en uke? :) Spørs jo selvsagt hvor god kontakt ungen har med besteforelderen det gjelder, men om det skulle skjære seg, er det vanskelig å hente etter noen dager da? 

Skrevet

Tror du ikke barnet hadde elsket å være hos besteforeldre en uke? :) Spørs jo selvsagt hvor god kontakt ungen har med besteforelderen det gjelder, men om det skulle skjære seg, er det vanskelig å hente etter noen dager da?

En uke er lenge for en 3-åring. Min jente har masse kontakt med besteforeldre og elsker å være der. Men, en uke hadde vært alt for lenge uansett. Tenker at et par dager er nok for en som ikke er større.
Skrevet

Det hadde gått helt fint for mine barn.

Anonymous poster hash: bfecc...afc

Skrevet

Har ikke vært et problem for min toåring, ho kom hjem fra farmor og farfar etter halvannen uke der forrige mandag og ho hadde storkost seg. Vi skypet og snakket på tlf hver dag og jeg sang nattasang over tlf hver kveld. Så lenge barnet er trygg på de det er hos ser jeg ikke problemet. men det er jo selvfølgelig forskjell fra barn til barn også.

Anonymous poster hash: b80db...888
Skrevet

3-4 dager x 2 vil jeg si er bedre. Hadde heller ikke likt en hel uke.

Skrevet

Jeg hadde lett sendt mine barn 1 uke med bestemor og bestefar farmor og farfar.

Skrevet

Jeg syns du er heldig.

Hadde blitt glad hvis besteforeldre her ville hatt en uke ferie med mitt barn.

Her går det ikke, er "for mange" barnebarn til at det kan gå og på andre siden har de ikke helse til det.

Jeg hadde lett gjort det. Og det er helt klart å ringe og hente barnet dersom det vil hjem ..

Skrevet

Jeg sendte barnet mitt til besteforeldre for korte perioder til å begynne med, men nå som han er snart 3 så får han bli der i 4-6 dager alt ettersom, han STOR trives!

Anonymous poster hash: e626a...fa6
Skrevet

Jeg er borte fra mine barn 10-12 dager i strekk, i alle fall 3 ganger i året. Innimellom er de med pappan sin, men også med besteforeldre. Dette har aldri vært noe problem og barna takler det flott - de er trygge på besteforeldrene sine. 

Og dere kan bare slappe av - det er i jobbsammenheng og ikke valgfri reising. Det er også jeg som står for hovedinntekten til familien, så det er ikke noe alternativ å slutte... :-)

Anonymous poster hash: 28815...ebd
Skrevet

Mitt barn var hos besteforeldrene en uke, rett før hun fylte 3 år, og hun storkoste seg. Nå ble mine barn skilsmissebarn, og minste var 1,5 år da. Så 2 år gammel var jo han en uke i strekk hos pappa på sommeren.

Anonymous poster hash: 0e6eb...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...