Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Vi skal en uke på ferie i sommer. Lurer på om hun skulle fått 1000 kr og disponere den uken. Synes dere det er mye, lite eller passe? Anonymous poster hash: 027ca...da3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Syntes egentlig det var lite til en ferie. Men det kommer jo an på om hun må gjøre noe for de eller ikke. Får hun de bare rett i hånda uten å måtte jobbe for de er det greit. Får hun spesielle oppgaver som f.eks hjelpe å male hus, klippe gress, trimme hekk, vaske bil osv, så kan du godt gi mer. Det går fort litt penger på shopping. Fikk selv rundt 3000 da jeg var 14 for 16 år siden, og jeg føler at det var helt greit da. Anonymous poster hash: cac25...32b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Dette er sånn hun får uten å gjøre noe. Får tenke litt om jeg bør gi mer. Hører gjerne med flere. Takk for svar. Anonymous poster hash: 027ca...da3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg synes 1000 kr er nok fra foreldre, vil de ha mer får de klippe plenen for den gamle naboen og lignede for å tjener penger selv. Unger har godt av å lære seg at penger vokser ikke på trær, så skal de ha mye penger må de jobbe for det sånn som alle andre må. Anonymous poster hash: 5ab22...072
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Kommer jo an på så mye. Hvor skal dere? Til syden eller storby- det sier jo litt om muligheten for shopping. Hvordan er økonomien deres og hva skal det dekke? Reiser dere med andre med barn på samme alder som kanskje får mye mer? Vi skal også på ferie i en uke og 8 åringen har ganske mye mer enn det i lommepenger. Hun har derimot spart bursdagspenger, lommepenger, fått en del av familie til denne reisen og har solgt unna masse leker hun ikke bruker lengre;-) Hadde jeg hatt råd hadde jeg gitt 14 åringen mer, men også krevd noe av henne. Anonymous poster hash: 24feb...d3e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Det kommer helt an på hvor dere skal reise, hvordan deres økonomi er og hva disse pengene er ment til å dekke. Anonymous poster hash: acefa...d3e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Vi skal til Bø i Telemark. Er ingen i samme alder. Et søsken på 8. Er alene og ikke så veldig god inntekt. HI Anonymous poster hash: 027ca...da3
geitemarken Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Vi skal til Bø i Telemark. Er ingen i samme alder. Et søsken på 8. Er alene og ikke så veldig god inntekt. HI Anonymous poster hash: 027ca...da3 Det er nok penger. Det er sikkert ikke sååå mye å shoppe der annet enn is. Om hun vil ha mer kan hun som andre foreslår forsøke å jobbe for pengene. Litt barnevakt her og der blir fort litt penger det å ) Min jente har hatt sommerjobb fra hun var 14 på en lokal gård og ved et hundesenter. Disse pengene bruker hun som lommepenger når hun reiser.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Vi skal til Bø i Telemark. Er ingen i samme alder. Et søsken på 8. Er alene og ikke så veldig god inntekt. HI Anonymous poster hash: 027ca...da3 Helt greit. Mer enn nok syns jeg. Hadde vært noe annet om dere skulle til en storby eller lignende. God ferie:-) Anonymous poster hash: 24feb...d3e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 Her reiser vi mye, og jeg har en på 13 år, hun må spare penger selv. Nå får hun 200 kr i ukepenger for å gjøre ganske lite, og kan tjene mer ved å gjøre mer hjemme. Så hun får ikke noe ekstra av meg. Jeg betaler selvfølgelig for is og sånne ting. Men da blir det ikke shopping hvis hun ikke sparer noe. Dette er og fordi hun skal lære seg verdien av penger, jeg har og hatt problemer med at hun har nektet å gjøre noe hjemme, også den uken jeg lå rett ut med lungebetennelse og bihulebetennelse. Og jeg er helt alene, har ikke familie eller barnefar som stiller opp, og har et mindre barn og. Og hun har et digert klesskap fult av klær, og hun trenger virkelig ikke mer. Er jo ingenting hun trenger, og hvorfor skal jeg sponse bare tull. Jeg er ikke glad i overforbruk. Anonymous poster hash: 6ecba...1c2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #11 Skrevet 14. juni 2014 Vi skal til Bø i Telemark. Er ingen i samme alder. Et søsken på 8. Er alene og ikke så veldig god inntekt. HI Anonymous poster hash: 027ca...da3 Hvor lenge blir dere borte? Hvis du er alene tenker jeg at 800kr også er helt fint. Men spørs kanskje hvor lenge dere skal være der og hva du tenker hun trenger pengene til. Anonymous poster hash: acefa...d3e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #12 Skrevet 14. juni 2014 Vi skal til Bø i Telemark. Er ingen i samme alder. Et søsken på 8. Er alene og ikke så veldig god inntekt. HI Anonymous poster hash: 027ca...da3 Hvor lenge blir dere borte? Hvis du er alene tenker jeg at 800kr også er helt fint. Men spørs kanskje hvor lenge dere skal være der og hva du tenker hun trenger pengene til. Anonymous poster hash: acefa...d3e Ser nå at det var en uke. Jeg hadde gitt 800-1000 alt ettersom hva økonomien tillater Anonymous poster hash: acefa...d3e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #13 Skrevet 14. juni 2014 Hva i alle dager skal en 14-åring bruke 1000 kr på i Bø på en uke? Det er jo ikke akkurat et sted man drar til for å handle noe spesielt, så 1000 kr på is og brus og godteri?? Antar jo at du betaler mat og ting dere skal gjøre utenom. Jeg hadde betalt for en is nå og da og ikke gitt en så stor pengesum i det hele tatt, kanskje et par hundre kroner hun kunne bruke som hun ville for å slippe og spørre meg hver gang hun vil kjøpe en liten ting, men på ingen måte mer enn det. Anonymous poster hash: 247f6...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå