Gå til innhold

Dere som er sammen med en utlending

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket språk snakker dere sammen hjemme?

Anonymous poster hash: 56e2c...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i ordet utlending da.....er gift med en fra Colombia og vi snakker godt norsk.ei venninne er gift med en fra Tyrkia der de snakker engelsk..,han går på norskkurs

Anonymous poster hash: 3f6a6...998

Skrevet

Vi snakker en blanding av norsk og engelsk. 

Anonymous poster hash: ddb7f...57f
Skrevet

Jeg er ikke sammen med en utlending, men har en venninne som er det. Hun er gift med en engelskmann.

De snakker både norsk og engelsk sammen, begge to snakker jo begge språk så de kan fort snakke på hvert sitt språk også. 

De møttes da hun studerte i London og han lærte norsk av henne i årene de bodde der, da de flyttet til Norge intensiverte han og gikk flere norskkurs og snakker nå flytende norsk. Så de kan bytte mellom språkene ettersom det passer og hun sier selv det er litt tilfeldig hvilket språk de snakker sammen.

Anonymous poster hash: eb9a6...214
Skrevet

Var gift med en araber og vi snakket arabisk hjemme.

Anonymous poster hash: bdd57...c24
Skrevet

Mannen min er fransk, og vi snakker norsk sammen. Han snakker fransk med barna :)

Anonymous poster hash: 5a6bd...8db
Skrevet

mannen min er svensk indisk, vi snakker svensk & engelsk hjemme. mannen prater svensk & jeg har vokst opp med svensk ste mor å snakker alltid svensk med svensker... (aner ikke hvorfor) englsk fordi vi bare gjør det. når jeg tenker meg om har jeg ikke prata norsk på snart 3 mnd :P 

Anonymous poster hash: 2ddf7...2a4
Skrevet

Snakker norsk med barna. Jeg og mannen snakker mest norsk og litt engelsk sammen.

Skrevet

Jeg snakker norsk med barnet, mannen snakker arabisk. Sammen snakker vi engelsk, norsk og arabisk

Anonymous poster hash: a6cde...15e

Skrevet

Vi snakker engelsk, norsk og tysk sammen. Begge kan alle.

Anonymous poster hash: 917ce...3ad

Skrevet

Vi snakker både engelsk og norsk.

Skrevet

Vi snakker engelsk sammen, engelsk til barnet når vi er sammen, mens jeg snakker norsk alene med barnet. Hun svarer nesten alltid på norsk, men forstår begge språk like godt. 3 år til høsten.

Anonymous poster hash: 80e59...dc5

Skrevet

Engelsk, norsk og hans språk. Jeg snakker norsk til ungen, han snakker morsmålet. Kommer noe arabisk inn i ny og ne pga religionen hans.

Skrevet

Engelsk til hverandre, han prater engelsk til ungene og jeg norsk. Av og til prater han norsk til dem og jeg engelsk.. Han er britisk.

Anonymous poster hash: 006f8...ebe

Skrevet

Jeg er gift med en chilener. Vi snakker spansk hjemme. Barna hopper mellom spansk og norsk ettersom.

Skrevet

beggw snakker begge språk og engelsk så hvilket vi lander på er helt tilfeldig.

Skrevet

Jeg snakker norsk, han snakker trøndersk!

Anonymous poster hash: cc982...114

Skrevet

norsk og engelsk her. Jeg snakker norsk/engelsk og mannen min engelsk 

Anonymous poster hash: 597b0...225
Gjest beef sister
Skrevet

Han snakker som regel til meg på sitt morsmål, men det hender at det går i engelsk også. Jeg snakker engelsk.

Skrevet

Gift med en franskmann. Vi snakker engelsk og norsk, han snakker fransk og norsk til barna

Anonymous poster hash: 29c86...7d7

Skrevet

Mannen min er svensk. Han snakker svensk og jeg snakker norsk. Vi forstår hverandre stort sett. De gangene vi ikke gjør det, er det ikke pga. språket :D

Anonymous poster hash: 59cf6...a49
Skrevet

beggw snakker begge språk og engelsk så hvilket vi lander på er helt tilfeldig.

Kan jeg spørre hvor han kommer fra? :)

Anonymous poster hash: f1961...b2f

Skrevet

Mannen er fra USA, vi snakker norsk og engelsk.

Han foretrekker å snakke norsk, mens jeg foretrekker å snakke engelsk... Kreeeemt... 

Skrevet

Jeg snakker norsk og han snakker engelsk. Han kan norsk altså, og når det er andre nordmenn til stede snakker vi alle norsk. Når det er engelskspråklige til stede snakker vi alle engelsk.

Anonymous poster hash: 852e1...ea1

Skrevet

Vi snakker norsk og fransk, omtrent 50-50. Bor i utlandet nå, så det kommer faste innslag på engelsk og tysk hjemme for å øve med 5-åringen.

Jusker litt med det svaret, for jeg er den som er utenlandsk og mannen som er norsk.

Anonymous poster hash: cd32c...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...