Gå til innhold

Flytte til en annen by bare for 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min må neste år gå på skole i en by på andre siden av landet. Jeg må ærlig innrømme at jeg vurderer at vi hiver oss med hele gjengen. Barna vil da være 2, 7 og 11 år. Men jeg er så redd for at det skal bli vanskelig for dem å finne venner der og at det skal ende opp med at vi mistrives. Noen som har erfaring med å bo et annet sted så kort tid? Det vil være Bergen det er snakk om.

Anonymous poster hash: 15488...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke jeg ville gjort. For 2 åringen har det jo ikke noe å si, men det er verre for de to andre. Mye kan skje i løpet av et år, kan bli vanskelig å komme tilbake.

Anonymous poster hash: b2f57...89e

Skrevet

Ville aldri gjort det nei. Ikke fordi det hadde vært så vanskelig å flytte og få nye venner etterhvert, men hvorfor gjennomgå noe sånt bare for ett år? For en 11 åring spesielt vil jo de gamle vennene ha funnet nye etter det året borte, og det er helt unødvendig å utsette ungene for flytting to ganger på ett år bare fordi mor kommer til å savne far. For jeg regner med det er det som er grunnen? 

Skrevet

Nei, ikke fordi jeg kommer til å savne mannen, men fordi jeg tenkte det kunne være godt å prøve å bo et annet sted også. Kan jo hende vi trives så godt at vi flytter på permanent basis. HI

Anonymous poster hash: 15488...736

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det bare for 1 år

Anonymous poster hash: 581ab...5fa
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: c8945...493

Skrevet

Kommer helt an på ungene. Er de forsiktige og sjenerte, nei. Er de utadvendte og sosiale, ja. Jeg kjenner til flere som har flyttet vekk en periode på 6 mndr til 2 år (da til andre land) for så å komme tilbake til gammelklassen, og det har gått kjempefint. Har selv hatt 3 elever som har gjort dette, null problemer. Men kommer som sagt an på barnets evne til å få venner.

Anonymous poster hash: 37004...96d
Skrevet

Unger tilpasser seg lett og har dere tanker om å slå dere ned for godt ville jeg hoppet i det! Ville vært MYE verre med en tenåring.... Dette går bra hvis dere ønsker det :)

Anonymous poster hash: d62ec...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...