Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har en ok økonomi. Jeg er student, men har jobb med siden av så vi sliter ikke på noe vis. Jeg er ganske flink til å bruke pengene fornuftig, og sparer der det spares kan (ikke kjip sparsom, men handler ikke unødvendig bare for å svi pengene av på noe). Men jeg er ikke flink til å unne meg selv noe, men jeg vil alltid være snill mot andre. Senest igår, så spurte mamma om jeg kunne hente bilen hennes og gjøre ett par ærender for henne. Såklart kunne jeg det, men så at bilen var nesten fri for drivstoff så jeg måtte fylle for ca 200 kr for å gjøre det jeg skulle. Har ikke samvittighet til å si dette, for så å kreve tilbake 200 kr av henne- og det irriterer meg. Jeg har lenge hatt lyst på en sommerkjole, men jeg har så mange og tenker at det er bare bortkastet. Men så tenker jeg, hvorfor kan jeg bruke 200 kr på andre når jeg ikke kan bruke det på meg selv?Også skulle vi ut og spise, men en kompis kom ble litt sen. Bestilte mat og måtte betale på forhånd, og det kostet 250 kr. Hadde ikke lyst å si hva det kostet, føler ikke det er "rett" å kreve pengene da det var min ide å spise ute! Og slik er jeg med alt! Jeg bruker penger for at andre rundt meg skal ha det bra, spanderer både det ene og det andre- men får aldri en dritt itlbake. Jeg ser jo selv at jeg selv legger opp til at det skal bli slik, men samvittigheten min får meg ikke til å ha bein i nesa og kreve tilbake av andre! Jeg føler at alle fortjener det! Barna mine mangler ingenting, dem får det de trenger og vel så det. Nå snakkes jeg kun om meg selv. Huff, vet at det kun er meg selv som kan fikse opp i dette- men det er ikke lett. Anonymous poster hash: 778b1...fdb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Du må slutte å være for snill. Er jo ok å spandere på andre innimellom,men ikke hele tiden. Legg fram regninga neste gang du legger ut for noen du.. Anonymous poster hash: 36cfc...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå