Gå til innhold

Barnehage insisterer på flere dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehage mellomleder ringte meg og lurte på om barnet mitt skulle ha flere dager til høsten, jeg sa nei iom at jeg har fri/studererer/jobber fra hjemme 2-3 dager i uken.

H*n fortsatte og insistere og mente at 3 dager i uken IKKE var nok til mitt barn... Jeg sa nei flere ganger og tok også opp dette med økonomi og at jeg trives med en dag eller to alene med barnet for å finne på ting.

H*n maset om at det var viktig med grensesetting og det måtte barnet lære hos de, de lar jo barnet spise kun brødskive/knekkebrød uten pålegg hele dagen og får ikke barnet til å gå på Do en gang! Mens hjemme er barnet superflink, høflig og har tydelige grenser...

Hva gjør at h*n skulle insistere så?

Anonymous poster hash: 6b36d...ed8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehageøkonomi kanskje? Eller at du ikke fremstår for dem som en som setter tydelige grenser? Høres uansett utrolig rart ut!! Be om er møte og prat skikkelig med dem om dette. Spør dem rett ut hvorfor de mener at tre dager ikke er tilstrekkelig, og så forteller du dem hvorfor du syns det er tilstrekkelig.

Anonymous poster hash: 22c52...99a

Skrevet

Hva begrunnet h*n det med da?

Det virker kanskje ikke som du lyttet veldig til hva som ble sagt?

Det hender at pedagogene i barnehagen mener enkelte barn kan ha godt av å være mer/mindre i bhg enn hva de er. Det er barnhagepersonalet som ser ditt barn i barnehagen og de har helt sikkert grunnlag for å mene at barnet ditt kunne ha godt av å vær mer i barnehagen.

Grunner kan jo f,eks være at det er vanskelig å komme inn i leken/vennskap igjen når man er borte i flere dager av gangen.

Ring barnehagen og snakk med dem igjen. De er jo bare interessert i å gjøre det beste for ditt barn :)

Anonymous poster hash: 91335...e40

Skrevet

Jeg ville snakket med ped.leder og høre hva hun/han mener om saken. Hvor gammelt er barnet? Til syvende og sist så er det dere som bestemmer ved mindre barnevernet insisterer, da kan det være lurt å føye seg. Men da bør de også betale for resten av plassen.

Over til noe annet... Har en vennine hvor bv insisterte på at barnet hennes måtte gå i barnehage, av ulike, og etter min mening riktige grunner.

Anonymous poster hash: 4c1c6...975

Skrevet

Jeg ville snakket med ped.leder og høre hva hun/han mener om saken. Hvor gammelt er barnet? Til syvende og sist så er det dere som bestemmer ved mindre barnevernet insisterer, da kan det være lurt å føye seg. Men da bør de også betale for resten av plassen.

Over til noe annet... Har en vennine hvor bv insisterte på at barnet hennes måtte gå i barnehage, av ulike, og etter min mening riktige grunner.

De betalte for plassen til barnet. Men de "eide" den jo på en måte. Så de overkjørte henne i mange situasjoner.

Skrevet

Vi har veldig tydelige grenser, ganske så strengt. Men barnet er flink til å manipulere/lure andre enn oss desverre (besteforeldre osv) for å få viljen sin.

Barnet er 3 år.

Barnehageansatte begrunnet med grensesetting og at barnet trives så godt.

Barnehageøkonomi kanskje? Eller at du ikke fremstår for dem som en som setter tydelige grenser? Høres uansett utrolig rart ut!! Be om er møte og prat skikkelig med dem om dette. Spør dem rett ut hvorfor de mener at tre dager ikke er tilstrekkelig, og så forteller du dem hvorfor du syns det er tilstrekkelig.

Anonymous poster hash: 22c52...99a

Skrevet

Kanskje barnet ditt faller utenfor sosialt i barnehagen?

Mange barn som går få dager sliter med å komme inn i leken. Dersom samme lek foregår over flere dager, eller barna leker noe fra en barnehagesituasjon dagen før.

Barnet ditt har kanskje gitt uttrykk for at det er dumt å ha fri hver tirsdag pga turdag, eller at han ikke får lage/vært med på alt.

Har barnet venner i barnehagen? Hvordan er gruppa?

Anonymous poster hash: d5875...918

Skrevet

Jeg synes tre dager i uken er mer enn nok jeg. Hadde selv det da min var to år, og de begynte raskt å be om at han måtte komme hver dag. Jeg bøyde meg for deres argument, for det hørtes selvfølgelig fornuftig ut. Men nå i ettertid (han er skolebarn nå) så kjenner jeg på at det faktisk ikke var så nødvendig. Angrer på at jeg ga etter ;)

Skrevet

Barnet faller definitivt ikke ut sosialt, det snakket vi om på foreldresamtale...

Jeg syns alt man gjør er galt jeg!

Hvis man har fri og barnet er i barnehagen er man dum og egoistisk mor, hvis barnet er hjemme blir det tydeligvis sosialt tilbakestående..!

Kanskje barnet ditt faller utenfor sosialt i barnehagen?

Mange barn som går få dager sliter med å komme inn i leken. Dersom samme lek foregår over flere dager, eller barna leker noe fra en barnehagesituasjon dagen før.

Barnet ditt har kanskje gitt uttrykk for at det er dumt å ha fri hver tirsdag pga turdag, eller at han ikke får lage/vært med på alt.

Har barnet venner i barnehagen? Hvordan er gruppa?

Anonymous poster hash: d5875...918

Skrevet

Det som ofte skjer med barn sm går fast deltid er at de faller utenfor sosialt. Mange er også mye lei seg og kommer ikke inn i rutinene.

Anonymous poster hash: 25aa3...f82

Skrevet

Husk at det er DU som bestemmer dette!! Mine to eldste hadde halv plass i bhg, jeg er veldig glad for det den dag i dag (de går på ungdomsskolen nå). Veldig fint å få mye tid sammen med de. :-)

Anonymous poster hash: 51c6f...77a
Skrevet

Forbannet irriterende at Bhg skal blande seg inn i om barna er hjemme hos foreldrene eller ikke! Ærlig talt, jeg har aldri gått i Bhg og har da endt opp bra og godt sosialisert med gode venner! Aldri hatt problemer med verken sosiale ting eller å lære ting i skolesammenheng. Vil vel heller si at jeg alltid var en av de som lærte raskest og fikk best karakterer etterhvert som de kom, og i tillegg har jeg null problemer med å finne nye venner om jeg ønsker det. Selv om man er utdannet førskolelærer og mener at alle barn har godt av å gå i barnehage fra de er et år, betyr det ikke at man har rett til å overstyre foreldre med sine egne meninger! Jeg har planer om å ha de hjemme til de er to, og så nærmere fullt eller fullt i barnehagen! Mine barn, mitt valg. Ønsker tid med dem når de er små, og at de heller er hos besteforeldre for å knytte bånd med dem. Vet aldri hvor lang tid man får sammen!

Anonymous poster hash: 3e505...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...