Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Skal på ferie med campingbil, 2 voksne og 2 barn... Og jeg har bestandig en tendens til å pakke altfor mye. Tidligere har vi bare vært på tur en helg og jeg har pakket det vi trengte. Nå skal vi på ferie 1-2 uker rundt i Norge og/eller Sverige, på diverse campingplasser og andre plasser. Nord i landet, så været kan sikkert variere mellom 10 og 25 grader. Det går sikkert an å få vaska klær, men jeg liker ikke sånt når man er på tur på fremmede steder... Hva går det mest av og hva skal jeg pakke minst av? Undertøy er jo greit... Men hvor mange dager bruker dere bukse/t-skjorte hvis det ikke er tilgriset? Hjemme bruker de det maks 2 dager.. Gi meg gjerne flere tips for campingferien - jeg er maks uerfaren! Trenger ikke tips til vaskekluter etc, hehe Anonymous poster hash: ba78c...efe
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Pakk det du tror dere trenger så tar du bort halvparten. Det er utrolig hvor flink man blir til å kombinere og "drøye" klær når man må knøvle litt ekstra for å få det vaska. Langbukser og gensre holder i mange dager. Det det erfaringsmessig går mye av er sokker, dersom temperaturen er for kald for sandaler/crocks-typesko. Da blir det raskt to-tre sokkeskift for dag på ungene som er ut og inn av sand og strand. Er det varmt nok til sandaler droppes sokkene. Jeg prøver å tenke at mest mulig bør kunne kombineres og brukes om hverandre. Slik slipper man at klær blir liggende ubrukt fordi det som passet til ikke var rent lengre. På jenter er det kjekt med kjoler, gutter shorts, gjerne slike type fotballshortser, de tørker på et blunk og kan bades i. Og tenk praktisk i forhold til funksjonalitet. Har til gode å kle på meg pumps med 8 cm heler på campingplassen, og guttene har ikke behov for dressbukse eller hvit skjorte. Husk derimot regntøy og støvler.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Pakk det du tror dere trenger så tar du bort halvparten. Det er utrolig hvor flink man blir til å kombinere og "drøye" klær når man må knøvle litt ekstra for å få det vaska. Langbukser og gensre holder i mange dager. Det det erfaringsmessig går mye av er sokker, dersom temperaturen er for kald for sandaler/crocks-typesko. Da blir det raskt to-tre sokkeskift for dag på ungene som er ut og inn av sand og strand. Er det varmt nok til sandaler droppes sokkene. Jeg prøver å tenke at mest mulig bør kunne kombineres og brukes om hverandre. Slik slipper man at klær blir liggende ubrukt fordi det som passet til ikke var rent lengre. På jenter er det kjekt med kjoler, gutter shorts, gjerne slike type fotballshortser, de tørker på et blunk og kan bades i. Og tenk praktisk i forhold til funksjonalitet. Har til gode å kle på meg pumps med 8 cm heler på campingplassen, og guttene har ikke behov for dressbukse eller hvit skjorte. Husk derimot regntøy og støvler. Tusen hjertelig takk for svar! Kommer til å hjelpe meg kjempemye når jeg skal igang med pakkinga! Takknemlig for at du tok deg tid til å svare. Anonymous poster hash: ba78c...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå