Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Han er 3 år og ser virkelig ut som om han har vært i krig. Oppover bena, nederst på ryggen og på armene. Så mye at jeg synes det er litt pinlig, folk er kjappe med å konkludere feil i dag. Har 2 jenter fra før og kan ikke huske de hadde særlig med blåmerker. Så stor forskjell på jente og guttelek. Snakket med bhg om det i dag, sa jeg synes det er flaut at han ser sånn ut. De lo litt og ba meg ta en titt på de andre guttene, og joda, flere var like ille som min sønn. Flere her som har gutter som ser slik ut? Anonymous poster hash: d3583...fc4
I scream for icecream! Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Jada, her er begge gutta gule og blå fra føttene til knærne og fra hendene til albuene. Og skrubbsår på alle ledd. Jeg har faktisk ikke tenkt annet over det enn at de har det gøy, er aktive og koser seg i det fine sommerværet, noe som også inkluderer litt knall og fall.
nimmelim Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Gutten på tre har Igrunn ikke mye blåmerker men jenta på 5 er ekstrem . Det ser virkelig ut som hun har blitt mishandlet gjentatte ganger ....:/ hmmm hu er så full sv merker at hu ser skitten ut hehe ... Men gutt på tre... Han har mest store sår på knærne og lite blåmerker
Gjest cd0da Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Sånn er det med jentungen også. Bena og arma er fulle av små blåmerker OVERALT! Ser ikke ut for tiden etter hun begynte å gå i shorts og t-skjorte hver dag Nå er ho en apekatt også da så ...
me_87 Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 han har hvertfall ofte merker! Han er en skikkelig snublefot så ramler ofte når han løper. Han er også litt vill så har blitt en del merker ja,men sjeldent blåmerker faktisk. Jeg syns også det er flaut å levere han mer merker,men er ikke så mye å gjøre med det.
piranha Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Jepp, fireåringen er så full av blåmerker at det ser helt forferdelig ut, men han er ganske aktiv så jeg har slått meg til ro med at "sånn er det bare"
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Jepp 3 åringen min har mange blåmerker, spesielt på beina. Tidligere denne uka fant jeg ett mellom skulderbladene, må si jeg lurer avogtil hvor de kommer fra og hvordan det har skjedd. Men han er en aktiv gutt som er høyt og lavt. Har ikke vært flau over det tror det er mange av barna i barnehagen som har merker etter en aktiv hverdag. Anonymous poster hash: 08f74...0f3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Han er 3 år og ser virkelig ut som om han har vært i krig. Oppover bena, nederst på ryggen og på armene. Så mye at jeg synes det er litt pinlig, folk er kjappe med å konkludere feil i dag. Har 2 jenter fra før og kan ikke huske de hadde særlig med blåmerker. Så stor forskjell på jente og guttelek. Snakket med bhg om det i dag, sa jeg synes det er flaut at han ser sånn ut. De lo litt og ba meg ta en titt på de andre guttene, og joda, flere var like ille som min sønn. Flere her som har gutter som ser slik ut? Anonymous poster hash: d3583...fc4 Nei. Jeg har tre gutter. Det hender de får seg et skrubbsår eller et blåmerke, men har aldri opplevd det du snakker om. Anonymous poster hash: a5643...881
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Han er 3 år og ser virkelig ut som om han har vært i krig. Oppover bena, nederst på ryggen og på armene. Så mye at jeg synes det er litt pinlig, folk er kjappe med å konkludere feil i dag. Har 2 jenter fra før og kan ikke huske de hadde særlig med blåmerker. Så stor forskjell på jente og guttelek. Snakket med bhg om det i dag, sa jeg synes det er flaut at han ser sånn ut. De lo litt og ba meg ta en titt på de andre guttene, og joda, flere var like ille som min sønn. Flere her som har gutter som ser slik ut? Anonymous poster hash: d3583...fc4 Nei. Jeg har tre gutter. Det hender de får seg et skrubbsår eller et blåmerke, men har aldri opplevd det du snakker om. Anonymous poster hash: a5643...881 Bedagelige unger? Jeg har tre og alle har hatt masse blåmerker oppover leggene. Og et og annet dukker opp på uventede steder og de kan aldri forklare hvor de kommer fra. Nedest på ryggen, på låret. I ansiktet... Anonymous poster hash: 07f6e...197
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har nå to jenter i hus som er slik, blått i blått og litt andre farger også. Minsta har alltid hatt masse blåmerker, hun har alltid vært dekorert i alle regnbuens farger. Nå har hun hatt noen fotballkamper som har vært litt vel harde, så nå ser hun helt nydelig ut. Var så fin her endag hun kom i liten fin sommerkjole, og armene var fulle av blåmerker og beina kan en såvidt se hudfargen hennes. Kul i panna og skrubbsår på haka. Det står ikke i stil til det lange håret hennes altså, hun ser veldig jentene ut, men ikke i adferd. Hun andre har stopisk eksem, så vi har vært inn og ut på sykehus, leger og mye annet. Ganske underholdene når de kommenterer blåmerkene hennes. Hun begynner å legge ut i det vide og det brede. Det fikk hun av når hun tryna med sykkel, det kom når de spilte innebandy, det og det var fra fotball, og de der var når vi sloss med guttane i klassen osv.. Og se på DET, det har bare den kule fargen nå. Den var først blå, så lilla, litt brun og nå er den gusje gul. Så tror nok barnehager, skoler, leger osv kan se litt på hvordan ungene er og hvilke type merker vasrselslampene skal begynne å blinke ved. Var med minsta hos helsesøser, og helsesøster lurte på hvorfor hun hadde den store kulen i panna. Jeg tror helsesøster angret at hun spurte, for hun fikk den lange remsa om en fotballkamp derr hun og en annen skulle heade ballen, men traff hverrandre. Og da måtte hun jo vise de andre merkene hun hadde fått i samme kampen. Så her er det fargerike barn, hadde noen sendt bekjymringsmld pga blåmerker så er BV hjertelige velkommene hos meg. Er bare å sitte fem min i hagen, så ser en fort hvorfor ungene har blåmerker. Jeg er så glad for at jeg har barn som leker og som nyter å kunne utfolde seg. Min manns barn har nesten aldri hatt blåmerker, de er en helt annen natur og ikke aktive på en slik måte. Det har de aldri vært, for det kan være skummelt og ting kan være farlige. Anonymous poster hash: 96077...428
QueeenBeee Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Her har vi to jenter som er full av blåmerker og sår osv osv. Vi kaller det sommer knær og krigsskader også syns de det er gøy, løper og leker videre. (For de som eventuelt sku ta seg nær av at vi kaller det krigsskade med tanke på hva en ekte krigsskade er, bare hold det for dere selv. Ungene er for små til at de skal fylles opp med krig og elendighet)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Jenta mi på snart 5 har masssse blåmerker på leggene spesielt. :-) Det hører med hos små barn som er mye ute og leker på sommeren. :-) Anonymous poster hash: f0d99...5f3
Blondzilla Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er 33, men er også full av blåmerker. Ingen som slår meg altså Er det noen som blir lettere blå enn andre?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #14 Skrevet 14. juni 2014 Han er 3 år og ser virkelig ut som om han har vært i krig. Oppover bena, nederst på ryggen og på armene. Så mye at jeg synes det er litt pinlig, folk er kjappe med å konkludere feil i dag. Har 2 jenter fra før og kan ikke huske de hadde særlig med blåmerker. Så stor forskjell på jente og guttelek. Snakket med bhg om det i dag, sa jeg synes det er flaut at han ser sånn ut. De lo litt og ba meg ta en titt på de andre guttene, og joda, flere var like ille som min sønn. Flere her som har gutter som ser slik ut? Anonymous poster hash: d3583...fc4 Nei. Jeg har tre gutter. Det hender de får seg et skrubbsår eller et blåmerke, men har aldri opplevd det du snakker om. Anonymous poster hash: a5643...881 Bedagelige unger? Jeg har tre og alle har hatt masse blåmerker oppover leggene. Og et og annet dukker opp på uventede steder og de kan aldri forklare hvor de kommer fra. Nedest på ryggen, på låret. I ansiktet... Anonymous poster hash: 07f6e...197 Nei, de er veldig aktive. Men de er kanskje ikke "risk-takers". De går ikke høyere opp i treet enn at de klarer å komme seg ned. De bruker heller tid på å lære seg å klatre ordentlig enn å gå rett til topps på første forsøk, om du skjønner? Jeg var på sykehuset en gang med eldste som hadde brukket lillefingeren fordi noen sparket i en ball da han skulle plukke den opp og traff finger i stedet for ball. Måtte ha alle tre med og en mor der stønnet og syns fryktelig synd på meg fordi jeg nok kom til å måtte flytte inn der på sykehuset siden jeg hadde tre gutter. Resonnementet hennes var "Min gutt faller og slår seg hele tiden. Jeg er ofte på sykehus. Du har tre gutter. Du kommer til å måtte være tre ganger så mange ganger på sykehus som det jeg er". Haha. Folk er forskjellige. Gutter og jenter😊 Anonymous poster hash: a5643...881
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. juni 2014 #15 Skrevet 14. juni 2014 Jentungen min på 5 er likedan, leggene, knærne og låra hennes er fulle av skrap, skrubsår og blåmerker. Hun får lett merker, er ei kløne, og fyker dessuten rundt overalt. Minien her har også fått endel merker nå som vi har vært mye ute i sommerværet og han krabber og går rundt på grus, gress og terrasser.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #16 Skrevet 14. juni 2014 Jentungen på tre er full av blåmerker! Men så er hun også en liten apekatt som er høyt og lavt hele tiden! Tar det som et tegn på en evetyrlysten, aktiv og frisk unge! Litt flaut at hun har fått sin andre blåveis!!!! Hun hoppet i sengen vår (uten lov, jeg brettet klær i andre rommet og vips var hun borte og hopet i senga), og falt ned og traff kommoden på veien. Men sånn er der bare, vi kan ikke pakke henne inn i bobleplast, det gjør mer skade enn å la henne utfolde seg og desverre da av og til slå seg. Anonymous poster hash: f9cdf...ace
mamma'n til 2 :) Skrevet 14. juni 2014 #17 Skrevet 14. juni 2014 Her ser begge mine små ut som de har blitt mishandlet fra knærne og ned, og samme ser jegpå de andre i barnehagen også.
Major HotLips Houlihan Skrevet 14. juni 2014 #18 Skrevet 14. juni 2014 Tror det kommer mer an på forskjell i aktivitetsnivå enn kjønn. Jentene mine er full av merker og skraper av ymse slag, akkurat som meg da jeg var liten. Jeg husker at moren min klagde over hvordan leggene og armene mine så ut ☺️
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #19 Skrevet 14. juni 2014 Ikke noe særlig på armene, men leggene er fulle av skrubbsår, ett og annet plaster og flekker som minner om et fargekart fra Fargerike. Det er et sunnhetstegn i dagens stillesittende samfunn, og i mine øyne burde fravær av blåflekker på sommerstid heller være bekymringsfult😉 Anonymous poster hash: 9b7b5...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå