Gå til innhold

Tips til parker i Florida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 7 og gutt på 9, what to do and see? Dere som har vært i Disney World, trenger vi å besøke alle parkene? Er Magic Kingdom nok? Lurer på Legoland i Winter Haven, har noen vært der? Vi må begrense oss, men lurer også på Naturhistorisk museum i Gainesville. Vi skal leige bil, og vurderer en rakettoppskyting på Kennedy Space Center også. 

Anonymous poster hash: 6ae5f...e31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var der og skulle i Disneyland, men det endte med at vi ikke var i Disneyland i det hele tatt. Barna var da 8 og 10 år gamle. Det var flere grunner til det. Parkene er vanvittig dyre, men det er jo noe alle vet. I tillegg til inngangsbillett må man nesten også ha fast track billett som tillater at man går forbi de enorme køene, ellers får man ikke prøvd halvparten av attraksjonene. Man må også kjøpe all mat og drikke inne på området, det er ikke lov å ha med seg noen ting inn i parkene. En annen ganske tungtveiende grunn til at vi ikke gikk i noen av Disneyparkene var at de er veldig spesielle. Våre gutter var f.eks. for store for Magic Kingdom, det er mer for små barn og egentlig mest for jenter. Disneyparkene er veldig kjent for enkelte berg og dalbaner, men de hare lite å by på utenom disse. I stedet besøkte vi andre parker, som Wet n' wild (badeland) og Sea World. Sea World er oppskrytt. Området var utrolig lite, det var selvsagt spekkhoggershowet som var det mest interessante. I tillegg kan man kjøpe mat og mate delfiner og rokker. Det var to berg og dalbaner og en tømmerrenne og ellers noen områder med sjøløver og sjøfugler, men ellers bare kiosker og souvenirbutikker samt noen småkaruseller. Parkene i Danmark er f.eks. mye mer forseggjorte og interessante en alle parkene i Orlando til sammen. 

Har dere bil ville jeg anbfalt å ta turen ut til the Keys, altså ut mot Key West. Det er som å komme inn i en annen verden (type Karibien). Der kan man bade med delfiner, snorkle på revet, og møter en litt annerledes kultur. Everglades er også spennende, med båtsafari for å se krokodiller i naturen. Da får man også sett Miami og evt. West Palm Beach. I Daytona Beach kan dere gå på billøp hvis det passer med datoene og selvsagt Space Center. Vi gikk ikke dit selv om det var planen. Vi ble fortalt av amerikanere at det ikke egner seg så godt for barn (mye "tung" informasjon rettet mot voksne). Vi hadde sikkert dratt hvis det skulle ha blitt skutt opp raketter, men det var ikke planlagt da vi var der.

Uansett hvilke parker der vil besøke anbefaler jeg å kjøpe billetter på nettet. Da slipper dere den verste køen og de er normalt også billigere da. En billett for familie på fire til alle parkene vil fort komme opp i over 10 000 kroner (og det er bare den ordinære inngangsbilletten), så det er lurt å prioritere.

God tur!

Anonymous poster hash: 059bc...f0e
Skrevet

Jeg synes Universals Islands of Adventure er den absolutt beste parken for den aldersgruppen! Magic Kingdom er et must, men det er bare fordi det er Magic Kingdom, liksom. Det er ingen fantastisk park i seg selv. SeaWorld liker jeg veldig godt, men det er mindre å gjøre der for de større barna - den er super for barnehagebarn.

Å si at nedslitte danske sommerparker er mer forseggjorte enn Floridaparkene synes jeg er så vill en påstand at jeg lurer på om #2 i det hele tatt har vært der, men smaken er vel som baken. Jeg er fullstendig uenig.

Anonymous poster hash: 9eb46...bc3
Skrevet

Jeg synes Universals Islands of Adventure er den absolutt beste parken for den aldersgruppen! Magic Kingdom er et must, men det er bare fordi det er Magic Kingdom, liksom. Det er ingen fantastisk park i seg selv. SeaWorld liker jeg veldig godt, men det er mindre å gjøre der for de større barna - den er super for barnehagebarn.

Å si at nedslitte danske sommerparker er mer forseggjorte enn Floridaparkene synes jeg er så vill en påstand at jeg lurer på om #2 i det hele tatt har vært der, men smaken er vel som baken. Jeg er fullstendig uenig.

Jeg har vært der, ja, ellers hadde jeg faktisk ikke giddet å skrive et så langt svar. Jeg er enig i at de Danske parkene er ganske nedslitt, det har du rett i. Men jeg synes innholdet man får igjen er mye bedre enn hva vi satt tilbake med i USA. Men det er jo smak og behag, da.

Anonymous poster hash: 059bc...f0e

Skrevet

Er absolutt uenig med hun over her.

Disney har mye å by på for alle i grunnen i alke parkene. Hun over har ikke vært der og vet da faktisk ikke.

Jeg har vært i alle Disney parkene, og for dine ville jeg nok valgt Hollywood studios og magic kingdom (som liksom er skikkelig disney). I tillegg har jo Orlando universal studios og treasure island. Det er fantastisk for litt større barn da mange attrasjoner har høydekrav. Mener det er 42 inch...

Har også vært i Lego land i winter haven. Veldig artig for de minste som da var 2 og 4. Der var mye de kunne gjøre sammen ned voksne og de hadde et helt supert badeland bak parken.

Animal kingdom er flott om man er interessert i dyr. Mange morsomme attraksjoner.

God tur! Kjenner jeg blir litt misunnelig nå..

Anonymous poster hash: 0c26d...295

Skrevet

Ta dere en tur til Tampa. Der har dere en park som heter Bush Garden. Tror nok vi var alle enige i at den og Sea World var de beste. Samt Universal parkene da så klart 😊

Men, med å gå inn på Universal sine sider finner dere pakkebiletter som dekker disse fire parkene pluss to badeparker i 14 dager til en overkommelig pris.

Anonymous poster hash: f0d0d...9d0

Skrevet

Er absolutt uenig med hun over her.

Disney har mye å by på for alle i grunnen i alke parkene. Hun over har ikke vært der og vet da faktisk ikke.

Jeg har vært i alle Disney parkene, og for dine ville jeg nok valgt Hollywood studios og magic kingdom (som liksom er skikkelig disney). I tillegg har jo Orlando universal studios og treasure island. Det er fantastisk for litt større barn da mange attrasjoner har høydekrav. Mener det er 42 inch...

Har også vært i Lego land i winter haven. Veldig artig for de minste som da var 2 og 4. Der var mye de kunne gjøre sammen ned voksne og de hadde et helt supert badeland bak parken.

Animal kingdom er flott om man er interessert i dyr. Mange morsomme attraksjoner.

God tur! Kjenner jeg blir litt misunnelig nå..

Er selvsagt islands of adventure jeg mente. Ikke treasure island. Den er jo ikke i bruk.

Skrevet

Har en jente på 7 og gutt på 9, what to do and see? Dere som har vært i Disney World, trenger vi å besøke alle parkene? Er Magic Kingdom nok? Lurer på Legoland i Winter Haven, har noen vært der? Vi må begrense oss, men lurer også på Naturhistorisk museum i Gainesville. Vi skal leige bil, og vurderer en rakettoppskyting på Kennedy Space Center også.

Og jeg har faktisk sett en oppskyting også😊

Det skjer ikke ofte lengre, så det må dere jo planlegge.

Skrevet

Takk for alle råd! Kjenner jeg gler meg masse!!! :skya: Skal sjekke opp the keys og de andre parkene dere har nevnt! Rakkettoppskyting 31 juli, så den vil vi prøve å få med! HI 

Skrevet

Universal parkene, Bush Gardens og sea world. Hopp over magic kingdom. Kjør en tur inn i everglades, kjør av veien og inn på en småvei. Gratis alligatorsafari. De ligger langs veien og det er lett å parkere bilen og gå ut og titte. Vi har akkurat vært i Florida for 4 gang i 3 uker. Masse å finne på. Gå ikke glipp av outlet. Helt genialt. Kos dere 😃😃👍

Anonymous poster hash: f0b0e...d9b

Skrevet

Helt uenig med hun over jeg også! 

Seaworld er overhodet ikke oppskrytt og er perfekt for både store og små! Har noen helt fantastiske show og bare de bør man bruke en hel dag på (det er en 7-8 ulike). Skulle jeg gått i en park ville det vært Seaworld. Jeg ville også valgt 2 dager. Seaworld har et badeland like ved siden av seg som heter Aquatica. Det anbefales og er ikke dyrt. Det kan man også kombinere med Busch Garden som ble nevnt over her. Skal være bra, men har ikke vært der selv. 

Magic Kingdom er greit å ha vært i, men jeg kommer ikke til å dra dit igjen. Ville valgt noe annet med større barn. Når det koster over ca 3000 for en familie på 4 velger man å bruke de pengene i en annen park. 

Anonymous poster hash: 42d35...5b4
Skrevet

Og jeg har faktisk sett en oppskyting også

Når du så oppskyting, hvor var du? Kjøpte du billett til det?

Skrevet

I 2010. Siste turen til Atlantis.

Vi kjørte til litt nord for Cocoa Beach og fant en parkeringsplass. MYE folk overalt. Så gikk vi ned i en park ved stranden hvor vi så rett over til cape canaveral. Tror ikke de slipper inn publikum på selve området.

Du ser veldig godt fra den siden. Og hører. Spesielt😊

Skrevet

Jeg syntes Magic Kingdom var flott! Det er jo liksom det som er Disney og å være der ved midnatt under fyrverkeriet var rett og slett temmelig magisk. Universal var også bra. For oss var imidlertid Bush Gardens den aller største opplevelsen. Kule berg- og dalbaner og en fin dyrepark kombinert. 

Skrevet

I 2010. Siste turen til Atlantis.

Vi kjørte til litt nord for Cocoa Beach og fant en parkeringsplass. MYE folk overalt. Så gikk vi ned i en park ved stranden hvor vi så rett over til cape canaveral. Tror ikke de slipper inn publikum på selve området.

Du ser veldig godt fra den siden. Og hører. Spesielt

Flott! skal gjøre det samme!  :tommelsmil:

Skrevet

Om dere skal være en stund er det forresten veldig prisgunstig å kjøpe en 14-dagers kombinasjonsbillett som inkluderer SeaWorld, Aquatica og Busch Gardens. Vi hadde en slik, og brukte SeaWorld som sånn "drop-in"-sted, hvor vi stakk innom parken og så på noe og lekte litt f.eks etter en dag shopping e.l., uten å sette av hele dager til den. Det er en mye roligere park enn Disney-parkene.

I Magic Kingdom (og resten av Disney, men det hadde jeg kanskje ikke prioritert) er det greit å bruke dette FastPass-systemet de har, hvor dere kan reservere plasser til tre attraksjoner og spare køståing. Gå og book dette med det samme dere kommer inn i parken. Med en jente på sju anbefaler jeg også på det sterkeste å bestille f.eks lunsj ved "Cinderellas Magic Table" eller hva det nå het, den restauranten i selve slottet. Da får man møtt en bråte prinsesser og posert med dem, serveres mat i fancy spisesal og er liksom på middag med Askepott. Inkluderer et vidunderlig kitsch foto sammen med Askepott også, perfekt for hele familien. :-P

Og så må dere leie hus og bil. Bil er helt nødvendig. Feriehus til leie er så billig i Disney-området at det er langt å foretrekke for hoteller. Du får fint eget basseng og fire soverom for 3-4,000 i uka.

Skrevet

Takk for supre råd! Skal sjekke opp alt sammen, jenta mi håper på å møte alle prinsessene, Anna, Elsa, Sofia og Rapunzel +++ så skal prøve å få spise ved "Cinderellas magic table"! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...