Gå til innhold

Hvordan gjøre det slutt med venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke eier sosiale antenner og ikke respekterer meg og at jeg setter grenser for meg selv?

Anonymous poster hash: dedba...f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det slutt med to venninner.

nr. 1.  Jeg sa det rett ut til henne, face to face. Hun tok det helt fint.

nr 2.   Hun visste at jeg var sint på henne og jeg tror hun til dels forsto hvorfor. Jeg nektet å snakke med henne før hun hadde ordnet opp i konflikten. Hun gjorde etter hvert det, men jeg tok ikke lenger kontakt med henne. 

Vi var naboer og hver gang jeg møtte henne, så jeg en annen vei. 
Hun forsto fort at jeg ikke ville snakke med henne. 

Anonymous poster hash: 0115b...21c
Skrevet

Jeg hadde nok tatt den feige utveien, og bare ignorere henne. La være å svare på mld etc.

Anonymous poster hash: b9626...09b
Skrevet

Jeg er utrolig feig, så jeg hadde bare faset henne stille og forsiktig ut...

Men det mest reale er vel å fortelle det direkte til henne, så slipper hun i hvert fall å undre seg grønn på hva som skjedde.

Skrevet

Jeg sa det rett ut men var ikke fæl da.

Anonymous poster hash: b9ce4...20d

Skrevet

Det verste du kan gjøre er å ignorere og være feig. Alle fortjener bedre enn det.

Anonymous poster hash: 71c71...564
Skrevet

Jeg tok mindre og mindre kontakt. Hun fortjente ingen forklaring, og hun vet også selv alt hun har gjort mot meg. Plutselig rant begeret over for meg og jeg fikk nok! Hun har spurt felles venninner om hvorfor det har blitt som det er, og de har sagt at hun må ta det opp med meg. Det har hun ikke gjort, og da tenker jeg at hun heller ikke er interessert i å ordne opp. Greit for meg, er nemlig ikke interessert i å ordne opp eller tilgi og gidder derfor ikke bruke tid på å forklare hvorfor vi ikke er venner lenger! Nå er det over to år siden vi hang sammen, har noen felles venner så ses i ny og ned men er kun overfladisk hyggelig mot hverandre og det funker for meg! 😊 Syns det funket å ses mindre og mindre og alltid ha en unnskyldning for at det ikke passet, hun tok hintet til slutt.

Anonymous poster hash: 871e0...2c3

Skrevet

Jeg har bare latt det gå sakte, men sikkert over. Da føles det mer naturlig at vi ikke er i hverandres liv lenger. En annen gang sa jeg ifra. På en ganske stygg måte egentlig, og det skal jeg ikke gjøre igjen hvertfall.

Anonymous poster hash: b4469...448
Skrevet

Hvor nære er dere? Har dere vært venner, så er dette en samtale du må ta, mener jeg. Enten over telefon, mail eller face to face.

Anonymous poster hash: 5c0c9...db3
Skrevet

Sendt en mld hvor du skrev at du ikke ønsket å fortsette vennskapet. Event hvorfor. Ferdig!

Anonymous poster hash: 4d500...624
Skrevet

Med en bare kuttet jeg kontakten tvert. Viste seg hun var kaninkokerdame og jeg hadde bare kjent henne i to år. Hun drev og spionerte på meg.

Og nå har jeg nylig begynt å fase ut en venninne. Etter jeg ble gravid har hun vært ufin og slem. Tror hun er misunnelig men kommentarene hennes er så sårende at jeg har slutta å omgås henne. Har en unnskyldning de få gangene hun spør om vi skal ta en kaffe.

Anonymous poster hash: a10e9...0db

Skrevet

Kan du ikke gi henne beskjed om at du ikke kommer til å prioritere vennskapet deres framover? Iallefall hvis hun er en som ofte tar kontakt. Er blitt faset ut av ei venninne selv, og føler meg så dum som kontaktet henne hver eneste ferie i årevis (når jeg visste vi begge var i hjembyen samtidig) men hun påstod bare at hun ikke hadde tid til å møte meg. Jeg har nok også dårlige sosiale antenner, for jeg brukte lang til på å forstå at hun ikke ville bruke tid på meg. Enklest for dere begge om du bare gir beskjed.

Anonymous poster hash: f9a0b...744

Skrevet

Med en bare kuttet jeg kontakten tvert. Viste seg hun var kaninkokerdame og jeg hadde bare kjent henne i to år. Hun drev og spionerte på meg.

Og nå har jeg nylig begynt å fase ut en venninne. Etter jeg ble gravid har hun vært ufin og slem. Tror hun er misunnelig men kommentarene hennes er så sårende at jeg har slutta å omgås henne. Har en unnskyldning de få gangene hun spør om vi skal ta en kaffe.

Hva er en "kaninkokerdame"?

Anonymous poster hash: f1456...0cf

Skrevet

Hva er en "kaninkokerdame"?

Anonymous poster hash: f1456...0cf

Google det ;-)

Fra en film på 80-tallet. Syk dame.

Skrevet

Kan du ikke gi henne beskjed om at du ikke kommer til å prioritere vennskapet deres framover? Iallefall hvis hun er en som ofte tar kontakt. Er blitt faset ut av ei venninne selv, og føler meg så dum som kontaktet henne hver eneste ferie i årevis (når jeg visste vi begge var i hjembyen samtidig) men hun påstod bare at hun ikke hadde tid til å møte meg. Jeg har nok også dårlige sosiale antenner, for jeg brukte lang til på å forstå at hun ikke ville bruke tid på meg. Enklest for dere begge om du bare gir beskjed.

Anonymous poster hash: f9a0b...744

Enig med denne.

Ei nær venninne av meg ble "faset ut" av venninnen sin, og det har faktisk gjort noe med hennes selvtillit og tillit til andre. Helt ærlig ser jeg på det som en utrolig feig metode.

Klarer du ikke ta det ansikt til ansikt, så send en melding eller en epost. 

Skrevet

Kaninkokerdame?

Anonymous poster hash: 5c0c9...db3

Skrevet

Jeg sa rett og slett i fra direkte til henne. Hun var ikke bra for meg overhode !

En dag da hun igjen på sitt sedvanlige vis lagde HELVETTE, så sa jeg at nå et nok NOK ! Og hadebra. Møtte henne i dag faktisk, men kikket bare vekk. Gidder ikke slippe henne inn i mitt liv igjen.

Anonymous poster hash: 72d47...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...