Gå til innhold

tips mot migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en skremmende opplevelse idag med et heftig migreneanfall.

Hat det sjelden, men lurer på o. Noen vet hva som kan utløse det og hva jeg kan gjøre for å forebygge?

Føler med de som sliter mye med dette altså, unner jeg ingen. Glad det barr sto på i 7t.

Anonymous poster hash: 474b2...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de jeg kjenner med migrene er det ettpar ting som går igjen som fungerer litt forebyggende, til en viss grad. Og det går i hovedsak på rutiner. Mannen min feks kan ikke sove lenge i helgene, og han må passe på å få i seg kaffe i jevn mengde gjennom uka. Det samme gjelder søvnmengde, væskeinntak, måltider, hvile. Det er ikke til hinder for han på noen måte, for han kan både reise og være med på alt, men må passe på å holde døgnrytmen sånn nogen lunde og slikt. Og det kan han gjøre hvor som helst. 

Ellers har jeg hørt en del om div matvarer som enten hjelper mot, eller kan utløse, men har dessverre null peiling på hva det går ut på. 

Skrevet

Mat spist 0-3 døgn før anfall kan være årsak (individuelt hvor lang tid det tar før migrene kommer).

Stress kan forårsake det.

Om dette skjer flere ganger, så noter hva du har spist de siste dagene før anfallet. Absolutt alt du har puttet i munnen. En pasient av meg fikk migrene kun hvis h*n hadde spist noe med mandelessens i, eller smågodt med mye fargestoff/E-stoffer i. Ellers aldri. Anfallene kom som regel et par dager etter inntak.

Anonymous poster hash: 03fbe...6b8
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Har lest et eller annet sted,og erfart, at Paracet kan være forebyggende. Hvis man tar det med én gang man merker antydning til migrene, kan det hjelpe.

Skrevet

Takk for tips, jeg skal følge med!

Skrevet

Jeg er veldig plaget av migrene, har det alltid minst en uke i forbindelse med mensen. Pluss en del ellers også. Jeg tar betablokkere, de har vel ikke redusert anfallene, men de blir ikke like voldsomme/sterke som før. I mitt tilfelle er stress utløsende, men får det selv om jeg ikke stresser også..... Ang matvarer, så vet jeg at rødvin og sjokolade er vanlige ting som kan føre til anfall, har ikke merket spesielt det selv. Drikker ikke rødvin da... ;-) Det aller beste jeg kan gjøre når jeg får migrene, er å ta en tablett (Imigran), og legge meg og sove.

Anonymous poster hash: ca270...ebf
Skrevet

Migrenemedisin?

Anonymous poster hash: 6a2e6...0c6
Skrevet

Takk igjen

Jeg tror jeg kan se en samnenheng med stress og hormoner.

Jeg har imigran, men skulle visst ikke bruke når jeg ammer!?

Tenkte mer forebyggende før anfallet starter, til deg som spurte om medisin

Hi

Skrevet

Det finnes forebyggende migrenemedisin også. Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: 6a2e6...0c6
Skrevet

Det er tre ting som er viktig for meg for å forebygge migrene:

-spise regelmessig, aldri mer enn fire timer mellom et måltid

- nok søvn

- ikke stresse

Ved mens hjelper ikke noe. Da er det bare å knaske migrenemedisin som hjelper til mensen er over.

Anonymous poster hash: 91a96...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...