Gå til innhold

Utstyr barnehageoppstart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i gang med å studere listen for hva barnehagen ønsker at vi skal ha av utstyr, og har lyst til å komme igang med shoppingen ;)

Og da står det selvfølgelig tøfler. Så det store spørsmålet akkurat nå er om jeg skal kjøpe tøfler med litt støtte i? Eller er det bedre med helt myke i skinn?

Barnet er ca 1 år, og kan ikke gå ennå. Eller, han reiser seg opp og går rundt bordet med støtte, så det er godt mulig han går i begynnelsen av august.

Så kom med erfaringer, hva er det lureste?

Anonymous poster hash: aeca8...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte myke skinntøfler til min og de ble brukt kanskje 2 ganger. Etter det har hun ikke tøfler i barnehagen. Mitt råd er å kjøpe noen som ikke er så dyre i tilfelle de ikke blir brukt

Anonymous poster hash: 9537d...8d4
Skrevet

Det er bedre med sandaler synes jeg.

Med hælkappe og hel tå til de minste.

De sitter godt, stødig og bedre såle enn tøffler.

Skrevet

Hos min var tøfler bare bortkastet. De hadde en tendens til å vri seg på foten og falle av. Han er 13 mnd og går i barnehagen, og går ikke enda han heller, bare litt rundt bordkanten. Kjøpte mokkasiner, de sitter godt på foten. Har også kjøpt sokker med antiskli. Tøflene jeg kjøpte først har de bare satt på han ca 2 ganger. Han har nesten alltid bare på seg sokker når vi henter han.

Skrevet

Ok, jeg fant noen bløte fine som kunne bestilles på nett, og dom ikke var så dyre.

Kjøpe de da kanskje, og sandaler hadde jeg uansett tenkt til å kjøpe. Så da kan jeg få testet ut det også.

Takk for svar. Han liker best å gå barbeint, men jeg ser at det kan bli litt rart i barnehagen :D

Skrevet

Dersom barna skal gå med tøfler, er helt myke skinntøfler det klart beste. Små barn bør ikke gå veldig mye med sko, og det er ingen grunn til å ha hard såle innendørs.

(Unntakene er ved en del fysiologiske tilstander som krever det, men da skal man helst ha det anbefalt fra fysioterapeut e.l.).

Anonymous poster hash: 08434...ca9
Skrevet

Ok, jeg fant noen bløte fine som kunne bestilles på nett, og dom ikke var så dyre.

Kjøpe de da kanskje, og sandaler hadde jeg uansett tenkt til å kjøpe. Så da kan jeg få testet ut det også.

Takk for svar. Han liker best å gå barbeint, men jeg ser at det kan bli litt rart i barnehagen :D

barbent er jo anbefalt av fysioterapeut, så da ville jeg heller gått for antiskli.

Skrevet

Vi bruker kun gymsokker på småbarnsavdelingen :)

Skrevet

barbent er jo anbefalt av fysioterapeut, så da ville jeg heller gått for antiskli.

Ja, det er jo det jeg også har hørt. Er derfor litt skeptisk til å ta på sko før han behøver det.

Hittil så har han faktisk aldri hatt sko på bena, så bare det blir en overgang :P

Skrevet

Ja, det er jo det jeg også har hørt. Er derfor litt skeptisk til å ta på sko før han behøver det.

Hittil så har han faktisk aldri hatt sko på bena, så bare det blir en overgang :P

jeg spurte i barnehagen hvorfor det sto tøfler på utstyrslisten, eneste forklaringen var at det fort kunne bli kaldt på gulvet og da var det godt med tøfler. Har ikke sett så mange av de andre barna bruke sandaler med hard såle der, de går mest i bare sokker, noen barbent også. Jeg skal ikke kjøpe tøfler til min før jeg må, vil helst at han skal få utvikle seg mest mulig naturlig. Han bruker antiskli inne og mokkasiner ute. Han krabber jo fortsatt, så han trenger ikke dyre, gode sko enda.

Skrevet

Skinntøfler er helt supert. Mine "bodde" i de da de var små. Og vi prøvde alt fra de litt dyrere merkene, til de rimnelige uten å merke nvneverdig forskjell. Supert at det er litt antisklieffekt, siden særlig ullsokker sklir en del på glatte gulv.

Mange bruker sånne mokkasiner med sokk sydd fast i - disse har de på H&M bla.a - men jeg synes ikke de vi prøvde satt så godt på foten.

Skrevet

Name it har noen fine sknntøffler ala gymsokker. Disse har min sønn brukt, og vi er veldig fornøyd med dem:-)

Anonymous poster hash: b7ef8...39d

Skrevet

Vil fraråde å bruke f.eks sandaler som noen nevner, med hard såle. Andre barn går ikke med solide sko på seg innendørs, og det kan fort gjøre vondt å bli trådt på, sparket borti etc... 

Mi er veldig glad i å gå barbent - men er også et veldig varmt barn. Har sånne gymsko til henne om det skulle trengs, samt antisklisokker. Hun har jo på seg sokker når de er ute (og sko selvfølgelig). 

Anonymous poster hash: 692b5...faf
Skrevet

Kan anbefale skinntøfler. De er enkle å ta av og på og sitter godt på foten i motsetning til gymsokker og mokasiner. Jeg har bestilt mye fra www.shoeszoo.com Ellers er det flere på ebay som selger også.

Skrevet

Kan anbefale skinntøfler. De er enkle å ta av og på og sitter godt på foten i motsetning til gymsokker og mokasiner. Jeg har bestilt mye fra www.shoeszoo.com Ellers er det flere på ebay som selger også.

Takk for alle svar.

Det er faktisk de fra shoeszoo jeg har sett på. Da blir det de :)

Skrevet

Takk for alle svar.

Det er faktisk de fra shoeszoo jeg har sett på. Da blir det de :)

slike selger de på nameit også, synes de faller raskt av, jeg.

Skrevet

Jeg ville ha hørt med barnehagen siden de skriver tøfler.

I vår barnehage må vi ha tøfler med hard såle som tåler å måtte gå ut ved brannøvelse eller brann.

Da brukte jeg superfit ulltøfler på vinteren og sandaler på sommeren

Anonymous poster hash: 72a5c...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...