Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Noen med erfaringer? positive og negative? Anonymous poster hash: 16df8...7d3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Positivt: Små klasser hvor hver elev blir skikkelig sett, barna er med å former undervisningen selv. Kreativt, flinke til å finne barnas talenter og utvikle disse så barna opplever mestring. Negativt: Ofte litt lite miljø, færre medelever å spille på, kan være vanskelig å finne den viktige "sjelevennen" i en liten klasse. De er ikke noe flinke med barn som har spesielle behov. Her har flere barn med lese- og skrivevansker og andre småproblemer blitt tatt ut av steinerskolen og inn i vanlig skole for å få hjelpen de trenger. Tankegangen om at et barn som ikke vil lese ikke er helt klar enda, da gjør vi andre ting til de blir klar er fin for friske barn, da slipper de miste motivasjon og interesse fordi de får bruke mest tid på ting de mestrer og liker og derfor etterhvert også prøver seg på tingene de ikke liker så godt. Men for et barn med lærevansker og som egentlig trenger hjelp fra ppt e.l. blir det veldig feil. På steinerskolen venter de altfor lenge med å kalle inn proff hjelp til disse barna, ofte gjør de det ikke i det hele tatt... Men det er like stor forskjell på steinerskolene som på de kommunale skolene, og den formes veldig av de lærerne som jobber akkurat på den skolen. Du må sjekke hvordan skolen i ditt nærmiljø er ved å snakke med folk som har barn der, og gjerne også med de som har valgt å ta bar ut av skolen der. Anonymous poster hash: 13439...9f1
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Positivt: Morsomme formingsaktiviteter. Negativt: Basert på antroposofien, som er skummel. Svært varierende utdanning på pedagogene. Svært varierende mellom de ulike Steinerskolene hvorvidt de i det hele tatt håndterer barn med f.eks spesielle behov (Rudolf Steiner var jo ikke akkurat noen tilhenger av denslags misfostre). Jeg ville aldri noensinne vurdert å sende barnet mitt på steinerskole. Da heller en ultrakristen privatskole eller muslimsk grunnskole, selv om jeg ikke er tilhenger av noen av delene. Anonymous poster hash: ac5aa...516
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Ja, jeg har gått på selv i Kristiansand og kommer aldri aldri aldri til å sende mitt barn på Steinerskolen. Styr unna er mitt råd! Anonymous poster hash: 4c677...fd9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Ja, jeg har gått på selv i Kristiansand og kommer aldri aldri aldri til å sende mitt barn på Steinerskolen. Styr unna er mitt råd! Anonymous poster hash: 4c677...fd9 Hvorfor? Anonymous poster hash: 4ac00...be4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Har også gått på Steinerskole og vil aldri sende barna mine dit. Anonymous poster hash: 5ce1b...345
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Har også gått på Steinerskole og vil aldri sende barna mine dit. Anonymous poster hash: 5ce1b...345 Fint om dere som sier at dere aldri ville sendt barna dit kan komme med en begrunnelse? Anonymous poster hash: 16df8...7d3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Barnet mitt starter på Steinerskole til høsten Anonymous poster hash: 48b81...323
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Broren min gikk der og har blitt helt alternativ og sprø. Prater masse om Steinerskolen og har barna sine der nå. Mamma og pappa angrer veldig på at de sendte ham dit. Jeg gikk ikke og er så glad for det! Anonymous poster hash: 055a0...bcf
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Hva koster det å ha barn der? Anonymous poster hash: c03c3...f97
mammadrøm Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har gått på steinerskole og stortrivdes med det! Det er så mange myter ute og går at jeg må le! Jeg har nå 6 års utdannelse på høyskole og jobber som leder, overhode ikke alternativ og sprø.. Hehe. Jeg har fått innblikk i flere offentlige skoler gjennom min jobb, og det er mye som ikke imponerer meg der. Som alle skoler er det nok forskjell fra sted til sted og fra lærer til lærer hvorvidt man trives og får et godt læringsutbytte!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Med dagens skisse til tariffavtale for skoleverket, så blir nok Steinerskolen straks mer aktuell for mange. De gode lærerne gidder jo ikke å jobbe i en skole som ikke verdsetter arbeidet de gjør. Selv om Steinerskolen er underlagt utdanningsloven, så er det jo privatskole, og vil nok etter hvert tiltrekke seg flere lærere som i dag jobber i den offentlige skolen. Anonymous poster hash: 36bbb...6ba
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Enkelte Steinerskoler (i Norge) er av høy kvalitet, andre dårligere. Du bør sjekke ut forhold ved den spesifikke Steinerskolen som ev. er aktuell for dere. Lykke til! ☺️ Anonymous poster hash: b71d0...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå