Gå til innhold

Melding til bv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal egentlig til for at barnehage og skole sender bekymringsmelding? Min søster har fått melding på seg både fra Bhg og skolen. Hun sier at skolen har gjort det fordi 3 klassingen hennes hadde vært trøtt på skolen 3 dager i løpet av et skole år. Og barnehagen hadde vist gjort det fordi 3 åringen hadde sagt hun pleide å krangle med Mamman sin på morran. Jeg har en mistanke om at dette ikke er sannheten. Er det noen lærere her eller pedledere som kan fortelle meg i hvilken tilfeller dere sender bekymringsmelding? Bekymret for tantebarna mine. :(

Anonymous poster hash: a9bfd...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehager og skoler har høy terskel for å melde fra til barnevernet. Det skal mye mer til enn noen dager med forsovelse og krangling.

Anonymous poster hash: 4eaf0...749
Skrevet

Skal nok mye mer til. Søsteren din sier dessverre ikke sannheten.

Hilsen en bv ansatt

Anonymous poster hash: a6f08...ead

Skrevet

Skal nok mye mer til. Søsteren din sier dessverre ikke sannheten.

Hilsen en bv ansatt

Anonymous poster hash: a6f08...ead

Takk for svar. Nå skal jeg ikke spekulere i hva det kan være, men er det bare alvorlige ting de melder fra om? Er det kun vold og misbruk? Eller kan det være andre ting? Igjen takk for svar.

Anonymous poster hash: a9bfd...44f

Skrevet

Barnehager og skoler har høy terskel for å melde fra til barnevernet. Det skal mye mer til enn noen dager med forsovelse og krangling.

Og si at dem har høy terskel i forhold til å melde fra håper jeg virkelig ikke. Men at man blir meldt fordi et barn sier det har krangla med mammaen på morgenen, eller at barnet har vært trøtt på skolen en dag det stemmer nok ikke. 

Anonymous poster hash: 996e6...441

Skrevet

Det hender jo det er ting barna selv forteller, ting man plukker opp når man observerer de i lek, osv.

Det kan være alt fra konflikter hjemme, rus, alkohol, skittene ustelte barn ( omsorgssvikt ) , adferd, språkbruk som ikke er forventet i forhold til alder, blåmerker ofte og på feil sted ( selvfølgelig vanlig med blåmerker, men ikke så vanlig på feks øret eller på innsiden av overarmen ), unormal prat og lek om seksuelle ting, og mye annet! Det er jo ofte flere småtegn og observasjon over tid. Utenom akuttsaker som seksuelle overgrep eller tydelig rusa foreldre osv.

Barnehagen melder ikke fordi barnet sier det har kranglet med mor. Noen blir skjult..

Anonymous poster hash: 853a8...ed8

Skrevet

Og si at dem har høy terskel i forhold til å melde fra håper jeg virkelig ikke. Men at man blir meldt fordi et barn sier det har krangla med mammaen på morgenen, eller at barnet har vært trøtt på skolen en dag det stemmer nok ikke. 

Anonymous poster hash: 996e6...441

Terskelen er høy.

"Sammenligner man barnehage og skole og det totale antall barn i hver av sektorene, blir 0,79 prosent av alle elevene i grunnskolen meldt inn til barnevernet, mens det blir meldt inn bekymringsmelding til barnevernet for 0,65 prosent av barnehagebarna.  

– Det er helt klart for lavt. Selv om vi ikke har statistikk som sier hvor høy prosentandelen bør være, så får vi jevnlig kjennskap til saker i media som bekrefter at det er barn som ikke blir fanget opp når de skal"

(http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2013/Juli/Se-hvor-flinke-barnehagene-er-blitt/)

Skrevet

Skulle vi meldt alle som krangler/ diskuterer med barna på morgenen hadde vi meldt mange! Hvem har vel ikke måttet være bestemt med et bhg barn som ikke vil noe på morgenen? Nei det må være mer bak. Er pedagog.

Det at skole og bhg har meldt begge to er vel mer uvanlig.

Anonymous poster hash: 55c1f...878

Skrevet

Vi hadde en periode store problemer med forsovelse. Da truet de med å melde bekymring til bv, selv om de ikke hadde noen annen grunn til det. Sååå tja.....

Anonymous poster hash: bb8cb...d45

Skrevet

Problemer med forsovelse??

Anonymous poster hash: 3c4b5...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...