Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Har ei jente i 2. klasse. Hun og nabojenta går ofte sammen fra skolen, leker samnen om ettermiddagene, overnatter og er vel det de kaller bestevenninner. Ser hverandre stort sett hver dag etter skolen. Denne nabojenta har også en annen venninne som hun er mye sammen med på skolen og av og til om ettermiddagene. Tror nok at de også ser på hverandre som bestevenninner. Problemet er at denne jenta og vår jente ikke går overens. Sikkert pga denne trekanten. Den andre jenta er en leder i klassen, har "kjæreste" og er fysisk sterk. Jeg ser at hun av og til overser jenta vår i skolegården. Datteren min klager også på at hun sier stygge ting til henne. Noen ganger ser jeg at hun dytter henne bort fra gruppelek, da har jeg tatt det opp med henne men hun har nektet. Hva gjør jeg? Begge foreldreparene er OK men har ikke luftet dette med dem ennå. Anonymous poster hash: 19348...284
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Glemte å nevne at nå virker det som at nabojenta er i ferd med å "ta parti" mot datteren min, hun har nå sagt at hun ville at de skal ta en pause fra hverandre... og hvis alle tre er sammen så ser jeg at de to gjerne stikker fra eller sier at hun ikke kan være med. Bør jeg bare la dette gå sin gang og la vår datter fokusere på andre venner eller ville dere blandet dere inn? Vondt å se på ihvertfall... Anonymous poster hash: 19348...284
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Elsk meg når jeg fortjener det minst. Vi har samme "problemet" her... bare 3. jenta gjør ikke noe annet galt enn å ikke vil leke med mi jente... ille nok da. Men vi har begynt å invitere med henne hjem, denne "onde" jenta (som vi av og til føler det...). Forholdet de 3 i mellom har blitt mye bedre etter dette. Mi jente vil jo ikke ha henne med hjem, men det må hun, har forklart henne at kanskje hun er misunnelig på naboforholdet de har, og at det er derfor hun prøver å stenge ute mi jente... Men følger tråden, trenger enda fler tips Anonymous poster hash: 84ac2...cbc
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Takk for svar!Jeg har vurdert samme taktikk som deg men enn så lenge avventet da jeg er redd hun bare ville stukket ned til nabojenta og gjort nederlaget enda større... Men har vurdert å invitere meg selv og datteren min på besøk til denne jenta og moren hennes. Tenker at hvis ungene ser at mødrene er venner så... Anonymous poster hash: 19348...284
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Dytter Anonymous poster hash: 19348...284
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Dropp fokuset på at det er så viktig å ha en bestevenn. Lær barna å ha flere gode venner slik at de har mange å spille på. Anonymous poster hash: 85fdb...f23
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Ja hun har flere andre venner men det er sårt for henne at denne jenta gir så direkte uttrykk for at hun ikke liker henne. Og at nabojenta nå også synes å følge etter... Hun er en stille og litt engstelig type. Anonymous poster hash: 19348...284
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Grip inn. Dette er ting som setter seg. Tro meg. Inviter denne "onde" jenta hjem... dra på tur med dem... osv... bedre det.. at de kanskje blir venner... jenta de glemmer mest sannsynlig ikke bare denne bestevenninnen ser du:-/ husker selv fra barneskolen... Anonymous poster hash: 44fb2...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå