Gå til innhold

Hard mage hos baby på 7 mnd, hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom sviske og malt... :-)

Hun var hard i magen hele forrige uke, hun ble foret på kun sviske og pære...og melk med malt.

Til slutt kom det en ordentlig bleie, og 2 dager senere ble hun hard igjen! :( haff.

Hun får ikke banan.

Jeg føler jeg trenger noe "sterkere" enn sviske - ikke legemidler, men finnes det noe bra mat som er kjent for og fordøye veeldig godt? :) om ikke det heller hjelper, får jeg rett og slett bestille time hos lege og se om det er noe hun ikke tåler..

Hun virker ikke plaget, derfor jeg vil vente litt med lege til og se om jeg selv finner en løsning :)

Anonymous poster hash: 28c03...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikkje sviske er til hjelp ville eg diskutert bruk av laktulose med legen. Det er ikkje eit avføringsmiddel i tradisjonell forstand og påverkar ikkje tarmen. Det virkar ved å halde tilbake væske slik at avføringa blir mjukare.

Her er sviske nok, forutsatt at ho får rikelig i kvar grautporsjon.

Skrevet

Om ikkje sviske er til hjelp ville eg diskutert bruk av laktulose med legen. Det er ikkje eit avføringsmiddel i tradisjonell forstand og påverkar ikkje tarmen. Det virkar ved å halde tilbake væske slik at avføringa blir mjukare.

Her er sviske nok, forutsatt at ho får rikelig i kvar grautporsjon.

Oki :) hun får sviske i grøten sin hver gang + ren sviskedrikk på flaske på kvelden. Men det nytter ikke ;( bestiller time om det ikke er bedre til uka :)

Anonymous poster hash: 28c03...747

Skrevet

Jenta mi ble bare verre av svisker og laktulose, fikk masse luft i magen. Ble mye bedre når vi begynte med movicol:) Den vanlige er reseptbelagt for barn under 12 og smaker ikke så godt. Movicol junior smaker ingenting og fåes på resept.

Anonymous poster hash: 599a7...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...