Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Samboer. Nylig samboer. Vet om min økonomiske trange situasjon. Og har lovet og sagt at inntil jeg får inntekt om 2 månder igjen skal han stå for alt. Å i tilleg ønsker han at jeg unner meg og dra til frisør, ut på kina resturang, ut å handle klær. Han insisterer at jeg burde gjøre det for meg selv å kose meg. Både alene og med han. Men jeg vil ikke. Jeg har ikke råd til det. Men han betaler. Det ska visst han ordne. Men hva med regninger da. Må jo ta de også. Ja det ordner han. Null problem. Etter overtalelse har jeg unnet meg 2-300 kr de siste 3 ukene til noe jeg trives med å gjøre. Dermed er mitt brukt opp. Nå kommer regningene og jeg merker på han at han ikke vil hjelpe til. Han vet han må. Husleie og strøm osv. Så har jeg også holdt av til noen regninger. Men. Han håpet jeg hadde litt mer penger. Men det er jeg som handler mat og fyller bensin her. Alt koster. Så jeg er så å si konstant blakk fordi det jeg har må holde. Så i tilleg har jeg jo fått penger av han til og kose meg. Nå kommer spørsmålet fra han hvor de har blitt av å at jeg kan jo bruke dem til og leve av. Tror jeg aldri skal ta i mot igjen for og unne meg/oss noe. Sitter her nå med nok å betale på og ser at samboer ikke har ment helt at jeg sku kosa meg men heller spart. Ser dette plager han å nå har jeg dårlig samvittighet. Jeg skulle alsri latt meg overtale Anonymous poster hash: f214f...c32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 First business, then pleasure. Anonymous poster hash: 3a6bc...6f2
Giss Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Klem fra meg! Har stått i lignende situasjon selv. Har ingen gode råd, bortsett fra at jeg håper dere greier å få snakket skikkelig om dette slik at det ikke skjer igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Jah. Blir ikke noe mer kos før jeg får lønn i oktober iallefall. Anonymous poster hash: f214f...c32
Giss Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 First business, then pleasure. Anonymous poster hash: 3a6bc...6f2 Det er jo greit nok - men det er jo ikke bra først å forære folk penger og si at det skal gå til luksus og kos, og så etterpå endre det til at pengene egentlig skulle være gått til regninger. Folk har litt forskjellig tilnerming til dette med penger og økonomi og det kan fort gå rivende galt om man ikke vet hvor man har hverandre og kan stole på avtaler. Det er jo helt reelt å si at "nei, jeg kan ikke hjelpe deg med regningene denne måneden", og så får man bare innrette seg etter det. Det er ikke reelt å si "Ja, jeg kan hjelpe med regningene" - og så ikke gjøre det.
Giss Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Jah. Blir ikke noe mer kos før jeg får lønn i oktober iallefall. Anonymous poster hash: f214f...c32 Trasig! - Men om du vet at til den tid letter det, så klarer du det.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 First business, then pleasure. Anonymous poster hash: 3a6bc...6f2 Det er jo greit nok - men det er jo ikke bra først å forære folk penger og si at det skal gå til luksus og kos, og så etterpå endre det til at pengene egentlig skulle være gått til regninger.Folk har litt forskjellig tilnerming til dette med penger og økonomi og det kan fort gå rivende galt om man ikke vet hvor man har hverandre og kan stole på avtaler. Det er jo helt reelt å si at "nei, jeg kan ikke hjelpe deg med regningene denne måneden", og så får man bare innrette seg etter det. Det er ikke reelt å si "Ja, jeg kan hjelpe med regningene" - og så ikke gjøre det. Det var akkuratt dette som ble riv ruskene galt for meg nå. I tilleg har han overtalt meg til det, fristet og insistert. Så får jeg en slik situasjon nå. Aldri mer skal jeg noen gang stole på sånt. Aldri. Anonymous poster hash: f214f...c32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Sorry, men for en tosk! Anonymous poster hash: d7208...bb0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Vi prater iallefall ikke samme sprøk. Jeg kan ikke bli "lurt" slik igjen :/ Anonymous poster hash: f214f...c32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Jeg ville tatt en prat med ham slik at dere blir enige hvordan dere fordeler det økonomiske. Er dere nylig blitt samboere så håper jeg at dere har en samboerkontrakt og et gjensidig testamente?! Hvorfor betaler du alt av mat og bensin? Betaler han dessto mer av andre ting? Har du spurt ham hvorfor han har argumentert så mye for at du skal unne deg noe ekstra og har sagt at han skal dekke det - for så å snu helt om og ikke ville dekke det? Måten han har gjort dette på ville fått mine alarmklokker til å kime øredøvende! Mistenker nesten at han manipulerer deg med måten han har gjort dette på... Anonymous poster hash: 766a6...d05
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Når jeg tenker meg om. Dette er ikke første gangen. Men de to gangene før har jeg hatt inntekt slik at det ikke gikk så galt. Men nå venter jeg ikke penger. Har pratet om det før med han. Men han blir muggen da fordi jeg sa da rett ut at jeg føler han lurer meg til og bli blakk og avhennig av han og at jeg skal ha det vanskeligere enn nødvendig. Eller at han gjør det for og såre meg. Han har kjøpt ting til meg som han lover å betale så får jeg regninger å må betale selv. Men han blir sur dersom jeg tror han gjør det med vilje. Dette er iallefall absolutt siste gangen. Anonymous poster hash: f214f...c32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Når jeg tenker meg om. Dette er ikke første gangen. Men de to gangene før har jeg hatt inntekt slik at det ikke gikk så galt. Men nå venter jeg ikke penger. Har pratet om det før med han. Men han blir muggen da fordi jeg sa da rett ut at jeg føler han lurer meg til og bli blakk og avhennig av han og at jeg skal ha det vanskeligere enn nødvendig. Eller at han gjør det for og såre meg. Han har kjøpt ting til meg som han lover å betale så får jeg regninger å må betale selv. Men han blir sur dersom jeg tror han gjør det med vilje. Dette er iallefall absolutt siste gangen. Anonymous poster hash: f214f...c32 Er du da sikker på at dette er en mann du egentlig ønsker å leve med? Se på det du skriver her... han blir muggen når du tar opp at han "lurer" deg - i steden for å beklage og si at det ikke skal gjenta seg, så har det skjedd flere ganger. Han kjøper ting til deg - men du må betale for dem selv. Du sier at du føler han lurer deg til å bli blakk og dermed avhengig av ham, eller at han gjør det for å såre deg. Er du sikker på at det er slik du ønsker å ha det med den du deler livet med? Jeg hadde ikke orket... Anonymous poster hash: 766a6...d05
Gjest Antarctica Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Dette hadde betydd røde, røde varsellamper for meg...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #14 Skrevet 13. juni 2014 Må si meningen med innleget endret seg for meg nå. Jeg liker ikke å lese hva jeg selv skriver her. Ser for meg hva jeg hadde tenkt dersom noen andre hadde skrevet dette. Huff hvordan har jeg klart å bli så blind???? Han er ikke bare kortenkt og ung da. Så vidt over tyve år. Men det er uansett ikke normalt.. hvorfor havnet jeg i denne situasjonen da! Nå er jeg mer oppgitt over meg selv enn jeg allerede var. Anonymous poster hash: f214f...c32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #15 Skrevet 13. juni 2014 Han der hadde jeg hvertfall ikke flyttet sammen med! Han virker som en umoden drittunge som trenger minst 5 år til på baken før han er klar for samboerskap. Har du barn? Anonymous poster hash: 04e49...9d7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 Må si meningen med innleget endret seg for meg nå. Jeg liker ikke å lese hva jeg selv skriver her. Ser for meg hva jeg hadde tenkt dersom noen andre hadde skrevet dette. Huff hvordan har jeg klart å bli så blind???? Han er ikke bare kortenkt og ung da. Så vidt over tyve år. Men det er uansett ikke normalt.. hvorfor havnet jeg i denne situasjonen da! Nå er jeg mer oppgitt over meg selv enn jeg allerede var. Anonymous poster hash: f214f...c32 Greit han er ung og tydeligvis også umoden. Men han har tydeligvis ikke evnen til å lære av det som skjer under samboerskapet deres. Du tar opp ting som er problem for deg, han blir sur, og fortsetter bare å gjøre det samme. Hadde han vist vilje til å snakke med deg, om han viste i handling at han endret seg, da hadde jeg gitt ham en sjanse. Hvis han har manipulerende trekk så kan man jo forstå at han handler som han gjør. Kan også være at han gjør som han gjør fordi han ønsker å binde deg enda sterkere til seg, gjøre deg avhengig av ham (som du allerede selv har satt spørsmålstegn ved) slik at du ikke kan gå fra ham. Men uansett så er dette dårlige tegn. Hvis han er manipulerende så ville jeg sprunget, det er ikke din jobb å oppdra denne mannen som trolig ikke forstår at han har et problem. Og hvis han er så usikker på seg selv at han må bruke skitne triks (manipulere) for å holde på deg så risikerer du å måtte leve livet i en evig dans hvor du må bekrefte og bekrefte og bekrefte at du blir hos ham. Tenk nøye gjennom hva du ønsker av livet ditt og hvordan du ønsker at hverdagen med en mann skal være. Hvis du vil redde forholdet så få ham med på parterapi. Vil han ikke så er ikke forholdet viktig nok for ham - eller han er ikke moden nok til å ville forandre seg. Lykke til! Anonymous poster hash: 766a6...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå