Gå til innhold

Undergrunnen i London


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fra Liverpool station til Bayswater og tenkte vi skulle prøve oss på undergrunnen.

 

Har vært i London før, men syns den virker så skummel at vi har endt opp med å ta taxi over alt.

 

Noen som har tips og råd til to landmuser som skal på bytur?

 

Anonymous poster hash: 2d12b...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp et oyster card og kjør i vei.. dere trenger ingen tips, for det er kjempe enkelt!! :)

 

bruk det dere sparer på taxi på shopping og øl :)



Anonymous poster hash: eeab8...2e9
Skrevet

kjøp et oyster card og kjør i vei.. dere trenger ingen tips, for det er kjempe enkelt!! :) bruk det dere sparer på taxi på shopping og øl :)Anonymous poster hash: eeab8...2e9

Hvor kjøper man et sånn kort da? Er det sånn som man kan reise på en hel dag for samme pris?

 

Vi ER virkelig helt grønne på dette, skjønner du :)

 

Anonymous poster hash: 2d12b...4cd

Skrevet

Hehe, jeg tok kun undergrunnen, syntes det var mer oversiktlig og enklere enn å finne rett taxi til rett pris. Og syyykt mye billigere. 



Anonymous poster hash: 300e4...4e8
Skrevet

Undergrunnen i London er minst like enkel som T-banen i Oslo.

Skrevet

 

kjøp et oyster card og kjør i vei.. dere trenger ingen tips, for det er kjempe enkelt!! :) bruk det dere sparer på taxi på shopping og øl :)Anonymous poster hash: eeab8...2e9

Hvor kjøper man et sånn kort da? Er det sånn som man kan reise på en hel dag for samme pris?

 

Vi ER virkelig helt grønne på dette, skjønner du :)

 

Anonymous poster hash: 2d12b...4cd

 

 

de kjøper du på stasjonen - liverpool street selger de! sitter noen i en slags billettluke.. bare spør så få du det som passer.. dagskort er jo veldig enkelt hvis dere skal kjøre flere turer! Alternativt kan dere fylle på 'reisepenger'

 

 

Anonymous poster hash: eeab8...2e9

Skrevet

Tusen takk for svar :)

 

Vi skal bo litt nord for Hyde Park og har tenkt oss både til Portebello Road og Covent Harden så det er ikke tvil om at vi sparer en del penger ved å våge oss ned i undergrunnen :)

 

Får mote oss opp og prøve oss denne gangen.

 

Anonymous poster hash: 2d12b...4cd

Skrevet

Oyster Card er kjempegreit! Du betaler 2pund for kortet og setter på en sum (10, 15 eller 20pund) og kan reise så mye du vil til det er tomt, og kortet kan brukes om og om igjen. kan sette på penger igjen.. Vi har 2 kort som sirkulerer i familien, veldig greit å bare låne til de som skal reise. :)

 

du bruker det når du går inn og ut av tbanen, så slipper du å stresse med billetter og penger.. :) Kan brukes på bussene og..

 

Tbanesystemet lærer man kjapt. Man ser bare på kartet og finner ut hvilken linje\farge som skal dit, så hopper man på toget. :)



Anonymous poster hash: 0d0b7...dde
Skrevet

Undergrunnen i London er minst like enkel som T-banen i Oslo.

 

Jeg syns faktisk den er enklere :D

Skrevet

Last ned appen med en gang og gjør deg kjent med undergrunns-London med én gang. Det er faktisk kjempeenkelt når du får oversikten. God tur:)

 

Anonymous poster hash: 0998a...2bd

Skrevet (endret)

Kan anbefale å ta buss i London også. Det er billigere og så får du sett en del.

 

Kjøp oyster card på automat eller i billettluke på stasjonen. Du kan fylle på mer penger på automaten ved behov. Kortet er enkelt å bruke og så slipper du styret med å kjøpe billett hver gang du skal noe.

Endret av Tjofsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...