Gå til innhold

Kiropraktor mot sengevæting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd og vil dele erfaringene sine? Har prøvd alt på våre to barn, og las nettopp om dette...

Anonymous poster hash: 2f65b...7a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver nå akupunktur på vår 12 åring. Jeg syns det høres litt dramatisk ut, men han er veldig klar på at han ønsker å prøve. Merker en liten bedring nå, og håper det gir full og varig effekt. Alt er verdt å prøve!

Anonymous poster hash: cb1a6...6c4

Skrevet

Noen har effekt av kiropraktikk. Det samme med akupunktur.

Det kan også være en idé å sjekke sinkstatusen til barna. Det kan dere gjøre selv ved å kjøpe Zink Talley på helsekosten. Sjekk fremgangsmåten på flasken. Enkel og god test.

Hvis testen viser at barna har lave sinknivåer så begynn med sinktilskudd og B6-tilskudd.

For barn holder det med en sinktablett 25 mg pr dag (Shift Super-sink tas lett opp i kroppen) og 3 mg vitamin B6 samtidig med sinken. Husker ikke hva merket heter, men dere får tak i 3 mg vitamin B6 (pyridoksin) på helsekosten også.

Det er viktig at man samtidig kutter ut alt av sukker siden sukker er med på å tappe kroppen for mineraler og vitaminer, spesielt B-vitaminer. Noen barn tåler virkelig ikke noen utskeielser den tiden de skal få opp nivåene sine, så det gjelder å være konsekvent.

Etter en-to måneder så sjekker dere sink-nivåene med Zink-Talley igjen - det kan ta tid å få opp nivåene.

Er man konsekvent med å kutte sukker og å ta tilskudd så bruker man som regel å merke effekt etter 2-3 uker. Ekstra effektivt sammen med akupunktur. Og eventuelle låsninger i rygg/bekken bør gjerne utelukkes eller behandles først.

Anonymous poster hash: f8c69...902
Skrevet

Noen har effekt av kiropraktikk. Det samme med akupunktur.

Det kan også være en idé å sjekke sinkstatusen til barna. Det kan dere gjøre selv ved å kjøpe Zink Talley på helsekosten. Sjekk fremgangsmåten på flasken. Enkel og god test.

Hvis testen viser at barna har lave sinknivåer så begynn med sinktilskudd og B6-tilskudd.

For barn holder det med en sinktablett 25 mg pr dag (Shift Super-sink tas lett opp i kroppen) og 3 mg vitamin B6 samtidig med sinken. Husker ikke hva merket heter, men dere får tak i 3 mg vitamin B6 (pyridoksin) på helsekosten også.

Det er viktig at man samtidig kutter ut alt av sukker siden sukker er med på å tappe kroppen for mineraler og vitaminer, spesielt B-vitaminer. Noen barn tåler virkelig ikke noen utskeielser den tiden de skal få opp nivåene sine, så det gjelder å være konsekvent.

Etter en-to måneder så sjekker dere sink-nivåene med Zink-Talley igjen - det kan ta tid å få opp nivåene.

Er man konsekvent med å kutte sukker og å ta tilskudd så bruker man som regel å merke effekt etter 2-3 uker. Ekstra effektivt sammen med akupunktur. Og eventuelle låsninger i rygg/bekken bør gjerne utelukkes eller behandles først.

Dette var nytt for meg. Hvordan påvirker sinkstatusen sengevæting?

Anonymous poster hash: 6cd67...9c6

Skrevet

Dette var nytt for meg. Hvordan påvirker sinkstatusen sengevæting?

Anonymous poster hash: 6cd67...9c6

Jeg husker ikke mekanismen bak akkurat nå. Men har sett det flere ganger i praksis at det fungerer. Noen kan også ha nytte av magnesiumtilskudd.

Om du googler zink deficiency og bedwetting så vil jeg tro du finner en god del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...